Cele 3 legi fără de care digitalizarea României rămâne în improvizație

Entuziasmul digitalizării manifestat în debutul pandemiei pare că s-a domolit – se aude tot mai rar de ”oportunitatea digitalizării creată de coronavirus”, iar marile proiecte… Mai mult›
12.01.2021
McKinsey: „Noua normalitate” și tendințele economice care o vor defini, începând chiar cu 2021

Începând din chiar acest an, va fi accelerată dezvoltarea unor domenii precum biotehnologia, managementul riscului privind lanțurile de aprovizionare, sau forța de muncă. Reguli vechi… Mai mult›
12.01.2021
România, peste media UE la taxele de mediu colectate, dar cu încasări mai mici raportate la PIB. Observații

România s-a situat în anul 2019 pe locul 10 între statele UE în ceea ce privește ponderea taxelor de mediu încasate în totalul taxelor și… Mai mult›
12.01.2021
Venitul mediu lunar al unui român a crescut în T3 cu 10% față de T3 din 2019. Modificările aduse de pandemie în alocarea cheltuielilor

Datele publicate de INS pentru trimestrul III 2020 arată că veniturile medii ale românilor au ajuns la nivelul de 2.068 lei lunar pe persoană și… Mai mult›
11.01.2021
Vaccinul Pfizer/BioNTech a început să fie adus în Europa, din SUA
de Razvan Diaconu , 29.11.2020
Vaccinul anti-COVID-19 dezvoltat de Pfizer a început să fie adus din SUA în Europa.
Avioanele companiei aeriene United Airlines au început să opereze de vineri primele astfel de zboruri din istorie, cu destinaţia Bruxelles, anunță Mediafax, care citează presa americană.
Dozele de vaccin au fost transportate în lăzi frigorifice şi sunt gata pentru a fi rapid distribuite imediat ce vor fi aprobate şi omologate.
Planul de distribuţie include stocarea dozelor de vaccin în depozitele frigorifice deja existente în centrele companiei Pfizer din Kalamazoo, Michigan şi Puurs, Belgia, precum şi dezvoltarea facilităţilor similare din Pleasant Prairie, Wisconsin, respectiv Karlsruhe, Germania.
Lanţul logistic presupune, de asemenea, zeci de zboruri cargo şi sute de transporturi rutiere în fiecare zi.
Conform New York Post, the Food and Drug Administration (agenţia SUA de la care se aşteaptă omologarea vaccinului anti-COVID) a permis deja avioanelor cargo ale United Airlines să transporte de cinci ori mai multă gheaţă decât e voie, în mod normal, pe durata unui zbor (circa 6,8 tone), pentru a putea ţine vaccinul la temperaturile extrem de scăzute la care trebuie păstrat.
Aceste zboruri reprezintă doar una dintre verigile lanţului global de aprovizionare pus la punct pentru a face faţă provocărilor logistice pe care le presupune distribuirea vaccinului anti-COVID-19.
Vaccinul produs de Pfizer/BioNTech are o eficienţă de 95%. Este necesară vaccinarea cu două doze la interval de aproximativ 20 de zile. Vaccinul trebuie stocat în condiții deosebite, la o temperatură în jur de minus 80 grade Celsius.