marți

16 august, 2022

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pocket

28 ianuarie, 2022

Aproximativ 36% din români le-ar recomanda unor prieteni sau colegi să locuiască în România, potrivit unui sondaj-stidiu al organizației Rethink România.

Din totalul persoanelor chestionate online, 24% sunt neutre, iar 40% rezervate în legătură cu o posibilă recomandare a României ca loc de rezidență.

Pornind de la datele colectate, Rethink România a definit promotorii ţării, aplicând o analiză consacrată în cercetările de marketing în ultimii 20 de ani, care măsoară gradul de recomandare pentru un produs/serviciu utilizat – Net Promoter Score.


“Promotorii României pot avea un impact disproporţionat asupra economiei datorită faptului că sunt promotori activi ai produselor şi serviciilor fabricate în România. Îmbunătăţind calitatea vieţii în România, creştem şi puterea economiei, accelerând astfel un cerc virtuos”, a declarat Dragoş Anastasiu, preşedintele Rethink România.

Portretul promotorului României:

  • 35 – 54 de ani
  • din mediul rural sau din Capitală,
  • cu educație medie sau ridicată (dar nu cu studii postuniversitare)
  • căsătorit, cu copii
  • cu nivel de venituri usor peste medie (5.641lei net venitul per gospodărie al promotorilor versus 5.516 Ron net venitul pentru total eșantion)

Manuela Mancaş, membru Rethink şi fondator AHA Moments: “Dacă România ar fi un furnizor de servicii, experiența utilizatorului ar indica mai degrabă un scor slab, 36% fiind promotori şi 40% rezervați. Rezervații nu expun neapărat proactiv părerea lor negativă celorlalți, dar, dacă sunt întrebați sau incluși într-o discuție despre România, pot expune nemulțumirea lor și către ceilalți. În mod similar, promotorii nu vorbesc proactiv sau recurent despre susținerea României, dar ei pot fi o bună sursă de promovare, dacă vocea lor ar fi potențată”.

Principalele concluzii ale studiului:

  • Calitatea percepută a vieții are o strânsă legătură cu gradul de recomandare a României.
  • Promotorii au opinii mai ferme despre emigrare decât populația generală, 74% dintre ei spunând cert că nu își doresc să emigreze. Totuși, 6% dintre ei spun că ar putea emigra în 2022, cu mențiunea că majoritatea (79%) dintre ei își doresc să revină în țară după o experiență de studii/ de muncă în altă țară.
  • 72% dintre promotorii României sunt de părere că duc o viață bună sau foarte bună, față de o medie de 60% în populația generală sau față de 46% în rândul celor rezervați în a genera recomandarea României.
  • Promotorii României sunt mai multumiți de coordonatele vieții lor de acum, îndeosebi legat de locuință, relații personale și opțiunile de a-și petrece timpul liber în localitatea lor, cât și de starea de sănătate pe care o au.
  • Produsele și serviciile fabricate în România se bucură de un Net Promoter Score bun de recomandare, mai mare decât România ca țară.

Sorin Cace, Director Adjunct Institutul de Cercetare a Calităţii Vieţii: “Problema care trebuie să ne preocupe este mobilizarea masei critice de promotori. Dacă ea nu există trebuie creată, activată și transformată în vector al schimbării. Abia atunci vom contribui la creșterea bunăstării sociale și individuale.”

Sondajul s-a desfăşurat online, în perioada octombrie – noiembrie 2021 și este primul studiu al Rethink România reprezentativ la nivel naţional, care a urmărit mai multe arii de interes pentru think tank:

  • mentalitatea individuală şi colectivă
  • mândria naţională
  • simţul de apartenenţă
  • calitatea vieţii, valorile
  • educaţia
  • intenţia de emigrare şi de revenire în ţară a celor emigraţi
  • dorinţa de a avea copii sau barierele percepute în acest sens.

Această a doua parte a studiului a fost desfăşurată pe un număr de 1017 cetăţeni români, aparţinând segmentului de români 16 – 65 ani, utilizatori de internet.

Rethink România este o inițiativă a unor antreprenori care cred că, în ultimii 30 de ani, România nu şi-a atins potenţialul
şi care s-au hotărât să schimbe acest model, pentru că următorii 30 de ani să fie mai productivi, iar viitorul copiilor
noştri mai sănătos.

Articole recomandate:
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pocket

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată.

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată.

articole categorie

Citește și:

Scumpirea energiei electrice a fost amplificată de mecanismul formării prețurilor adoptat în UE („pay as clear”), care promovează alinierea prețurilor angro la cel mai mare cerut pe piață.

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: