fbpx

Analiză

Lecțiile ieșirii din criza precedentă, pentru criza actuală: istoria corelației PIB – salariu – inflație

În condițiile în care rezultatul economic este în scădere, cazul României anului 2020 (-5% pe primele trei trimestre), se pune problema sursei și a ritmului… Mai mult

17.01.2021

La obiect

România a consemnat în 2019 cea mai mare scădere a prețului caselor între statele UE. Evoluțiile din 2010 încoace și implicații

România a consemnat în 2019 cea mai mare scădere a prețului caselor între statele UE (valoare ajustată cu inflația), potrivit unei analize publicate de Eurostat.… Mai mult

15.01.2021

Chestiunea

Bugetul 2021: în căutarea unei consolidări fiscale fără șocuri

Bugetul pe anul 2021 reprezintă ora adevărului – atât pentru ieșirea din criza produsă de Covid și menținerea unei direcții de dezvoltare coerente, cât și… Mai mult

14.01.2021

La obiect

Analiză: Cum a schimbat pandemia obiceiurile de consum și economisire din România

Pandemia a schimbat în proporții semnificative obiceiurile de consum, dar și de economisire ale românilor, reiese din datele INS analizate de cursdeguvernare.ro. Rata de economisire… Mai mult

13.01.2021

OECD: În criză, statele au oferit companiilor aeriene sprijin de 160 mld. de euro. Situația pe țări

de Raluca Florescu , 8.11.2020

Până în august 2020, autoritățile au oferit companiilor aeriene ajutor financiar în valoare de 160 de miliarde de dolari, pe fondul crizei generate de pandemie. Circa două treimi din total a fost sprijin direct, sub formă de subvenții, împrumuturi, participare la capital și injecții de lichidități, potrivit datelor OECD.

În prezent, consideră reprezentanții OECD, guvernele trebuie să stabilească însă un echilibru între sprijinul oferit companiilor aeriene și politici ce țintesc obiective de anvergură, cum ar fi îmbunătățirea competiției, sustenabilității și eficienței industriei aeriene de-a lungul întregului lanț valoric, ce include și sectorul de fabricare a avioanelor și motoarelor, dar și aeroporturile.

Scădere cu 90% a transportului aerian de pasageri

Transportul aerian de pasageri, măsurat în număr de pasageri- kilometru, înregistra în aprilie o scădere anuală de 90%, potrivit International Air Transport Association (IATA). Până în august, scăderea se redusese marginal, la 75%.

Diminuarea activității economice și a comerțului a afectat și cursele comerciale, dar într-o măsură mult mai mică. Astfel, transportul comercial a înregistrat în aprilie o scădere anuală cu 30%, pentru ca în august procentul să ajungă la – 12%. Cursele comerciale se luptă în continuare să supraviețuiască în condițiile în care numărul acestora a scăzut cu 40% la nivel global, potrivit OECD.

Când și-ar putea reveni traficul aerian

În iunie, IATA anticipa că traficul aerian la nivel global și-ar putea reveni la nivelul pre-criză cel mai devreme în 2024.

Eurocontrol – agenţia care supervizează spaţiul aerian european, a creat trei posibile scenarii privind redresarea traficului aerian la nivel european. În cel mai optimist scenariu, călătoriile aeriene ar urma să revină la nivelul din 2019 până în anul 2024, dacă pandemia se va încheia până în vara lui 2021 sau dacă va fi descoperit un vaccin anti-Covid.

Cel mai probabil scenariu este acela potrivit căruia în 2024 traficul va fi la doar 92% din nivelul înregistrat în 2019, iar un vaccin anti-Covid ar fi disponibil pentru călători (sau s-ar încheia pandemia) până în vara lui 2022. În acest scenariu, industria aeriană ar urma să atingă nivelul din 2019 în anul 2026.

Al treilea scenariu prevede că traficul aerian va reveni la nivelul din 2019 de abia peste 10 ani, în 2029.

Mergeți în homepage ›

Publicat la data de 8.11.2020

Lăsați un comentariu


Stiri

CFA România: Agențiile de rating nu vor descalifica România dacă Guvernul ia măsuri convigătoare de reducere a deficitului bugetar

Adrian N Ionescu

Agențiile de raing nu vor reduce nivelul ratingului de țară al României, dacă Guvernul va lua măsuri convingătoare pentru reducerea deficitului bugetar, au susținut analiștii… Mai mult

Stiri

Sinteză realizată de AmCham

AmCham: Pandemia COVID-19 și viitoarea Strategie Națională de Sănătate 2021-2027 – oportunități pentru reforma sistemului de sănătate

Redacţia

Pandemia COVID-19 a reliefat încă o dată nevoile de reformă structurală ale sistemului de sănătate din România. Cheltuielile pentru sănătate, atât pe cap de locuitor,… Mai mult

Europa

Căderea rețelei electrice europene interconectate din 8 ianuarie a plecat de la o stație din Croația – raport ENTSO-E

Adrian N Ionescu

Declanșarea unui cuplaj de „protecție la supracurent”, la stația de transformare Ernestinovo din Croaţia, a provocat separarea în două zone a reţelei electrice europene interconectate,… Mai mult

Stiri

Disney+ blochează, ”din considerente rasiste”, accesul copiilor la filme precum Pisicile Aristocrate, Dumbo sau Peter Pan. Conturile pot fi accesate numai de către adulți

Razvan Diaconu

Platforma de streaming video Disney+ a blocat accesul copiilor sub 7 ani la vizionarea unor filme clasice de animaţie, precum „Pisicile aristocrate”, „Dumbo” sau „Peter… Mai mult

Stiri

ICCJ: Deschiderea unui cont pe o rețea de socializare folosind numele altei persoane este infracțiune

Vladimir Ionescu

Completul pentru dezlegarea unor chestiuni de drept de la Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie a decis că este infracţiune fapta unei persoane de a… Mai mult

Stiri

Incertitudinea, cuvântul care definește începutul anului 2021 – sondaj AmCham

Razvan Diaconu

Incertitudinea cu privire la continuitatea afacerilor, evoluția crizei sanitare, a crizei economice și teama de eventuale schimbări de legislație sunt cele  mai mari provocări cu… Mai mult

Europa

Germania răspunde Parlamentului European: ”Nu este nicio legătură între Navalnii și Nord Stream 2”

Iulian Soare

Guvernul Germaniei anunță că nu abandonează proiectul Nord Stream 2 în ciuda sancțiunilor impuse de Statele Unite și a solicitării formulate de Parlamentul European de… Mai mult