Indicatorul Flash de încredere a consumatorilor calculat de Comisia Europeană a crescut cu 0,3 puncte, în mai, până la -3,3 în Zona Euro şi cu 0,1 puncte până la -3,3 în Uniunea Europeană, potrivit unuui anunţ al Directoratului General Economic şi de Afaceri Financiare (DG ECFIN), al Comisiei Europene.
Ritmul lunar de creştere pentru Zona Euro (0,3 puncte) este cel mai mare din vara anului 2007 încoace.
„Această evoluție exprimă premise de accelerare pentru consumul privat din regiune (principala componentă a PIB) pe termen scurt”, potrivit unui raport al Băncii Transilvania, emis luni dimineaţa.
Pe de altă parte, cele mai mari companii europene au înregistrat câştiguri mai mari cu 23% în primul trimestru al acestui an, faţă de aceeaşi perioadă din 2016, beneficiind de dobânzile foarte mici şi de îbncrederea consumatorilloor, potrivit unei analize Wal Street Journal (WSJ).
WSJ compară performanţa companiilor europene cu cea a companiilor americane, ale căror profituri au avansat cu 14% în acelaşi trimestru.
„Europa demonstrează că este surprinzător de rezistentă în acest moment”, a declarat Martin Daum, CEO la Daimler, pentru WSJ. Şeful Daimler a adăugat că vânzările în Europa, au protejat compania de slăbiciunea pieţei din SUA şi Brazilia.