Monitorul Oficial a publicat săptămâna trecută, vineri, contractul actualizat de servicii publice de transport al Metrorex, aprobat de Ministerul Transporturilor pe data de 3 mai.
Potrivit anexelor la acest contract, lucrările la Magistrala 6 de Metrou (legătura cu Aeroportul Henri Coandă) vor începe în 2019 și vor fi finalizate în 2022.
Autoritățile române s-au angajat, după ce UEFA a anunțat în septembrie 2014 că Bucureștiul va fi gazda a 4 meciuri din cadrul Euro 2020, să finalizeze înainte de debutul competiției linia de metrou care să lege capitala de Aeroportul Henri Coandă.
Acesta a fost de altfel unul dintre argumentele (alături de promisiunea modernizării a 4 stadioane din Capitală) acceptării României în proiectul Euro 2020, proiect demarat de FRF în 2013.
Potrivit documentului publicat în Monitorul Oficial, proiectul, estimat la o valoare de 5,89 miliarde lei, are deocamdată o singură finanțare- 71 milioane lei, alocați de la Buget.
Situație care indică faptul că Guvernul României încă nu a convins Comisia Europeană, printre altele, de ”justa valoare” a proiectului.
În luna martie 2018, reprezentanţii Comisiei Europene au solicitat clarificări cu privire la:
- analiza opţiunilor, faţă de care s-au solicitat informaţii suplimentare cu privire la variantele de traseu analizate;
- justificarea valorii proiectului (costul total şi costul unitar) raportat la costurile proiectelor similare de construcţie a metroului din Bucureşti;
- analiza cererii de transport, cu luarea în considerare a impactului realizării celui de-al doilea terminal al Aeroportului Otopeni, rezultatele modelului de trafic, impactul asupra traficului pe DN1 pe perioada construcţiei;
- graficul de implementare a proiectului.
Una dintre soluțiile alternative ar fi extinderea către aeroport, cu 4 km, a liniei de cale ferată din Otopeni și construcția unui terminal de călători care să asigure transportul spre Capitală, în condiții civilizate, a celor care ajung pe Aeroportul Otopeni.