2 martie, 2015

port giurgiuModernizarea unor rute de cale ferată, construcţia altora şi studii de fezabilitate sunt printre propunerile pentru finanţarea europeană, prin facilitatea connecting Europe. România a trimis propuneri de 14 proiecte, în valoare de 1,2 miliarde de euro, pentru acest program care urmăreşte accelerarea investiţiilor în reţelele de transport, energie şi telecomunicaţii transeuropene.

Iată care sunt cele 14 propuneri:

  • Modernizarea legăturii feroviare între Braşov şi Sighişoara; secţiunea Braşov-Apata şi Cata-Sighişoara – un proiect în valoare de 890.000.000, care are drept scop reabilitarea liniei duble de cale ferată pentru viteze de 160 km/h şi 22,5 t/axă, pe cele două secţiuni
  • Elaborarea studiului de fezabilitate pentru secţiunea de cale ferată Craiova-Drobeta Turnu Severin-Caransebeş (230 km) – în valoare de 1,5 milioane de euro, un studiu de fezabilitate în pregătirea reabilitării liniei de cale ferată pentru viteze mai mari de peste 100 km/h şi 22,5 t/axă
  • Revizuirea studiului de cale ferată Craiova-Calafat (108 km) – estimată la 500.000 de euro, pentru pregătire a reabilitării liniei de cale ferată pentru viteze mai mari de peste 100 km/h şi 22,5 t/axă a acestei  porţiuni de cale ferată
  • Realizarea unei platforme multimodale în Portul Galaţi – 136.000.000 de euro, platforma este dedicată în special transferului de mărfuri şi containere. Secţiunea Galaţi-Marea Neagră asigură adâncimi de navigaţie de 7 m şi este situată pe TEN-T core şi pe Coridorul Rhine-Danube.
  • Executarea unor construcții în partea de sud a Portului Constanța (TEN-T Core), ce constau în transformarea unei insule artificiale și a țărmului vecin într-un terminal multimodal pentru hidrocarburi – 92.000.000 de euro
  • Achiziția de nave tehnice de dragaj, pentru dezvoltării capacității tehnice pentru reabilitarea senalului navigabil – 25.000.000 de euro
  • Dezvoltarea portului Giurgiu, realizarea unui terminal intermodal în zona libera a Portului Giurgiu – 15.594.063 de euro
  • Reabilitarea și întreținerea șenalului navigabil, în detaliu achiziția nave tehnice (semnalizare și măsurători); colectarea de date – 8.500.000
  • Studii pentru sisteme inteligente de transport (Intelligent Transport System (ITS) – 6.000.000 de euro
  • Revizuirea studiului de fezabilitate pentru proiectul de îmbunătăţire a navigaţiei pe sectorul comun România-Bulgaria; secţiunea Portile de Fier-Călăraşi – 6.000.000 de euro
  • Realizarea unor studii privind siguranța rutieră – 2.000.000 de euro
  • Infrastructure Harmonized eCall European Pilot (I HeRO)- studii pentru siguranța rutieră, pregătirea centrelor 112 (Public Safety Answering Points eCall-PSAPs eCall) din Statele Membre pentru implementarea 112 eCall – 1.069.100 de euro
  • Studii pentru traficul aerian, Implementare Air Traffic Management 1: Initial System Wide Information Management – 407.209 de euro
  • Studii pentru Intelligent Transport System – 750.000 de euro

Următorul apel de proiecte pentru contractarea de finanțări destinate sectorului de transport va fi deschis în prima parte a anului 2016.


Suma alocată României prin acest program pentru finanțarea proiectelor din sectorul de transport din Fondul de Coeziune este de aproximativ 1,23 miliarde de euro, iar valoarea celor 14 proiecte propuse deja ajunge la 1,2 miliarde de euro.


Articole recomandate:

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

articole categorie

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: