20 august, 2020

Guvernul a înființat un grup de lucru comun, coordonat de vicepremierul Raluca Turcan și reprezentanți ai operatorilor de telefonie mobilă și ai autorității de reglementare ANCOM, pentru a găsi soluții de extindere a conectării școlilor la internet.

La nivel național, aproximativ 27% din școli nu sunt conectate la internet, precizează un comunicat al Guvernului, și ele trebuie să intre în rețea cât mai repede pentru a permite desfășurarea cursurilor online în comunitățile în care situația epidemiologică nu va permite prezența fizică a elevilor la cursuri.

Executivul va aloca resursele necesare pentru a asigura dreptul la educație în mod nediscriminatoriu pentru toți elevii, a declarat premierul Ludovic Orban, astfel încât se va asigura conectarea la internet pentru cât mai multe comunități și unități școlare, accesul la internet al elevilor, precum și atribuirea de tablete copiilor și tinerilor care nu dispun de astfel de echipamente.


Reprezentanții operatorilor de telefonie mobilă au declarat că doresc să se implice, împreună cu autoritățile, pentru identificarea soluțiilor pe termen scurt, până la începerea anului școlar, cât și pe termen mediu și lung.

Reamintim că Executivul în momentul de față se desfășoară o licitație pentru 250 de tablete destinate elevilor din familii sărace, cu un preț de 600 de lei.

De asemenea, Guvernul a aprobat miercuri folosirea a 100 de milioane de euro (din care 75 sunt fonduri europene) pentru alte 500.000 de tablete, cu un preț de maxim 200 de euro bucata.


Articole recomandate:

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

articole categorie

Citește și:

Victoria lui Donald Trump nu e doar cea pentru postul

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: