Autoritatea germană de reglementare a sectorului auto (KBA) a găsit cinci tipuri de dispozitive „de oprire ilegală a emsiilor de gaze” instalate pe automobilele Vito şi C-Class produse de Daimler, informează duminică publicaţia Bild am Sonntag.
Autoritatea de control afirmă într-un raport citat de publicația germană că dispozitivele de control al emisiilor au fost folosite la circa un milion de autovehicule, echipate cu motoare diesel Euro 6.
Un purtător de cuvânt al Daimler a declarat că nu va comenta articolul publicaţiei germane, adăugând: „Colaborăm într-o măsură deplină şi transparentă cu KBA şi cu ministerul federal al transporturilor”.
Ministrul Transporturilor din Germania a criticat la sfârşitul lunii mai compania Daimler cu privire la numărul de camioane şi autoturisme Vito şi C-Class care au trebuit rechemate pentru depăşirea normelor de poluare, scrie Reuters.
Directorul executiv al companiei Dieter Zetsche a fost convocat de ministrul Transporturilor pentru o primă întâlnire, la care a fost discutată problema utilizării dispozitivelor software care permit modelelor Vito şi C-Class să ascundă nivelul real de poluare.
(Citiți și: ”Start în războiul comercial transatlantic: SUA impun taxarea suplimentară a importurilor din UE, Canada și Mexic. Ținta următoare – mașinile de lux germane”)
Autoritatea germană de reglementare a sectorului auto KBA a cerut Daimler să recheme aproximativ 6.300 de utilitare Vito echipate cu motor de 1,6 litri pentru că au încălcat reglementările privind emisiile. Cazul vine după scandalul emisiilor autoturismelor Volkswagen.
„Vom avea un schimb de idei detaliat privind chestiunile tehnice foarte complexe, cu scopul de a afla cât modele sunt afectate”, a declarat ministrul german al transporturilor, Andreas Scheuer, adăugând că Daimler a primit un termen până pe 15 iunie să găsească o soluţie pentru rezolvarea emisiilor de pe modelul Vito.
Publicaţia Bild am Sonntag, fără a menţiona surse, a relatat că autorităţile de reglementare investighează aproximativ 40.000 de camionete Mercedes-Benz Vito şi 80.000 de modele C-Class pentru un posibil software care ar fi permis vehiculelor să polueze în exces fără a fi detectate.
Producătorul auto a declarat că va face apel împotriva deciziei KBA de a clasifica software-ul ca fiind ilegal şi că va contesta descoperirile KBA în instanţă, dacă este necesar.
Industria auto, în special cea germană, se confruntă cu mari probleme după ce un recent test a relevat faptul că peste 90% dintre motoarele de ultimă generație încalcă normele de poluare.