fbpx

La obiect

România – locul 7 în UE la ponderea energiei electrice din surse regenerabile, dar în regres pe ultimii patru ani

România s-a situat în 2019 pe locul 7 în UE la ponderea energiei electrice obținute din surse regenerabile, potrivit datelor publicate de Eurostat, înaintea Germaniei… Mai mult

10.01.2021

La obiect

Cifra de afaceri din comerț: +2,1% pe primele 11 luni din 2020, prin revenirea vânzărilor de produse nealimentare

Comerțul cu amănuntul (fără autovehicule și motociclete) a înregistrat o creștere de 2% în volum brut a cifrei de afaceri cumulat pe primele unsprezece luni… Mai mult

07.01.2021

Chestiunea

Matematica pandemiei: Costul sănătății vs. costul bolii. Studiu de caz – SUA în criza Covid-19

Costurile financiare cumulate ale pandemiei de COVID-19 asupra Statelor Unite, estimare care a ținut cont de pierderile economice, dar și de cele survenite ca urmare… Mai mult

07.01.2021

Chestiunea

O stafie plutește peste Câmpia Română: Canalul de irigatii Siret-Bărăgan. Despăgubirile pentru secetă sunt de 5 ori mai mari decât alocările pentru irigații

Mult visatul canal de irigații Siret – Bărăgan, care ar trebui să aducă apă pentru mai mult de jumătate de milion de hectare din Câmpia… Mai mult

06.01.2021

Piața auto în statistici APIA: 66% din vânzări au beneficiar o persoană juridică, ”Rabla” pierde viteză

de Vladimir Ionescu 19.7.2017

În România, vânzările de autoturisme realizate în primele șase luni din 2017 au fost, ca și în anii precedenți, susţinute de achiziţiile realizate de către persoanele juridice, ponderea acestora din total fiind de 66% (vs. 34% pers. fizice).

Comparativ cu primele 6 luni din 2016, este de remarcat faptul că au crescut atât ponderea, cât și volumul achizițiilor realizate de către pers. fizice (ponderea, de la 21% la 34%, iar volumul, cu 95%). Aceste cifre ne arată, de fapt, detașarea tot mai mare a persoanelor fizice de Programul “Rabla”, care, astfel, începe să-și reducă efectul de așteptare pe care l-a generat în ultimii ani în piață.

În ceea ce privește autoturismele rulate (în marea lor majoritate nefiscalizate), se observă faptul că, în primele șase luni din 2017, au fost înmatriculate peste 253.300 unități (cca. 84% din volumul înregistrat pe întreg anul 2016), adică de 5,6 ori mai multe decât cele noi.

Această situație se datorează, după cum APIA a și semnalat încă de anul trecut, eliminării de la 1 februarie a.c. a Timbrului de Mediu. Semnificativ este faptul că s-a triplat numărul autoturismelor rulate importate cu emisii poluante ridicate (Normele Euro3 si Euro2), respectiv de la cca. 35.710 unități în 2016 la cca. 103.607 unități în 2017.

Producţia naţională și Exportul- APIA nu are cifrele Dacia

Analiza APIA specifică la acest capitol: ”Având în vedere faptul că datele primite sunt incomplete, suntem nevoiți să nu detaliem aceste capitole”. 

Singurele date deținute de asociație sunt referitoare la producția Ford România și Roman S.A. care, în primele șase luni, au totalizat 28.970 unități, în creștere cu 24,0% față de aceeași perioadă a anului trecut, marea lor majoritate (28.925 unitati) fiind exportate (+24%).

Vânzări de autovehicule noi- Dacia ia grosul

În luna iunie 2017 s-au livrat cu 21,4% mai multe autovehicule decât în luna mai, fapt ce face ca, pe ansamblul primelor șase luni, să se ajungă la un total de 71.603 unități, cu 17,1% mai mult decât în primele șase luni din 2016.

Autoturismele, care reprezintă 82% din totalul livrărilor realizate în aceste șase luni din 2017 (58.967 unități), înregistrează o creștere față de aceeași perioadă a anului 2016 de 21,7%, iar vehiculele comerciale (marfă și persoane), o scădere de 0,5%.

Top-ul pe mărci (autoturisme + autovehicule comerciale) este condus de către Dacia, cu 19.696 unități, urmată de către Volkswagen, cu 7.366 unități, Renault 5.492 unități, Ford cu 5.332 unități și Skoda 5.233 unități.

La autoturisme, în funcție de volumele livrate, top-ul pe mărci este:

  • Dacia, cu 18.026 unități (30,6% cotă de piață, pe un volum în creștere cu 27,2% față de 2016)
  • Volkswagen cu 6.501 unități (11,0% cotă de piață, volume în creștere cu 32,9% față de 2016)
  • Skoda 5.233 unităţi (8,9% din total piață, volume în creștere cu 8,4%)
  • Renault 4.607 unități (7,8% cotă de piață, volume mai mari cu 19,0%)
  • Ford 3.694 unităţi (6,3% din total piață, volume în creștere cu 26,8%)
  • Opel cu 2.612 unităţi (4,4% din total piață, volume mai mari cu 31,6%)

Pe modele, cu cele 7.179 unități vândute, Dacia Logan este cel mai bine vândut model în primele șase luni din 2017, urmat de Dacia Sandero cu 4.555 unități, Dacia Duster 3.402 unități, Skoda Octavia 2.227 unități și Renault Clio, 1.767 unități.

Analizând segmentarea pe clase, observăm o evoluție mixtă, majoritatea
segmentelor înregistrând creșteri, unele chiar importante (Clasa E +51,9%, SUV +35,4%, Clasa B +24,2%, Clasa C +22,7%, Clasa F +13,8%, Sport +11,1% și Clasa A +3,5%) iar altele, scăderi, unele semnificative (MPV -31,3% și Clasa D -6,4%).

Benzina domină. Autoturisme ”verzi” au 1,7% din vânzări

În funcţie de tipul de combustibil, autoturismele cu motoare pe benzină încep să domine piața, cu o pondere de 50,4%, în creștere cu 3 puncte procentuale, comparativ cu ponderea pe care o aveau după primele 6 luni din anul trecut (47,4%).

În ceea ce privește gradul de penetrare în piață al celor două categorii, remarcăm faptul că în cazul livrărilor de autoturisme cu motoare pe benzină, 5 mărci și respectiv 9 modele dintre primele 10 mărci / modele, cele mai vândute au o pondere peste această medie (50,4%), în timp ce la motorizările diesel, 8 din primele 10 mărci / modele au o pondere peste cea a acestei categorii (48,0%).

În ceea ce privește autoturismele “verzi“ (electrice și hibride), acestea au ajuns la o
pondere de 1,7% din totalul livrărilor realizate în primele șase luni ale lui 2017.

Chiar dacă volumele sunt foarte mici, creșterile sunt importante (practic s-au triplat, atât cele electrice +197,1% cât și cele hibride +194,6%) și arată faptul că există un potențial important de creștere al acestei categorii de autoturisme care, stimulată corespunzător (așa cum este astăzi), va realiza volume importante și va contribui, astfel, la reducerea poluării generate de traficul auto.

În funcție de culoarea preferată, alb și gri domină în continuare cererea, acestea
înregistrând 31,1% și respectiv, 25,3% din totalul preferințelor. Urmează albastru cu 14,1% și negru cu 10,1%.

O altă analiză de interes este și evoluția autoturismelor cu tracțiune integrală (4×4). Acestea reprezintă 21,6% din totalul livrărilor realizate în primele 6 luni din 2017, pe un volum total de 12.755 unități, în creștere cu 26,8% față de 2016.

În funcție de țara de proveniență a autoturismelor, situația se prezintă astfel:

  • 28,4% sunt de proveniență autohtonă
  • 22,4% sunt fabricate în Germania
  • 11,1% sunt din Cehia
  • 8,0% din Spania
  • 7,6% din Turcia

În acest context, comparativ cu anul 2016, livrările de autoturisme din producția autohtonă au crescut în anul 2017 cu un consistent 28,5%, în timp ce creșterea autoturismelor din import este una mai mică, respectiv 19,2%.

Contextul european

Pe ansamblul pieţei, livrările totale de autovehicule (autoturisme + vehicule
comerciale) au înregistrat, în primele șase luni din 2017, o creștere generală de 17,1% comparativ cu aceeași perioadă din 2016, cifră în interiorul căreia avem autoturismele cu o creștere de 21,7%.

Pe plan european, asistăm la o temperare a ritmului de creștere a vânzărilor de
autoturisme noi. Astfel, în primele 6 luni din 2017, remarcăm o creștere generală de +4,7%.

Cele mai mari piețe (care împreună acoperă cca. 3/4 din totalul Statelor Membre UE), cu exceptia UK (-1,3%), sunt, în continuare, în teritoriul pozitiv, înregistrând dupa primele 6 luni următoarele evoluții: Franța +3,0%, Germania +3,1%, Italia +8,9%, Spania +7,1%.

Mergeți în homepage ›

Publicat la data de 19.7.2017

Lăsați un comentariu


Europa

Noul președinte al CDU – Armin Laschet, un continuator al politicii Angelei Merkel

Iulian Soare

Armin Laschet (foto), premierul landului Renania de Nord-Westfalia, adept al continuării orientării centriste a actualului cancelar german Angela Merkel, a fost ales sâmbătă preşedinte al… Mai mult

Europa

Guvernul francez respinge definitiv preluarea Carrefour de către un grup canadian: “Este în joc securitatea alimentară”. Couche-Tard renunță

Iulian Soare

Ministrul francez al Economiei, Bruno Le Maire, a exprimat vineri opoziţia fermă a autorităţilor de la Paris faţă de o eventuală preluare a grupului de… Mai mult

Stiri

Ministerele trebuie să definitiveze, până pe 4 februarie, măsurile de reducere a pierderilor şi/sau plăţilor restante înregistrate la finalul anului trecut

Vladimir Ionescu

Guvernul a adoptat vineri un memorandum cu tema „elaborarea de către ministere sau alte autorităţi publice centrale a unui Memorandum până la data de 4… Mai mult

Stiri

Militari și polițiști din SUA, sub lupa procuraturii pentru aderarea la ”ideologia privind supremația albilor” și violență excesivă la manifestatiile BLM

Iulian Soare

O anchetă a fost deschisă joi în legătură cu eforturile Pentagonului pentru a lupta împotriva ascensiunii extremismului în rândul forţelor armate americane, în contextul în… Mai mult

Stiri

Consulul României la Bonn a fost demis – este urmărit penal în noul dosar al lui Liviu Dragnea

Vladimir Ionescu

Gheorghe Dimitrescu, pus joi seara sub urmărire penală de DNA alături de Liviu Dragnea în dosarul vizitei în SUA la învestitura lui Donald Trump, în… Mai mult

Stiri

La București și Cluj au fost programate toate vaccinurile anti-Covid alocate în acest moment

Vladimir Ionescu

Vineri, prima zi de programare pentru a doua etapă de vaccinare anti-Covid, peste 190.000 de persoane s-au înscris pentru imunizare, dintre care 50.000 în București.… Mai mult

Stiri

BNR a redus dobânda de politică monetară până la 1,25%

Adrian N Ionescu

Consiliul de administraţie al Băncii Naţionale a României  (BNR) a hotărât reducerea ratei dobânzii de politică monetară până la nivelul de 1,25% pe an, de… Mai mult