duminică

21 aprilie, 2024

5 iunie, 2023

Bruxelles dorește să împiedice inteligența artificială să estompeze granițele dintre realitate și ficțiune – și a cerut luni companiilor, în premieră, să folosească o ”etichetă” pentru a semnala textele și imaginile generate de Inteligență Artificială.

AI generativă face progrese uluitoare – de la scrierea de texte și coduri până la crearea de imagini și videoclipuri din ce în ce mai realiste – care vor avea consecințe enorme nu doar pentru viitorul societății și al muncii, ci și pentru politică, consideră oficialii Comisiei.

40 de companii au aderat la Codul UE împotriva dezinformării

În consecință, transmite Politico, Comisia Europeană a propus un Act AI pentru a reglementa aplicațiile cu risc ridicat și pentru a le interzice pe cele mai periculoase. Dar chiar înainte de intrarea în vigoare a acestui act, Comisia cere industriei să eticheteze materiale generate de IA.


Vicepreședintele Comisiei pentru valori și transparență, Věra Jourová, și Comisarul pentru piață internă Thierry Breton, s-au întâlnit cu reprezentanții a peste 40 de organizații care au aderat la Codul de practici al UE împotriva dezinformării. Printre acestea se numără Microsoft, Google, Meta, TikTok, Twitch și companii mai mici, dar nu și Twitter.

„Semnatarii care integrează IA generativă în serviciile lor, cum ar fi Bingchat pentru Microsoft, Bard pentru Google, ar trebui să includă garanțiile necesare pentru ca aceste servicii să nu poată fi folosite de actori rău intenționați pentru a genera dezinformare. Cei care au servicii cu potențialul de a disemina dezinformarea generată de Inteligența Artificială ar trebui, la rândul lor, să pună în aplicare o tehnologie pentru a recunoaște un astfel de conținut și să eticheteze clar acest lucru pentru utilizatori”, a explicat demersul comisarul Vera Jourová.

Această ”etichetă” ar urma să se aplice tuturor materialelor generate de AI care pot fi folosite pentru a crea dezinformare, inclusiv text, imagini, audio și video.

Pentru companiile de tehnologie nu este nimic obligatoriu, având în vedere că cerințele Comisiei privind etichetarea ar face parte din Codul voluntar de bune practici. Comisia urmărește însă ca în timp să includă acest Cod de bune practici în Digital Services Act (DSA).


Cum pot companiile să facă asta? „Se pot dezvolta aplicații și, probabil, au deja instrumente pentru a verifica dacă o imagine a fost generată de AI sau nu”, spune un oficial european.

***

Articole recomandate:

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

articole categorie

Citește și:

Acest text se adresează în primul rând tinerilor, adică celor

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: