cursdeguvernare

joi

26 septembrie, 2024

logo-conferinte-curs-de-guvernare

Suedia / Copiii vor intra la școală mai devreme – de la 6 ani; se renunță la învățarea prin joacă

19 septembrie, 2024

Copiii din Suedia vor începe şcoala la vârsta de şase ani, cu un an mai devreme decât în prezent, în cadrul unei revizuiri a sistemului educaţional al ţării, care marchează o renunţare la predarea prin joc pentru copiii mai mici.

Guvernul a anunţat că intenţionează să înlocuiască anul preşcolar obligatoriu pentru copiii de şase ani, cunoscut sub numele de förskoleklass, cu un an suplimentar deșcoală primară (grundskola), relatează The Guardian, începând cu 2028.

Guvernul de coaliţie de centru-dreapta, condus de Moderaţi şi susţinut de Democraţii Suedezi de extremă dreaptă, a anunţat planul înainte de prezentarea bugetului pentru 2025, prevăzută pentru joi. Planul a fost pregătit de guvernul anterior şi este susţinut şi de social-democraţii de stânga.


Ministrul Educaţiei, Johan Pehrson, a declarat că „şcoala trebuie să se întoarcă la elementele de bază” şi a adăugat că se va pune un accent mai puternic pe învăţarea timpurie a cititului şi scrisului, precum şi pe matematică. „Acest lucru ar trebui să conducă la o mai bună oportunitate pentru elevi de a-şi dezvolta abilităţile de bază, cum ar fi cititul, scrisul şi număratul şi de a-şi atinge obiectivele în şcoală”, a spus el.

(Citește și: Alarmă în statele UE, dată de testele PISA: Problemele sunt sistemice, nu țin doar de criza Covid. Prăbușirea Finlandei și Germaniei)

Unii critici consideră că joaca este fundamentală pentru învățarea timpurie

Criticii spun că planul contravine cercetărilor care arată că dezvoltarea copiilor este cel mai bine susţinută de mediile de învăţare bazate pe joc, care-i încurajează să exploreze, să creeze şi să se dezvolte prin joc, curiozitate şi descoperire ghidată.

Liderii sindicali se tem că această măsură ar putea trimite în şomaj multe cadre didactice specializate din învăţământul preşcolar.

Christian Eidevald, profesor invitat de educaţie preşcolară la Universitatea Södertörn, a declarat: „Prin obligarea copiilor în vârstă de şase ani să intre într-un cadru şcolar mai formalizat, riscăm să pierdem metodele esenţiale bazate pe joc care s-au dovedit a favoriza dezvoltarea copiilor. Aceasta nu este doar o preferinţă pedagogică: studiile confirmă faptul că joaca este fundamentală pentru învăţarea timpurie şi pentru dezvoltarea unor abilităţi esenţiale, precum limbajul şi rezolvarea problemelor”. 


Unii experţi au avut o părere pozitivă despre acest plan. Johannes Westberg, profesor de educaţie la Universitatea Groningen din Ţările de Jos, a declarat că măsura are sens şi va alinia mai mult şcoala suedeză la restul Europei. „Aceasta va implica probabil o şcolarizare a förskoleklass, astfel încât o pedagogie şcolară mai tradiţională va fi oferită deja acestor copii de şase ani, dar nu va afecta neapărat şcoala ca atare”, a spus el.

****

Articole recomandate:

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

articole categorie

Citește și:

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: