fbpx Modifica setari cookieuri

Chestiunea

Motorul industriei prelucrătoare pierde 25% din putere: 600 de companii din industria de componente auto încasează cu 4,75 mld. euro mai puțin decât în 2019

Cifra de afaceri totală a sectorului industrial de componente auto din România s-ar putea reduce cu 25% pe întreg anul 2020, față de 2019, ca… Mai mult

20.09.2020

La obiect

România – în topul european al reducerii exporturilor și într-o poziție slabă în regiune

Datele publicate de Eurostat plasează România imediat după podium între cele mai afectate state UE de pandemie în ceea ce privește exporturile realizate pe primele… Mai mult

17.09.2020

La obiect

Alarmă în Indexul BM: Copiii români nu vor atinge decât 58% din potențialul lor de productivitate

În medie, un copil născut acum în România va atinge doar jumătate din potențialul unui adult cu stare de sănătate bună și complet educat, atrage… Mai mult

17.09.2020

La obiect

O improvizație de 100 de milioane de euro: cel mult 7% din călătorii de pe Aeroportul Otopeni pot folosi trenul special din Gara de Nord la orele de vârf

Mult așteptatul tren care face legătura între Gara de Nord din Capitală și Aeroportul Otopeni, și care ar urma să fie pus în funcțiune lunile… Mai mult

17.09.2020

Transportatorii cer Guvernului suspendarea taxelor de drum și facilități fiscale

de Vladimir Ionescu , 5.8.2020

Transportul intracomunitar de călători este oprit în proporţie de 100%, iar cursele turistice s-au redus cu 90%, conform datelor transmise miercuri de Federaţia Operatorilor Români de Transport.

În contextul pierderilor înregistrate de acest sector din cauza pandemiei de Covid-19, FORT cere Guvernului o serie de facilități care să împiedice închiderea afacerilor din domeniu:

  • reducerea TVA-ului aplicabil în cazul serviciilor de transport
  • suspendarea taxelor de drum
  • reducerea gradului de împovărare fiscală în privinţa salariilor, pentru a creşte salarizarea

FORT prezintă într-un comunicat ”tabloul complet al dezastrului ce va conduce la o influenţă negativă în produsul intern brut de aproximativ 6%”:

1. Transportul internaţional de mărfuri, cel mai mare exportator de servicii din industria transporturilor :

  • Foarte afectat transportul mărfurilor generale şi cel din industria automotive, puţin afectat transportul mărfurilor la temperatură controlată
  • Media arată o scădere a volumelor mărfurilor transportate cu aproximativ 50% în raport cu anul 2019
  • Tarifele medii practicate în transportul internaţional de mărfuri a scăzut cu 10% faţă de perioada similară a anului trecut
  • Noile prevederi ale Pachetului de mobilitate, în special cele aplicabile încă din luna August a.c. (ex. întoarcerea, odată la 4 săptămâni la locul de reşedinţă al conducătorului auto) vor provoca o creştere artificială a costurilor operaţionale în medie cu minim 20%, imposibil de gestionat de către companiile de transport intracomunitar
  • A început migraţia firmelor de transport către ţările Europei de Vest, în special către Germania, Austria, Belgia, Spania şi Olanda în încercarea de a menţine valabile contractele cu clienţii transporturilor intracomunitare
  • Exodul şoferilor către ţările vestice continuă, pe fondul instabilităţii şi volatilităţii companiilor autohtone, dar şi din cauza instabilităţii sociale şi economice din ţara noastră. Europa de Vest are un deficit total de cel puţin 500.000 de şoferi profesionişti, numai Anglia având un minus de 60.000
  • Transportul internaţional express (2,4-3,5 to) – se lucrează la capacitate redusă în medie cu 50% mai mică faţă de perioada similară a anului trecut/ jumătate din flote sunt în parcări
  • Per total, transportul rutier internaţional de mărfuri este afectat şi de creşterea costurilor operaţionale în medie cu 8% pentru fiecare cursă în parte, cauzată în special de haosul timpilor de conducere, provocat de modificarea rutelor de transport respectiv de blocajele din frontiere.

2. Transportul internaţional de pasageri – al doilea mare exportator de servicii din transportul rutier

  • Cursele turistice intracomunitare sunt blocate în procent de 100%, nu există activitate pentru companiile româneşti
  • Cursele turistice externe cu clienţi români – scădere de 90% faţă de perioada similară a anului trecut
  • Cursele regulate de pasageri în trafic internaţional – după un restart mult aşteptat la începutul lunii mai pe fondul deblocării lor, din nou în scădere dramatică – minus 70% faţă de perioada similară a anului trecut.
  • Nu mai există pasageri către România, ceea ce presupune că returul se face cu maxim 20% din locuri ocupate.
  • Afectat drastic de transportul ilicit – piraterie cu pasageri şi coletărie

3. Transportul naţional de mărfuri

  • Scădere a volumelor cu aproximativ 20%
  • Cele mai mici tarife practicate într-o tară europeană cu excepţia Bulgariei, în scădere în ultimele cinci luni – efect de canibalizare a pieţei
  • Se constată o ortientare a clienţilor către capacităţi mai mici de transport în vederea optimizării costurilor

4. Transportul naţional de pasageri

  • Transportul ocazional/ turistic înregistreaza o scădere de peste 90% faţă de media semestrială a ultimilor ani
  • Transportul regulat interjudeţean de pasageri – se lucrează la capacitate de maxim 30%, foarte multe curse suspendate, număr extrem de mic de pasageri pe cursele active în scădere cu 70-75% faţă de perioada similară a anului trecut
  • Transportul judeţean de pasageri – se lucrează la capacitate de 80-90% din total curse, însă cu număr de pasageri redus semnificativ.
  • Aproximativ 60-70% din numărul pasagerilor în perioada similară a anului 2019. Concurenţă neloială din partea companiilor de transport aparţinând autorităţiilor locale sau asociaţiilor de dezvoltare intercomunitară. Haos legislativ şi presiune uriaşă din partea autorităţiilor, abuzuri instituţionale, etc.
  •  Transportul de tip navetă – slab afectat în comparaţie cu 2019
  • Transporturile de tip transfer aeroport – capacitate mică în raport cu reducerea drastică a numărului de pasageri – cu peste 60% faţă de perioada similară a anului trecut

Situația firmelor din domeniu

  • 95% din operatorii de transport ce şi-au redus activitatea de la debutul stării de urgenţă, au optat pentru soluţia şomajului tehnic, însă acum, majoritatea regretă această acţiune şi spun că nu pot face faţă lunilor care vin
  • Marea majoritate a transportatorilor acuză faptul că programul IMM invest a fost prost gândit, lipsit de transparenţă şi echilibru şi nici măcar 10 % din firmele membre F.O.R.T. nu au putut trece în etapă finală pentru a accesa sumele necesare continuării activităţii
  • Activitatea centrelor de pregătire profesională şi procesul de examinare pentru obţinerea atestatelor necesare conducătorilor auto profesionişti sunt suspendate din nou, începand cu această săptămână, existând riscul major că transporturile internaţionale să nu se mai poată desfăşura în lipsa valabilităţii documentelor
Mergeți în homepage ›

Publicat la data de 5.8.2020

Lăsați un comentariu


Europa

”Ca să nu fim luați de proști”: Ungaria și Polonia vor înființa un institut pentru evaluarea respectării statului de drept, ca replică la criticile Bruxelles-ului

Iulian Soare

Ungaria şi Polonia vor înfiinţa un institut pentru evaluarea respectării statului de drept de către de către statele membre, ca răspuns la acuzaţiile de încălcare… Mai mult

Stiri

Klaus Iohannis: S-a conturat o nouă realitate politică, PNL și USR devin forțele schimbării în bine

Razvan Diaconu

Președintele Klaus Iohannis a afirmat luni că victoria în alegerile locale este o victorie majoră a dreptei româneşti și că PSD trece astfel în opoziţie.… Mai mult

Stiri

Acuzații de fraudă la Sectorul 1, după alegerile la primărie – poliția audiază câteva prsoane

Vladimir Ionescu

Poliția face cercetări după ce USR a semnalat o posibilă tentativă de fraudare a alegerilor din Sectorul 1 și a fost identificată o persoană cu… Mai mult

Stiri

Obligativitatea cardului de sănătate – se reia de la 1 octombrie în cazul vizitelor la medic și se amână în cazul consultațiilor online

Vladimir Ionescu

Utilizarea cardului național de sănătate în medicina de familie și în ambulatoriul de specialitate nu va fi necesară până la 31 decembrie 2020, în cazul… Mai mult

Europa

550 de milioane de euro pentru finanțarea IMM-urilor românești afectate de criză – Comisia Europeană a aprobat redirecționarea banilor

Vladimir Ionescu

Comisia Europeană a aprobat modificarea programului operațional „Competitivitate” în România, prin redirecționarea unei finanțări în valoare de 550 de milioane de euro din Fondul de… Mai mult

Stiri

Litoralul românesc – doar 3,5% din turiști sunt străini: Efectul voucherelor de vacanță, dar și al lipsei dotărilor turistice și promovării

Raluca Florescu

Două regiuni din România, respectiv Sud-Est Oltenia și Sud Vest se află în topul zonelor europene cu cei mai mulți turiști rezidenți raportat la numărul… Mai mult

Europa

Parchetul European își începe oficial activitatea – Laura Kovesi a depus angajamentul solemn în fața CJUE

Iulian Soare

Laura Codruţa Kövesi a rostit luni, în fața Curții de Justiție a UE (CJUE), angajamentul solemn prevăzut în procedura preluării oficiale a funcției de procuror… Mai mult