Banca Europeană de Investiții ar putea cere grupului Volkswagen să returneze 1,8 miliarde de euro, reprezentând creditele aflate în derulare, dacă se va dovedi că banii împrumutați până acum companiei au fost folosiți în legătură cu testele pentru falsificarea emisiilor de noxe.
Producătorul german de automobile a primit de la BEI, din 1990, împrumuturi totale de aproximativ 6,4 miliarde de euro, din care 1,8 miliarde de euro se află în derulare, potrivit Sueddeutscche Zeitung.
Parte din aceste credite au fost acordate pentru dezvoltarea de motoare cu emisii reduse şi pentru înfiinţarea în America de Sud a unor fabrici de producție pentru autovehicule puțin poluante.
„BEI ar putea fi afectată de scandalul emisiilor, pentru că trebuie să respectăm anumite ţinte de mediu atunci când acordăm împrumuturile” a declarat Werner Hoyer, directorul general BEI, pentru Sueddeutscche Zeitung.
Prezent la reuniunea din Lima (Peru), a FMI, el a explicat că Banca va lua în considerare această posibilitate dacă investigațiile detaliate făcute de instituția financiară, pe modul în care a folosit Volkswagen împrumuturile, va arăta că banii au fost utilizați în alte scopuri decât cele pentru care au fost acordați.
Subvențiile, cerute înapoi de diferite state
Este o nouă lovitură primită de compania germană, căreia mai multe state au anunțat deja că-i vor solicita returnarea subvențiilor acordate pentru construirea de fabrici pentru automobile puțin poluante sau pentru achiziționarea de astfel de mașini.
Ministrul francez al Ecologiei, Segolene Royal, a anunţat la începutul lunii că se calculează aceste sume, și, în curând, grupul auto va primi „factura”.
Guvernul spaniol a cerut și el, în septembrie, ca Seat să dea înapoi subsidiile pentru producerea de mașini eficiente, iar Volkswagen ar fi acceptat să returneze cei 1.000 de euro subvenție oferită la cumpărarea unui automobil cu emisii reduse.
Nu se știe suma totală care va fi returnată.
Seat are trei centre de producție în centrul și nordul Spaniei, unde sunt fabricate modelele Ibiza și Leon.
În California, SUA, aceste subsidii au totalizat 51 de milioane de dolari.
România ar putea solicita 30 de milioane de euro
România a anunțat săptămâna trecută că va cere companiei să plătească diferența timbrului de mediu rezultată din încadrarea greșită a autovehiculelor.
Diferența în cazul celor 105.303 de autovehicule VW Euro 5 existente în România se ridică la aproximativ 30 de milioane de euro și este rezultată din plata unui timbru de mediu mai mic, corespunzător Euro 5, în loc de Euro 4, unde s-ar încadra în realitate aceste mașini. Prejudiciul va crește dacă încadrarea reală este de Euro 3.
Nu se știe însă câte dintre ele au montat softul respectiv, iar Ministerul Mediului așteaptă un răspuns în acest sens de la reprezentanța din România a grupului german.
Proprietarii mașinilor nu vor plăti nicio diferență, ei fiind cumpărători de bună-credință.