sâmbătă

20 aprilie, 2024

14 martie, 2018

Reuniunea de la Vilnius. De la stânga la dreapta, premierul Poloniei, Mateusz Morawiecki, premierul Estoniei, Juris Ratas, premierul Lituaniei, Saulius Skvernelis, premierul Letoniei, Maris Kucinskis

Letonia, Lituania și Estonia au anunțat că sunt împotrivă ca UE să impună sancțiuni Poloniei în disputa acestui stat cu Bruxelles-ul pe tema independenței Justiției, anunță Euractiv.

”Vom fi împotriva oricărei acțiuni împotriva Poloniei, iar pe acest subiect toate cele 3 state baltice gândesc la fel”, a declarat premierul Letoniei, Maris Kuczinskis, în cadrul unei conferințe de presă comune cu omologii din Polonia, Lituania și Estonia.

În opinia oficialului leton, autoritățile poloneze trebuie să discute în continuare cu executivul UE.


Premierul lituanian Saulius Skvernelis a afirmat: ”Trebuie să încurajăm dialogul și să ajungem la o soluție de compromis. Noi înțelegem Polonia, îi înțelegem obiectivele în chestiunea reeformei sistemului judiciar”.

Premierul estonian Jurim Ratas a insistat că Polonia este un partener important al țării sale, în interiorul UE și NATO, dar și din punct de vedere al legăturilor comerciale bilaterale.

”Trebuie utilizate toate canalele de dialog și cooperarea trebuie menținută. Cred că am merge mult prea departe dacă UE ar decide privarea Poloniei de drepturile de vot în chestiuni europene”, a afirmat Jurim Ratas.

Cei patru prim-miniști s-au întâlnit în urmă cu 4 zile la Vilnius, unde au discutat despre cooperarea regională, în NATO și UE, dar și despre dezvoltarea rețelelor de infrastructură regionale.


Premierul polonez Mateusz Morawiecki a mulțumit trio-ului baltic pentru sprijinul acordat și a asigurat, în cadrul conferinței de presă comune organizate la finalul reuniunii de la Vilnius că Polonia depune toate eforturile pentru a ajunge la o înțelegere cu UE.

”Polonia este gata să demareze proiecte foarte importante pentru Statele Baltice, în special cele legate de asigurarea independenței energetice față de Rusia”, a mai precizat premierul Poloniei.

Articole recomandate:

citește și

lasă un comentariu

Un răspuns

  1. 1.Criza cea mai grava a UE va veni din Est, deoarece tarile respective stagneaza industrial dupa 16 ani de integrare, utilizind MODELUL EUROPEAN clasic de dezvoltare economica, prea lent, de prea mare durata ca rezultate.
    Acesta se rezuma STRICT la administrarea bugetara a economiei nationale, fiindu-i necunoscuta „administrarea dezvoltarii economice si industriale rapide”, ca model de dezvoltare al „tigrilor asiatici”.
    „Schematic” (vorbind), masurile economice in Europa (si UE) se iau punctual, cite una si pe rind, in loc de unele simultane, de imbunatatire imediata a tuturor domeniilor si functiilor sistemului economic national, ca cele ale „tigrilor”.A existat in Est o anumita evolutie economica pozitiva in aceasta perioada, dar extrem de lenta, dovedita printr-o dezvoltare industriala aproape modica in 16 ani de integrare!
    2.Aceasta situatie produce o nemultumire sociala si politica crescinda in Est, care NU intelege ca UE nu are un nou model de dezvoltare asigurator al unei industrializari rapide!Pe de alta parte, cercetarea economica fundamentala – care sa elaboreze o „stiinta a dezvoltarii economice rapide” (tip Asia emergenta) este inexistenta in Est.In consecinta, elaborarea unui „proiect national de dezvoltare accelerata (de ajungere din urma a tarilor dezvoltate)” s-a dovedit imposibil de construit in aceste tari!
    3.Aflat (in lipsa de NOU MODEL de dezvoltare economica) in stagnarea economica/industriala vizibila – Estul politic imbratiseaza viziunea/iluzia ca AUTORITARISMUL politic si economic ar fi solutia/alternativa) la dezvoltarea prea lenta, perceputa ca adevarata stagnare in Est, desi integrarea promitea o accelerare a dezvoltarii pina la ajungerea din urma a tarilor dezvoltate.
    Autoritarismul (cu subordonarea justitiei ca fundament al acestuia) molipseste treptat toate tarile din zona, iar in scurta vreme UE va avea ca opozant (din interior) „iliberalismul” la care nu are solutii politice sau economice.
    4.Japonia epocii Meiji (dupa 1878) sau „tigrii asiatici” au realizat o dezvoltare economica – industriala rapida, incit dupa 25 de ani Japonia devenea putere industriala si militara mondiala, iar Coreea de Sud, Singapore, etc. au devenit in aceeasi perioada tari industriale dezvoltate, din tari agrare inapoiate!Din pacate, nimeni din Europa n-a studiat modelul acesta de dezvoltare rapida, n-a elaborat o noua stiinta a dezvoltarii ca baza teoretica pentru un nou model economic, care trebuia Estului pentru ajungerea din urma a tarilor dezvoltate!
    Aceasta incapacitate stiintifica teoretica si „aplicata” de constructie a unui „proiect de industrializare rapida” a tarilor foste comuniste, stagnarea care doar pare dezvoltare, a condus incet incet, la ceeace imita deja si guvernul Dragnea.
    5.Daca guvernele si liderii politici ai altor tari din Est, (aproape) ca au o scuza pentru acest (inceput) de parcurs autoritarist politic si economic/social, guvernele romanesti (Ponta si Dragnea) nu au nici macar asa ceva.
    In mod repetat le-am propus evaluarea si implementarea unui proiect de reindustrializare rapida, pe viziune, modelul si tehnicile sistemice asiatice (adaptate la situatia din UE), dar fara rezultat.
    PS.In lipsa realizarii unui astfel de „proiect de tara”, n-as avea viziunea si capacitatea analitica de a evalua criza „modelului european” de dezvoltare si contributia sa la viitorul derapaj de la liberalism al Estului.
    Una din cauzele „mobilizatoare” in noua directie, este iresponsabilitatea si interesul clasei politice din Est pentru iliberalism si „subjugarea justitiei”, spre a evita ca actele de coruptie sau furt al banului public sa o afecteze material si penal…

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

toate comentariile

Un răspuns

  1. 1.Criza cea mai grava a UE va veni din Est, deoarece tarile respective stagneaza industrial dupa 16 ani de integrare, utilizind MODELUL EUROPEAN clasic de dezvoltare economica, prea lent, de prea mare durata ca rezultate.
    Acesta se rezuma STRICT la administrarea bugetara a economiei nationale, fiindu-i necunoscuta „administrarea dezvoltarii economice si industriale rapide”, ca model de dezvoltare al „tigrilor asiatici”.
    „Schematic” (vorbind), masurile economice in Europa (si UE) se iau punctual, cite una si pe rind, in loc de unele simultane, de imbunatatire imediata a tuturor domeniilor si functiilor sistemului economic national, ca cele ale „tigrilor”.A existat in Est o anumita evolutie economica pozitiva in aceasta perioada, dar extrem de lenta, dovedita printr-o dezvoltare industriala aproape modica in 16 ani de integrare!
    2.Aceasta situatie produce o nemultumire sociala si politica crescinda in Est, care NU intelege ca UE nu are un nou model de dezvoltare asigurator al unei industrializari rapide!Pe de alta parte, cercetarea economica fundamentala – care sa elaboreze o „stiinta a dezvoltarii economice rapide” (tip Asia emergenta) este inexistenta in Est.In consecinta, elaborarea unui „proiect national de dezvoltare accelerata (de ajungere din urma a tarilor dezvoltate)” s-a dovedit imposibil de construit in aceste tari!
    3.Aflat (in lipsa de NOU MODEL de dezvoltare economica) in stagnarea economica/industriala vizibila – Estul politic imbratiseaza viziunea/iluzia ca AUTORITARISMUL politic si economic ar fi solutia/alternativa) la dezvoltarea prea lenta, perceputa ca adevarata stagnare in Est, desi integrarea promitea o accelerare a dezvoltarii pina la ajungerea din urma a tarilor dezvoltate.
    Autoritarismul (cu subordonarea justitiei ca fundament al acestuia) molipseste treptat toate tarile din zona, iar in scurta vreme UE va avea ca opozant (din interior) „iliberalismul” la care nu are solutii politice sau economice.
    4.Japonia epocii Meiji (dupa 1878) sau „tigrii asiatici” au realizat o dezvoltare economica – industriala rapida, incit dupa 25 de ani Japonia devenea putere industriala si militara mondiala, iar Coreea de Sud, Singapore, etc. au devenit in aceeasi perioada tari industriale dezvoltate, din tari agrare inapoiate!Din pacate, nimeni din Europa n-a studiat modelul acesta de dezvoltare rapida, n-a elaborat o noua stiinta a dezvoltarii ca baza teoretica pentru un nou model economic, care trebuia Estului pentru ajungerea din urma a tarilor dezvoltate!
    Aceasta incapacitate stiintifica teoretica si „aplicata” de constructie a unui „proiect de industrializare rapida” a tarilor foste comuniste, stagnarea care doar pare dezvoltare, a condus incet incet, la ceeace imita deja si guvernul Dragnea.
    5.Daca guvernele si liderii politici ai altor tari din Est, (aproape) ca au o scuza pentru acest (inceput) de parcurs autoritarist politic si economic/social, guvernele romanesti (Ponta si Dragnea) nu au nici macar asa ceva.
    In mod repetat le-am propus evaluarea si implementarea unui proiect de reindustrializare rapida, pe viziune, modelul si tehnicile sistemice asiatice (adaptate la situatia din UE), dar fara rezultat.
    PS.In lipsa realizarii unui astfel de „proiect de tara”, n-as avea viziunea si capacitatea analitica de a evalua criza „modelului european” de dezvoltare si contributia sa la viitorul derapaj de la liberalism al Estului.
    Una din cauzele „mobilizatoare” in noua directie, este iresponsabilitatea si interesul clasei politice din Est pentru iliberalism si „subjugarea justitiei”, spre a evita ca actele de coruptie sau furt al banului public sa o afecteze material si penal…

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

articole categorie

Citește și:

Acest text se adresează în primul rând tinerilor, adică celor

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: