Soluția pe termen scurt găsită de autorități în cazul platformei informatice a Casei Naționale de Asigurări de Sănătate (CNAS) este achiziționarea, pentru o perioadă de trei zile, a unor servicii de mentenanță.
Este vorba despre mentenanța reactivă și suport tehnic pentru componenta Baza de Date Oracle instalate și utilizate la nivelul Platformei Informatice a Asigurărilor de Sănătate (PIAS).
Valoarea estimată a achiziției este de 900 de euro, conform Hotnews.
Aceasta este soluția la care se referea ministrul Sănătății, Sorina Pintea, în conferința de presă de luni, soluție identificată în ședința avută cu specialiștii IT angajați ai Casei și cu cei de la SIVECO.
Reamintim că sistemul informatic al Casei, pentru care de la bugetul de stat s-au plătit în total peste 180 de milioane de euro, nu a funcționat timp de 22 de zile, aceasta fiind cea mai gravă și lungă criză a platformei.
Casa nu mai are contract mentenanța activă a bazelor de date Oracle ale sistemelor SIPE, SIUI si CEAS de la 1 aprilie 2018, cînd a expirat cel cu SIVECO.
Ministrul Sorina Pintea susține că oficiali, pe care nu i-a numit, s-au folosit de birocrația procedurii de achiziție pentru a lăsa sistemul fără servicii de întreținere. În opinia acesteia, „există fapte de natură penală” legate de această întârziere și de aceea, va trimite la DNA raportul final al analizei ce conține toate problemele identificate la sistemul ifnormatic și cronologia căderilor acestuia.