Reprezentanţii Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere au recepţionat vineri lucrările de la Podul Gilău peste Someşul Mic, astfel fiind deschisă traficului rutier o porțiune de 9,6 kilometri de autostradă între Gilău și Nădășelu.
Podul, în lungime de 320 metri, era ”piesa” care lipsea pentru ca șoferii să poată circula pe întreg lotul Câmpia Turzii- Nădășelu- 62 km, parte a Autostrăzii Transilvania.
”Ciotul” de 9,6 km, botezat ”autostrada-muzeu” din cauză că era finalizat încă de la începutul anului dar CNAIR nu a făcut recepția, crește rețeaua românească de autostrăzi la 784 km.
Sectorul de autostradă deschis circulaţiei vineri face parte din proiectul autostrăzii Transilvania, început în 2004 cu compania americană Bechtel.
Podul peste Someș în zona Gilău este de fapt un viaduct deja parțial construit încă din vremea contractului cu Bechtel. Pentru finalizarea sa, Compania de Autostrăzi lansase în 2015 o licitație ce în cele din urmă a fost anulată. Licitația a fost lansată abia în octombrie 2016, iar ofertele au fost depuse în 9 februarie 2017.
Finalizarea podului a fost încredințată în final companiei Tirrena Scavi SpA în 2017, un contract în valoare de aproximativ 6 milioane euro. Conform caietului de sarcini, după semnarea contractului termenul pentru finalizarea lucrărilor era de 10 luni.