duminică

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

1 octombrie, 2018

Cercetătorii James P. Allison şi Tasuku Honjo au câştigat premiul Nobel pentru Medicină pe 2018 „pentru descoperirea terapiei în cancer prin inhibarea reglării imune negative”, potrivit Comitetului Nobel, reunit, luni, la sediul Institutului Karolinska din Stockholm.

Descoperirea făcută de cei doi laureaţi în Medicină foloseşte abilitatea sistemului imunitar de a ataca celulele canceroase prin deblocarea celulelor imune.

Cancerul ucide anual milioane de persoane în întreaga lume și reprezintă una dintre cele mai mari provocări pentru medicina actuală. Prin cercetările lor privind stimularea capacității sistemului imunitar de a ataca celulele canceroase, James Allison și Tasuku Honjo au adus noi principii în terapia pentru cancer, este concluzia Comitetului Nobel. Allison și Honjo au studiat o proteină care acționează ca o frână pentru celulele canceroase în cadrul sistemului imunitar.

Cei doi cercetători vor fi recompensați, pe lângă prestigioasa distincție, și cu un premiu de 9 milioane de coroane suedeze (echivalentul a un milion de dolari).

Nobelul pentru Medicină este cel care deschide, în fiecare an, seria Premiilor Nobel. În zilele următoare vor fi anunțați și laureații celorlalte Premii Nobel pe anul 2018.

Îți mulțumim că citești cursdeguvernare.
Abonează-te la newsletter aici.

Potrivit calendarului acestui sezon, marţi va fi anunţat laureatul pentru Fizică, miercuri cel pentru Chimie, vineri cel pentru Pace, iar luni, 8 octombrie, pentru Economie.

Premiul Nobel pentru Literatură nu va fi acordat anul acesta, în 2019 urmând să fie desemnaţi doi câştigători.

Share on facebook