miercuri

30 noiembrie, 2022

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pocket

24 iulie, 2013

Premierul Victor Ponta a susținut, miercuri, că privatizarea CFR Marfă cu firma Grup Feroviar Român nu va fi finalizată, dacă președintele Traian Băsescu nu convoacă Consiliul Suprem de Apărare a Țării care să avizeze contractul.

În context, Victor Ponta și-a exprimat speranța ca CSAT să dea un aviz favorabil în maximum 60 de zile, pentru a putea fi operaționalizată preluarea a 51% din CFR Marfă de către firma GFR, controlată de omul de afaceri Gruia Stoica.

Anterior, președintele Traian Băsescu, care este șeful CSAT, afirmase că știe că GFR caută ”cu oarecare disperare” credite bancare pentru achitarea celor circa 200 de milioane de euro – cât a fost oferta câștigătoare la privatizarea CFR Marfă.


”Ne-a întărit convingerea că preşedintele ştie nişte lucruri pe care noi, ceilalţi, nu le ştim. E bine să-l consultăm, ca să nu ne lase să greşim, pentru că un preşedinte serios şi responsabil cu ţara sa nu aşteaptă la cotitură să greşească Guvernul şi după aceea să iasă. Cred că ne informează şi singurul loc în care ne întâlnim în mod oficial este CSAT”, a comentat miercuri Victor Ponta.

În schimb, șeful Guvernului a recunoscut că a nu a discutat cu președintele Traian Băsescu despre faptul că Executivul va trimite hotărârea de guvern privind privatizarea CFR Marfă la CSAT.

Executivul a adoptat miercuri o hotărâre ”pentru aprobarea elementelor principale ale contractului de vânzare-cumpărare de acțiuni între Statul Român, prin Ministerul Transporturilor, în calitate de vânzător, și Societatea Comercială Grup Feroviar Român SA, în calitate de cumpărător, având ca obiect transferul dreptului de proprietate asupra unui pachet de acțiuni reprezentând 51% din valoarea capitalului social al Societății Naționale de Transport Feroviar de Marfă CFR Marfă SA”.

Hotărârea care urmează să fie transmisă CSAT, cuprinde elementele principale ale Contractului de vânzare-cumpărare, stipulând că ”dacă finalizarea nu va avea loc, independent de orice culpă a Cumpărătorului, într-o perioadă de maxim 60 de zile calendaristice de la data intrării în vigoare a prezentei Hotărâri, contractul se desființează de plin drept fără a mai fi necesară punerea în întârziere și fără orice altă formalitate prealabilă și fără intervenția instanței”.

Alte prevederi ale privatizării CFR Marfă:

  • Pachetul de acțiuni care va fi transferat va reflecta procentul de 51%, în funcție de modificările capitalului social al Societății, ca efect al conversiei creanțelor statului în acțiuni și/sau în urma reducerii capitalului social, ca urmare a transferului unor active către alte societăți aflate sub autoritatea MT.
  • Prețul de cumpărare a pachetului de acțiuni este de 904.980.000 lei.

Declarațiile și garanțiile cumpărătorului vor viza, printre altele, aspecte referitoare la:

  • Capacitatea sa de a încheia contractul de vânzare-cumpărare, de a-și exercita toate drepturile și de a-și executa toate obligațiile ce-i revin conform acestuia.
  • Deținerea mijloacele financiare necesare plății prețului de cumpărare, în condițiile și la termenele prevăzute în contract.

De asemenea, compania GFR își asumă următoarele obligații, prin contract:

  • Obligațiile prevăzute la Anexa la HG 46/2013 privind aprobarea Strategiei de privatizare a SNTFM CFR Marfă SA.
  • Obligațiile ce rezultă din legislația muncii și protecției sociale, a legislației sindicale, precum și a obligațiilor prevăzute de contractele de muncă încheiate cu angajații Societății, a celor prevăzute în contractul colectiv de muncă și în alte contracte și acorduri încheiate cu sindicatele la nivel de Societate.
Articole recomandate:
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pocket

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

articole categorie

Citește și:

Portul Constanța are a doua cea mai mare creștere a cantității de mărfuri transferate în 2021, plus 26% față de anul pandemiei 2020, după cea a portului belgian

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: