vineri

29 martie, 2024

8 noiembrie, 2020

Până în august 2020, autoritățile au oferit companiilor aeriene ajutor financiar în valoare de 160 de miliarde de dolari, pe fondul crizei generate de pandemie. Circa două treimi din total a fost sprijin direct, sub formă de subvenții, împrumuturi, participare la capital și injecții de lichidități, potrivit datelor OECD.

În prezent, consideră reprezentanții OECD, guvernele trebuie să stabilească însă un echilibru între sprijinul oferit companiilor aeriene și politici ce țintesc obiective de anvergură, cum ar fi îmbunătățirea competiției, sustenabilității și eficienței industriei aeriene de-a lungul întregului lanț valoric, ce include și sectorul de fabricare a avioanelor și motoarelor, dar și aeroporturile.

Scădere cu 90% a transportului aerian de pasageri

Transportul aerian de pasageri, măsurat în număr de pasageri- kilometru, înregistra în aprilie o scădere anuală de 90%, potrivit International Air Transport Association (IATA). Până în august, scăderea se redusese marginal, la 75%.


Diminuarea activității economice și a comerțului a afectat și cursele comerciale, dar într-o măsură mult mai mică. Astfel, transportul comercial a înregistrat în aprilie o scădere anuală cu 30%, pentru ca în august procentul să ajungă la – 12%. Cursele comerciale se luptă în continuare să supraviețuiască în condițiile în care numărul acestora a scăzut cu 40% la nivel global, potrivit OECD.

Când și-ar putea reveni traficul aerian

În iunie, IATA anticipa că traficul aerian la nivel global și-ar putea reveni la nivelul pre-criză cel mai devreme în 2024.

Eurocontrol – agenţia care supervizează spaţiul aerian european, a creat trei posibile scenarii privind redresarea traficului aerian la nivel european. În cel mai optimist scenariu, călătoriile aeriene ar urma să revină la nivelul din 2019 până în anul 2024, dacă pandemia se va încheia până în vara lui 2021 sau dacă va fi descoperit un vaccin anti-Covid.

Cel mai probabil scenariu este acela potrivit căruia în 2024 traficul va fi la doar 92% din nivelul înregistrat în 2019, iar un vaccin anti-Covid ar fi disponibil pentru călători (sau s-ar încheia pandemia) până în vara lui 2022. În acest scenariu, industria aeriană ar urma să atingă nivelul din 2019 în anul 2026.

Al treilea scenariu prevede că traficul aerian va reveni la nivelul din 2019 de abia peste 10 ani, în 2029.


Articole recomandate:

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

articole categorie

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: