România se află pe ultima poziție în Tabloul de bord al UE în domeniul transporturilor ediția 2016, potrivit raportului publicat joi de Comisia Europeană, aflându-se în rândul ultimelor state membre la 15 indicatori din cei 20 luați în considerare pentru elaborarea clasamentului.
Avem investiții mici în transportul în comun, indiferent de tipul la care ne referim, și cel mai mic punctaj la respectarea orei pentru ajungerea la destinație, adică cele mai mari întârzieri.
România are punctaje foarte scăzute la 15 dintre indicatorii folosiți, printre care infrastructură (rutieră, feroviară şi portuară) și stadiul reţelei trans-Europene de transport (TEN-T).
Satisfacţia consumatorilor faţă de transportul urban, feroviar şi aerian a crescut, însă, și satisfacţia faţă de transportul aerian este acum una dintre cele mai ridicate din UE.
În ceea ce privește autostrăzile, România și-a adjudecat de mai mulți ani ultima poziție în clasament și se pare că nu vom fi detronați curând.
Situația este identică și în privința infrastructurii portuare.
La capitolul infrastructura căilor ferate, anul trecut România era pe locul 27, dar în 2016 a revenit pe 28, acolo unde se afla și 2014:
Olanda se află în fruntea tabloului de bord pentru al treilea an consecutiv, cu rezultate foarte bune la 15 categorii.
Este urmată de Suedia, Germania şi Austria, toate având în comun investițiile semnificative, punctaje ridicate în domeniul siguranţei transporturilor şi rezultate bune în ceea ce priveşte punerea în aplicare a legislaţiei UE.
Alte constatări ate Taboului de bord 2016
Austria este pe locul trei, dar înregistrează cel mai mare scor la satisfacția față d etransportul în comun.
Bulgaria este țara cu cele mai multe victime în accidente rutiere, raportat la populație.
Germania este cu mult în fața celorlalte state membre la capitolul investiții private făcute în cercetare&dezvoltare din domeniul transporturilor.
Olanda are cele mai multe puncte de încărcare a autoturismelor electrice și un punctaj foarte bun la siguranța pe austostrăzi.