S-a încheiat pregătirea preluării și procesării în format electronic a cererilor şi documentelor necesare pentru deschiderea dosarelor de la Agenţia Naţională pentru Ocuparea Forţei de Muncă (ANOFM), Casa Naţională de Pensii şi Agenţia Naţională de Plăţi şi Inspecţie Socială (ANPIS), a anunțat ministrul Violeta Alexandru.
”Ridicarea deciziei de acordare a dreptului se va face, printr-un singur drum, la instituţia în cauză”, a explicat minsitrul Muncii, adăugând: ”Fără 10 drumuri la instituţii, fără copii xerox peste copii xerox, fără cozi interminabile. Gata! Putem comunica în ziua de azi civilizat, rapid, online. România trebuie să se schimbe, să facă un pas înainte, inclusiv să modernizeze administraţia”.
În opinia minsitrului Alexandru, primăriile ar trebui să folosească și ele această comunicare cu beneficiarii de perestații sociale:
”Pentru a avea un mecanism complet de comunicare electronică în cazul ANPIS – unde, pentru majoritatea beneficiilor plătite de către AJPISuri/APISMB (indemnizaţie de creştere copil, venit minim garantat, etc.) cetăţeanul trebuie să aplice la primărie – încurajez primăriile din ţară să utilizeze comunicarea electronică. Pentru serviciile şi beneficiile pentru care se aplică direct la AJPIS/APISMB, deja se poate comunica prin email”.