luni

27 iunie, 2022

Just Business

O interfață între Economie și viața afacerilor

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pocket

23 iunie, 2022

Cele mai puternice organizații ale mediului de afaceri din România au elaborat un set de recomandări pentru guvern, în privința măsurilor fiscale necesare echilibrării bugetelor publice fără ca aceste măsuri să afecteze funcționarea economiei.

Cele 6 direcții pe care să fie articulate măsurile fiscale, recomandate de mediul de afaceri sunt:

  • Menținerea unei cote unice de impozitare – un sistem de impozitare simplu și esențial pentru
    creșterea economică, care a adus prosperitate, a generat locuri de muncă, a încurajat
    formarea unei clase de mijloc în România și care, totodată, reprezintă unul dintre principalele
    avantaje competitive ale României.

  • Reducerea reală a evaziunii fiscale, inclusiv a deficitului de încasare TVA, precum și reducerea
    cheltuielilor statului. Un instrument fundamental pentru îndeplinirea acestui scop rămâne
    digitalizarea ANAF.

  • Creșterea colectării taxelor și combaterea evaziunii fiscale, prin sancțiuni mai aspre și
    controale în zonele unde sunt identificate probleme.

  • Reevaluarea cadrului în care sunt utilizate microîntreprinderile și PFA-urile în România.
    Acestea sunt forme de organizare benefice și binevenite atât timp cât au un scop bine-definit
    prin lege și sunt folosite cu bună-credință, de o manieră real antreprenorială, nu pentru a
    masca forme de angajare.

  • Reașezarea sistemului fiscal astfel încât să stimuleze munca, să scoată la suprafață munca la
    negru și la gri, să reducă exodul de angajați și să readucă românii din străinătate acasă. Acest
    deziderat poate fi atins prin plafonarea contribuțiilor sociale de sănătate și pensii la un număr
    rezonabil de salarii medii pe economie.

  • Identificarea sectoarelor cheie pe care guvernul vrea să le stimuleze, ținând cont de interesul
    României și perspectiva pe termen mediu și lung. Stimularea exportului de bunuri și servicii
    cu valoare mare adăugată poate ajuta la reducerea deficitului comercial.

”Apariția unor taxe noi ar amplifica inflația”

”În contextul provocărilor recente, este important ca economia să fie încurajată, iar mediul de afaceri
să rămână puternic, astfel încât să continue să investească și să asigure locuri de muncă pentru
cetățeni. Pentru aceasta este nevoie de stabilitatea și predictibilitatea regimului fiscal, iarintroducerea
unor noi taxe, precum cea de solidaritate, raportată la cifra de afaceri ar încetini și mai tare redresarea
economiei și ar descuraja activitatea unui segment important de contribuitori la bugetul de stat,
amplificând efectul inflației aflată deja la cote semnificative.
Totodată, mediul economic consideră că este vital ca orice modificare a politicilor publice să se facă
prin consultarea cu toate părțile interesate, într-un mod transparent. Comunitatea de afaceri își
exprimă și pe această cale deschiderea și disponibilitatea pentru dialog cu autoritățile pentru a pune
împreună bazele unui sistem fiscal sustenabil, clar, digital și predictibil.
Ne dorim o economie sănătoasă care să respecte principiile și bunele practici europene în ceea ce
privește taxarea, deziderat pe care îl putem atinge doar printr-un dialog constant între mediul de
afaceri și autorități” – susțin organizațiile de business.

Documentul e semnat de unele din cele mai puternice organizații de afaceri din România:

Consiliul Investitorilor Străini (FIC), Camera de Comerț Americană în România (AmCham), Camera de Comerț Franceză în România (CCIFER), Camera de Comerț și Industrie Româno-Germană (AHK), Confederația Patronală CONCORDIA, Asociația Oamenilor de Afaceri din România (AOAR), Romanian Business Leaders (RBL), Camera de Comerț Olandeză Română (NRCC), Camera de Comerț Româno Britanică (BRCC), Camera de Comerț Bilaterala Eleno-Română (HRCC), Camera de Comerț pentru Belgia, Luxemburg, România şi Moldova (BEROCC) .

Îți mulțumim că citești cursdeguvernare.
Abonează-te la newsletter aici.

***

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pocket

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată.

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată.

articole categorie

Citește și:

Consumatorii români aveau, la nivelul anului 2021, o paritate a puterii de cumpărare de 55,5% din media europeană, procent identic cu cel din 2020, cel mai redus de...

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: