15 oferte, majoritatea din China și Turcia, pentru construcția lotului 3 Sibiu - Pitești. Contract de peste 1 mld. euro - CursDeGuvernare.ro
sâmbătă

16 octombrie, 2021

15 oferte, majoritatea din China și Turcia, pentru construcția lotului 3 Sibiu – Pitești. Contract de peste 1 mld. euro

29 noiembrie, 2020

Lotul 1 Sibiu – Pitești

Ministerul Transporturilor a anunțat închiderea depunerii de oferte pentru construirea celei mai dificile secțiuni a autostrăzii Sibiu – Pitești: Lotul 3, Cornetu – Tigveni, în lungime de 37,4 km. S-au depus 15 oferte, cele mai multe de la firme din China și Turcia. Miza licitației: un contract de peste 1 miliard de euro.

Procedura de licitație restrânsă a fost lansată pe data de 23  septembrie 2020. La acel moment, CNAIR estima că va avea 5-6 candidați la atribuirea contractului.

Până la termenul limită, anunțat inițial ca fiind 10 noiembrie, au depus oferte următorii agenți economici, potrivit unui comunicat al Ministerului Transporturilor:

  • Asocierea Strabag SRL – Acciona Construccion S.A.
  • Asocierea Aktor Societate Tehnica Anonima (Aktor S.A.) – Rizzani De Eccher SA
  • Asocierea Astaldi Spa – Tancrad SRL
  • Impresa Pizzarotti & C Spa
  • Terna Tourist Technical and Maritime Societe Anonyme
  • China Civil Engineering Construction Corporation (CCECC) – China Railway 14th Bureau Group Co Ltd
  • China Communications Construction Company Ltd- Dimex-2000 Company SRL
  • China State Construction Engineering Corporation Ltd
  • Hunan Provincial Communications Planning, Survey & Design Institute Co., Ltd
  • Kolin Insaat Turizm Sanayi Ve Ticaret A.S.
  • Makyol Insaat Sanayi Turizm Ve Ticaret A.S. – Ozaltin Insaat Ticaret Ve Sanayi A.S. – Yapi Merkezi İnşaat Ve Sanayi A.S. – Gülermak Ağir Sanayi İnşaat Ve Taahhüt A.S.
  • Mapa Insaat Ve Ticaret Anonim Sirketi – Cengiz Insaat Sanayi Ve Ticaret A.S.
  • Power Construction Corporation of China Limited – Ozgun Insaat Taahhut Sanayi Ve Ticaret Ltd. Sti. – Powerchina Roadbridge Group Co., Ltd
  • Rec Uluslararasi İnşaat Yatirim Sanayi̇ Ve Ti̇caret Anoni̇m Şi̇rketi̇ – Onur Taahhut Taşimacilik inşaat Ticaret Ve Sanayi A.S.
  • Tekfen İnşaat Ve Tesisat A.S. (Tekfen Construction & Installation Co., Inc.) – Dogus Insaat Ve Ticaret A.S.

10 decembrie 2020 este data estimată a expedierii invitațiilor de prezentare a ofertelor către candidații selectați.

Tronsonul Cornetu – Tigveni este cel mai important tronson al autostrăzii Sibiu-Pitești. Fără el, traficul ar continua să treacă prin Râmnicu Vâlcea, adică tot peste Dealul Negru.

Datele tehnice

Valoarea estimată a contractului: 5.324.779.469 lei fără TVA (peste 1 miliard de euro), fonduri veuropene nerambursabile.


Lungime traseu: 37,4 km, cost mediu pe kilometru: 154.790.100 lei/km (31,8 milioane euro/km)

Durata contractului:

  • 14 luni perioada de proiectare
  • 59 luni perioada de execuţie
  • 60 luni perioada de garanţie a lucrărilor (5 ani)

Principalele lucrări ale acestei secţiuni:

  • 95 de poduri și pasaje
  • tunel cu două galerii independente în lungime de 1.7 km/ galerie
  • nod rutier Cornetu și nod rutier Văleni
  • ecoduct în zona localităţii Călineşti

Comisia de Evaluare va analiza ofertele în conformitate cu prevederile documentațiilor de atribuire și cu legislația în vigoare în domeniul achizițiilor publice, mai precizează Ministerul Transporturilor.

Cum arată restul loturilor

Autostrada Pitești- Sibiu este împărțită în 5 loturi.

Ordinul de începere a lucrărilor pentru Lotul 1 al secțiunii 1 Sibiu – Boița (13,2 km) a fost semnat pe 30 martie 2020. Licitația a fost câștigată de Porr (Austria). Lucrările se apropie de 30% stadiu fizic și, potrivit monitorizărilor Asociației Pro Infrastructură, există toate șansele să circulăm pe primii kilometri ai Autostrăzii Sibiu-Pitești până la finalul anului 2022.

Lotul 2 nu a fost lansat încă la licitație, CNAIR are un contract cu BEI-Passa pentru analiza informațiilor geotehnice.

Îți mulțumim că citești cursdeguvernare.
Abonează-te la newsletter aici.

Pe Lotul 4, circa 9,86 km de la Curtea de Argeș la Tigveni, se tot amână desemnarea unui câștigător. Licitația lansată anul trecut nu s-a finalizat. Asociația Pro Infrastructură a anunțat pe 9 septembrie: ”Se pare că cea mai bună ofertă este cea a chinezilor de la China Railway”.

Lotul 5 , este în proiectare, a fost semnat contract în 2020 cu italienii de la Astaldi.

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

articole categorie

Citește și:

   ”Nu știm ce și unde vom fi atunci: dar timp de 25 de ani, această publicație trimestrială (format A4, peste 200 de pagini într-o realizare premium)...

rrr