luni

27 iunie, 2022

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pocket

24 mai, 2016

jeep militarModelul militar 4X4 Jeep J8 ar putea fi produs la Uzina Mecanică București, dacă Fiat-Chrysler ajunge la o înțelegere cu statul român, a anunțat compania Romarm, într-un comunicat de presă.

Negocierile încep marți, iar cei de la Romarm spun că o colaborare cu Fiat-Chrysler ar ajuta Uzina Mecanică Bucureşti, aflată în prezent într-un impas financiar fără precedent.

Mașina 4X4Jeep J8 este produsă, din 2007, în Egipt şi Israel, și este destinată în special aliaților SUA, mai puțin armatei americane.


Discuții asemănătoare au mai avut loc în 2013, cu Renault Trucks. Această companie, parte a grupului suedez Volvo, a încheiat un memorandum cu fosta uzină de stat MFA Mizil pentru producţia de camioane militare.

Proiectul a căzut însă, deoarece Ministerul Apărării nu a avut bani pentru achiziționarea unor astfel de autovehicule, iar înțelegerea cu cei de la Renault Trucks era condiționată d eo comandă fermă din partea statului român.

Același lucru se va întâmpla și la negocierile cu Fiat-Chrysler, dar bugetul Armatei a crescut în 2016, până la 2,5 miliarde de euro. Aproape 30% din sumă este destinată investiţiilor din domeniul apărarii.

Îți mulțumim că citești cursdeguvernare.
Abonează-te la newsletter aici.

Ministrul Apărării, Mihnea Motoc declara în decembrie, la discutarea bugetului:  „Sunt 28,8 procente din alocare. Ne încadrăm în ponderea recomandată de NATO pentru acest tip de cheltuieli.


Realizarea sistemelor de comunicaţii şi informatică static şi dislocabil la comandamentul de divizie NATO, modernizarea fregatelor T22R etapa a doua, un program mare, achiziţia sau modernizarea de maşini de luptă pe rioţi şi şenile, reparaţii capitale ale aeronavelor. ”

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pocket

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată.

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată.

articole categorie

Citește și:

Consumatorii români aveau, la nivelul anului 2021, o paritate a puterii de cumpărare de 55,5% din media europeană, procent identic cu cel din 2020, cel mai redus de...

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: