vineri

24 iunie, 2022

Just Business

O interfață între Economie și viața afacerilor

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pocket

15 iunie, 2020

Margrethe Vestager (foto), Comisat european pentru Competiție și Digitalizare, urmează să anunțe îngrijorări oficiale legate de faptul că platforma gigantului american Amazon discriminează terții vânzători, au declarat pentru Politico persoane familiarizate cu acest dosar.

Publicația americană The Wall Street Journal scria, săptămâna trecută, că acuzațiile ar urma să fie formulate în această săptămână.

UE verifică de peste un an condițiile pe care Amazon le impune comercianților externi pentru accesul la platforma de vânzări online și modul în care compania americană utilizează datele colectate despre clienți.


Punctul central al investigației privește un potențial abuz de poziție dominantă al Amazon, suspectată că folosește datele colectate de la concurenți pentru a-și promova produse proprii.

Comisia a contactat în ultimele săptămâni o serie de companii care au depus plângeri împotriva Amazon pentru a verifica probele care stau la baza acuzațiilor formulate, afirmă un reprezentant al unei companii.

Care sunt problemele sesizate de Comisie

Potrivit Comisiei, „marea majoritate” a produselor de pe Amazon sunt vândute prin intermediul casetei Buy, o fereastră pop-up care prezintă clienților produse alternative atunci când utilizatorul procesează o achiziție.

Funcționarii antitrust europeni sunt preocupați să descifreze procesul de selecție al ofertelor afișate, mai precis ce date sensibile de concurență, cum ar fi prețul sau volumul, prelucrează algoritmul Amazon. Și dacă Amazon folosește aceste date pentru a îmbunătăți ratingul propriilor produse.


În plus, comercianții-parteneri ai Amazon afirmă că li se solicită mai multe date decât ar fi necesar pentru a-și lista produsele pe site-ul companiei americane.

Investigația împotriva Amazon este cea mai importantă investigație de profil aflată în derulare, în condițiile în care UE au deschise mai multe dosare împotriva Google, Apple și Facebook.

Odată cu prezentarea publică a argumentelor, Comisia va informa oficial Amazon în legătură cu îngrijorările sale, dar încă nu va anunța vreo amendă sau reformele pe care le impune companiei, aceasta având opțiunea încheierii unui acord cu Comisia Europeană.

Potrivit Politico, Comisia are două modalități de abordare a comportamentului anticoncurențial și a menținut deschise ambele opțiuni încă de la începutul anchetei asupra Amazon.

Îți mulțumim că citești cursdeguvernare.
Abonează-te la newsletter aici.

Prima opțiune este să verifice încălcarea legilor de concurență cu ajutorul contractelor pe care Amazon le încheie cu partenerii, care includ clauza în baza căreia compania americană are dreptul de a colecta și analiza date de la parteneri. Comisia studiază dimensiunea avantajului competitiv creat de această clauză.

Cea de-a doua opțiune, considerată revoluționară, nu se referă atât la puterea de piață pe care Amazon o deține asupra clienților săi – care, în teorie, s-ar putea reorienta relativ ușor către platformele rivale, ci efectul pe care dimensiunea companiei o produce asupra vânzătorilor, care pot simți că nu există dacă nu au listate produsele pe Amazon.

Etichete: , , , ,

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pocket

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată.

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată.

articole categorie

Citește și:

Consumatorii români aveau, la nivelul anului 2021, o paritate a puterii de cumpărare de 55,5% din media europeană, procent identic cu cel din 2020, cel mai redus de...

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: