duminică

5 februarie, 2023

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pocket

31 august, 2012

Indicatorii tehnico-economici aferenţi studiului de fezabilitate pentru autostrada suspendată propusă de primarul general Sorin Oprescu au fost aprobaţi, joi, de Consiliul General al Municipiului Bucureşti (CGMB), valoarea totală a investiţiei fiind estimată la peste 1,5 miliarde de euro.

Proiectul de hotărâre referitor la autostradă a fost aprobat cu 29 de voturi pentru şi 16 împotrivă, relatează Mediafax.

Valoarea estimată a investiţiei este de 6,83 miliarde lei, din care aproape 58 de milioane reprezintă cheltuieli pentru proiectare şi asistenţă tehnică.


Primarul general Sorin Oprescu a declarat, joi, că în cadrul parteneriatului public-privat pentru materializarea acestui proiect ar putea fi cooptaţi investitori din China, SUA, Rusia şi Coreea de Sud. „Nu vorbim despre bani de la buget, pentru că nu îi avem. Va fi un parteneriat public-privat”, a spus Oprescu.

Întrebat când ar trebui să înceapă lucrările la autostrada suspendată, primarul general a răspuns: „Ieri. Proiectul a fost respins de şapte ori (până joi – n.r.)”.

Sorin Oprescu a declarat după şedinţa CGMB că speră ca, până la sfârşitul mandatului său, să se poată plimba pe aceasta, altfel spus lucrările să fie gata până în 2016.

„Până la sfârşitul mandatului, sper să mă plimb pe ea (pe autostradă – n.r.)”, a spus edilul, care a precizat că lucrările ar putea începe, în funcţie de condiţiile meteo, în primăvara anului viitor.


Proiectul autostrăzii suspendate, denumit „Închiderea inelului median de circulaţie la zona de nord”, urmăreşte fluidizarea traficului pe marile artere.

„Soluţia proiectată prevede realizarea unui sistem rutier complex cu următoarea configuraţie: pe sectorul Virtuţii-Gravita dezvoltarea în lungul bulevardului Constructorilor şi apoi traversarea triajului Chitila, dezvoltarea la nord de calea ferată pe sectorul Griviţa-Poligrafiei cu o arteră cu şase fire de circulaţie, câte trei pe fiecare sens, realizarea a două tuneluri unidirecţionale cu câte trei benzi pe sens , pe sectorul Poligrafiei-Avionului, dezvoltarea la nord şi la sud de calea ferată prin două căi unidirecţionale pe sectorul Avionului-Petricani şi realizarea a două bulevarde bidirecţionale, unul la nord şi unul la sud de calea ferată, pe sectorul Petricani-Colentina”, se arată în raportul de specialitate al proiectului aprobat de CGMB.

Potrivit studiului de fezabilitate, lungimea noii căi rutiere va fi de 13,15 kilometri, urmând să fie construite inclusiv poduri şi pasaje subterane şi supraterane.

Proiectul autostrăzii suspendate a fost anunţat de Sorin Oprescu încă din campania electorală de acum patru ani. Anul acesta, după câştigarea unui nou mandat de primar general, Oprescu a anunţat că acest proiect va fi primul pe care îl va trece prin CGMB. În martie 2011, primarul general spunea că autostrada suspendată se va numi „drum expres”, întrucât „legislaţia nu permite autostradă în Capitală”.

Articole recomandate:
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pocket

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

articole categorie

Citește și:

România a reușit să facă progrese semnificative în ceea ce privește recuperarea decalajului față de media în privind PIB-ului pe cap de locuitor. Odată cu aderarea la NATO

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: