fbpx Modifica setari cookieuri

La obiect

Sistemul medical intră în carantină mai repede decât pacienții: sute de cadre medicale sunt contaminate, echipamentul de protecție e insuficient și vine prea târziu

Sute de cadre medicale au fost contaminate cu Covid-19 si au fost izolate la domiciliu, iar unele spitale au intrat în carantină in corpore –… Mai mult

25.03.2020

Chestiunea

Tabelul cu care a intrat România în criza Covid-19: Topul destinațiilor de export și țările din care facem cele mai multe importuri

România a intrat în criza Covid-19 cu una din cele mai nefericite situații privind balanța comercială și e greu de crezut că politicile economice ar… Mai mult

25.03.2020

La obiect

Analiștii, despre QE à la BNR: Banca Naţională va cumpăra de titluri de stat, cât timp „mai este loc” pentru deprecierea leului

  Banca Naţională a României (BNR) va cumpăra titluri de stat de pe piaţa secundară, aşa cum a promis vineri seara, dar operațiunile vor avea… Mai mult

23.03.2020

La obiect

România, lider european detașat în construcții – domeniu strategic în contextul epidemiei

România s-a plasat în ianuarie 2020 pe poziția de lider european detașat la creșterea sectorului construcțiilor, potrivit datelor publicate de Eurostat. Cu o creștere de… Mai mult

23.03.2020

Proiect Ministerul Educației – Facilități fiscale pentru companiile care încheie parteneriate pentru învăţământul profesional

de Vladimir Ionescu 19.10.2016

dualMinisterul Educaţiei a lansat în dezbatere publică un proiect privind dezvoltarea învăţământului profesional – dual, în baza căruia operatorii economici care încheie contracte de parteneriat cu unităţile de învăţământ ar putea beneficia de o serie de facilităţi.

O primă formă a documentului a fost lansată în luna mai 2016.

Proiectul Ministerului Educaţiei prevede că operatorii economici care încheie contracte de parteneriat cu unităţile de învăţământ beneficiază de facilităţi la plata impozitelor, taxelor şi contribuţiilor datorate bugetului de stat, bugetului asigurărilor sociale, bugetelor fondurilor speciale sau bugetelor locale, potrivit prevederilor legale.

“Prin excepţie de la prevederile alin. (1), se pot organiza unităţi de învăţământ de stat cu personalitate juridică cu efective mai mici de elevi, dar nu mai puțin de 100 de elevi care să ofere educație și formare profesională prin învățământ profesional.

În scopul finanțării activității unităților de învățământ, prin hotărâre a Guvernului, se aprobă standarde de cost și de calitate, avizate de Ministerul Dezvoltării Regionale și Administrației Publice și de Ministerul Finanțelor Publice”, potrivit proiectului.

Detaliile proiectului

Unităţile în care se organizează învăţământ profesional sunt stabilite de inspectoratele şcolare, cu consultarea autorităţilor administraţiei publice locale, a Comitetelor Locale de Dezvoltare a Parteneriatului Social, având în vedere tendinţele de dezvoltare socială şi economică precizate în documentele strategice regionale, judeţene şi locale privind învăţământul profesional şi tehnic, precum şi pe baza solicitărilor operatorilor economici interesaţi în formarea profesională prin învăţământul profesional, mai arată proiectul.

Învăţământul profesional se organizează în şcoli profesionale de stat sau particulare sau în baza unui contract de parteneriat care se încheie între unul sau mai mulţi operatori economici cu o unitate administrativ-teritorială, precizează iniţiatorii proiectului.

În cazul învăţământului profesional, tipul, numărul şi conţinutul probelor de admitere pot fi decise de unitatea de învăţământ şi operatorii economici.

În plus, la solicitarea operatorilor economici, se pot organiza probe de admitere stabilite de unitatea de învăţământ în colaborare cu operatorii economici respectivi, indiferent de numărul de candidaţi înscrişi şi de numărul de locuri disponibile.

Organizarea, durata, conţinutul programelor de pregătire şi modalităţile de certificare a pregătirii profesionale se stabilesc prin consultarea operatorilor economici.

Această formă de învăţământ profesional este complementară celor care funcţionează în prezent, iar OUG 94/2014 oferă cadrul legal în vederea organizării ei, dând deopotrivă posibilitatea agenţilor economici să se implice direct în toate componentele formării forţei de muncă de care au nevoie.

Învăţământul dual se desfăşoară pe baza unui contract de muncă, încheiat între agentul economic şi elev.

Forma şi conţinutul acestui contract de muncă urmează să fie definite în perioada următoare.

Elementul specific al acestui tip complementar de învăţământ îl reprezintă partajarea responsabilităţilor între autorităţile educaţio­nale şi angajatori/organizaţii ale acestora, din punctul de vedere al curriculumului, furnizării formării, evaluării şi finanţării.

Absolvenţii învăţământului obligatoriu care întrerup studiile pot fi cuprinşi, până la împlinirea vârstei de 25 ani, într-un program de pregătire profesională, în vederea dobândirii unei calificări profesionale, mai prevede documentul pus în dezbatere.

Potrivit altei prevederi, pentru absolvenţii de gimnaziu din seria curentă şi din seriile anterioare care au depăşit cu mai mult de trei ani vârsta clasei se pot organiza clase separate de învăţământ profesional.

Autorităţile educaţionale răspund de asigurarea resurselor umane şi financiare şi organizează formarea din şcoală (1-2 zile), iar angajatorul trebuie să ofere resursele umane şi financiare şi să organizeze formarea practică, de la locul de muncă (3-4 zile).

La învăţământul dual au acces şi absolvenţii din seriile anterioare care au părăsit sistemul de educaţie după absolvirea învăţământului obligatoriu, fără să-şi finalizeze pregătirea cu o calificare sau fără competenţe care să le ofere oportunităţi de angajare.

Prin derogare, pentru admiterea în anul şcolar 2017-2018 metodologia-cadru de organizare şi desfăşurare a admiterii în învăţământul profesional este aprobată prin ordin al ministrului Educaţiei, în termen de 45 de zile de la aprobarea modificărilor la Legea educaţiei naţionale, se mai arată în documentul pus în dezbatere.

(Descărcați AICI proiectul Ministerului Educației)

Mergeți în homepage ›

Publicat la data de 19.10.2016

Lăsați un comentariu


Europa

Parlamentul European anunță o nouă sesiune extraordinară: 16-17 aprilie, la Bruxelles

Iulian Soare

Președintele Parlamentului European, David Sassoli (foto) și liderii grupurilor politice au decis joi să organizeze o nouă sesiune plenară extraordinară în 16-17 aprilie, la Bruxelles,… Mai mult

Stiri

Renault prelungeşte oprirea uzinei de la Mioveni ”până la asigurarea protecţiei angajaţilor împotriva Covid-19”

Adrian N Ionescu

Groupe Renault România a anunţat, joi, că prelungeşte perioada de întrerupere a producţiei la uzinele Dacia de la Mioveni, pentru a lua măsuri de asigurarea… Mai mult

Stiri

AVOCATNET

Start-up nation: Cum pot firmele să suspende obligațiile pe care le au în contractele de finanțare din programele naționale, pe perioada stării de urgență

AVOCATNET

Ministerul Economiei a clarificat, printr-o sesiune de întrebări și răspunsuri, ce pași trebuie să facă firmele ce vor să obțină suspendarea obligațiilor acestora în temeiul… Mai mult

Stiri

APAPR: Activele Pilonului 2 de pensii s-au depreciat cu 6,7% în Trimestrul 1. Scăderea este recuperabilă în termeni anuali

Adrian N Ionescu

Valoarea activelor administrate de fondurile private obligatorii (Pilonul 2) a scăzut cu 6,7% în primul trimestru din acest an, mai ales ca urmare a scăderii… Mai mult

Stiri

Apel PRIMER către populație: Nu faceți stocuri de paracetamol

Vladimir Ionescu

Patronatul Producătorilor Industriali de Medicamente din România (PRIMER) a lansat joi un apel către populație în care le solicită tuturor să dea dovadă de solidaritate… Mai mult

Stiri

ANAF a restituit în martie TVA în valoare de 4 miliarde de lei

Vladimir Ionescu

Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) a restituit în martie TVA în valoare de aproape patru miliarde de lei, aferente unui număr de 24.526 de… Mai mult

Europa

FMI sugerează măsuri pentru evitarea unei „mari depresii” economice ca în 1929

Adrian N Ionescu

Pandemia cu coronavirusul Covid-19 reclamă „politici pentru vreme de război”, dintre care se disting cele de relaxare fiscală şi de creştere a cheltuielilor statului, pentru… Mai mult