vineri

19 iulie, 2024

26 ianuarie, 2022

Pentru că le dezavantajează faţă de rivalii non-europeni, 20 companii aeriene şi aeroporturi cer UE modificarea pachetului legislativ”Fit for 55”, scrie Reuters citată de News.ro.

Uniunea Europeană a prezentat în iulie anul trecut planuri care prevăd reguli mai stricte privind emisiile de dioxid de carbon şi utilizarea amestecurilor de combustibili sintetici, precum şi punerea în aplicare a unei taxe pe kerosene, aviația fiind responsabilă pentru 3% din emisiile globale de carbon.

Pachetul legislativ ”Fit for 55” privind schimbările climatice îşi propune să reducă emisiile de gaze cu efect de seră cu 55% până în 2030, comparativ cu nivelurile din 1990.


Alianţa, ai cărei 20 de membri includ toate filialele Lufthansa, Air France-KLM şi aeroporturi importante precum Frankfurt şi Schipol, din Amsterdam, susţine că zborurile pe distanţe lungi efectuate prin centre din afara Europei nu ar fi supuse aceloraşi costuri asociate, ceea ce ar duce la o potenţială migrare a afacerilor către astfel de transportatori.

Alianţa respinge categoric o taxă pe kerosen şi propune ca suprataxa pentru protecţia mediului să se bazeze pe întreaga rută de zbor, nu doar pe zborurile de tip feeder, care aduc pasageri din UE către aeroporturi internaţionale precum Istanbul sau Dubai.


Articole recomandate:

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

articole categorie

Citește și:

Sâmbătă seară ne-a trecut tuturor – nu numai lui Donald

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: