joi

28 martie, 2024

2 mai, 2019

Numărul unic 1911, prin care persoanele fizice, juridice şi instituţiile publice din România vor putea raporta incidentele de securitate cibernetică pe care le-au constatat, a fost lansat oficial joi, costul proiectului fiind de un milion de euro.

Potrivit ministrului Comunicaţiilor şi Societăţii Informaţionale, Alexandru Petrescu, noul serviciu va fi disponibil non-stop, iar datele colectate privind incidentele de securitate cibernetică vor contribui la elaborarea de strategii naţionale în domeniu.

”România a fost atât generatoare de incidente de securitate cibernetică, dar şi ţintă, riscul fiind evaluat la niveul mediu, iar tendinţa este crescătoare. Astfel, reacţia rapidă la aceste incidente, precum şi diseminarea informaţie către public este vitală pentru limitarea pagubelor şi protejarea utlizatorilor. Prin acest nou serviciu guvernamental încurajăm în mod special notificarea informaţiilor corespondente incidentelor de securitate cibernetică din partea IMM-urilor sau a cetăţenilor care sunt adesea afectaţi de campanii maliţioase specifice, cum ar fi: ultimele tipuri de scam, phishing, fraude care afectează utilizatorii din România, vishing – fraudă cu suport tehnic fals, fraudă cu vouchere, fraudă cu bilete de avion etc. Absolut toţi putem fi victime ale unui atac cibernetic. România, ca şi multe alte state, este constant ţinta atacurilor cibernetice fie din zona statală, fie non-statală”, a afirmat Alexandru Petrescu la conferința de presă.


Datele prezentate joi, în cadrul conferinţei de lansare a numărului unic 1911, de ministrul de resort arată că economia globală este prejudiciată, anual, cu 400 de miliarde de euro din cauza criminalităţii cibernetice.

Cătălin Aramă, directorul general CERT-RO, a explicat că primul nivel al call center-ului este cel de suport, asistenţă şi triaj – mesajul celui care sună este receptat şi se face un ticket cu informaţii specifice. La nivelul 2, informaţiile furnizate de cel care sună sunt analizate, iar pe baza lor apelanții primesc indicaţii privind coordonarea incidentului de securitate cibernetică, iar acestea se transformă într-o alertă de securitate cibernetică, utilă celor care pot fi victime ale aceluiaşi incident.

El a precizat că firmele sunt obligate să raporteze aceste incidente numai dacă intră în categoria operatorilor de servicii esenţiale sau a furnizorilor de servicii digitale şi care au grad mare de acoperire sau care deservesc un număr mare din populaţia ţării.

„Încet, încet, schimbăm modul în care analizăm datele. Începem să analizăm date proprii despre atacurile şi sistemele nu neapărat cele vulnerabile, ci IP-urile şi calculatoarele implicate în incidente de securitate cibernetică sau victime ale unor incidente de securitate cibernetică. Acest Call Center are scopul de a contribui la educaţia celor implicaţi în incidente de securitate cibernetică. Firmele sunt obligate să raporteze aceste incidente numai dacă intră în categoria operatorilor de servicii esenţiale sau furnizorilor de servicii digitale şi care au grad mare de acoperire sau care deservesc un număr mare de populaţie”, a susţinut directorul general al CERT-RO.


Articole recomandate:

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

articole categorie

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: