sâmbătă

20 aprilie, 2024

21 august, 2014

Autoritatea de Management pentru Programul Operaţional Sectorial Transport (AMPOST) a publicat noile date privind finalizarea Master Planului General de Transport, predarea raportului final fiind programată pentru data de 22 decembrie 2014.

În prima declaraţie publică făcută după instalarea ca ministru al Transporturilor, Ioan Rus estima că documentul, cerut cu insistenţă de Comisia Europeană încă de anul trecut, ar putea fi finalizat în perioada septembrie – octombrie 2014.

Surse din Ministerul Transporturilor au afirmat pentru cursdeguvernare.ro că amânarea se produce şi din cauza faptului că anumite documente care stau la baza Master Planului (rapoarte de mediu, analize de oportunitate etc) trebuie refăcute.

Noile termene


Noile termene de finalizare a Master Planului şi a evaluării Strategice de Mediu sunt, potrivit site-ului AMPOST:

  • Predarea variantei finale revizuite a Raportului privind Master Planul pe termen scurt, mediu şi lung – 31 august 2014
  • Definitivarea Evaluării Strategice de Mediu a întregului grup de proiecte (Raportul final de mediu) – 15 decembrie 2014
  • Predarea rezumatului întregului proiect – 22 decembrie 2014
  • Predarea Raportului final al proiectului – 22 decembrie 2014

Un an de bâlbâieli

Consultantul statului român pentru realizarea Master Planului este compania americană AECOM, în baza unui contract de 9,5 milioane lei fără TVA, atribuit în 2012.

Termenul anunţat anterior de autorităţi pentru definitivarea celui de-al doilea draft al Master Planului şi propunerea pentru aprobare în guvern a fost 30 iunie.

Master Planul este un instrument de testare a proiectelor şi politicilor de transport şi un document de analiză şi strategie în acest domeniu, care va trebui să conţină o listă cu proiecte de investiţii prioritizate, în funcţie de resursele finanicare disponibile, pentru orizontul de timp 2020, 2030 şi 2040.


În vara anului trecut, agenţia Mediafax a prezentat un document în care Comisia Europeană atenţiona Guvernul că proiectul Acordului de Parteneriat transmis către Bruxelles, care va reglementa modul de utilizare a banilor comunitari pentru 2014-2020, este incoerent şi fără priorităţi clare, solicitând ca documentul să fie refăcut.

Comisia semnala şi lipsa unui Master plan pe Transport, atrăgând atenţia că Acordul nu va fi luat în discuţie decât atunci când Master Planul va fi finalizat şi că, în plus, există pericolul ca întregul program operaţional preconizat pentru marile proiecte să fie blocat în absenţa acestui plan.

Articole recomandate:

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

articole categorie

Citește și:

Acest text se adresează în primul rând tinerilor, adică celor

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: