Nicușor Dan cere prefectului Capitalei atacarea în instanță a celor 5 PUZ-uri de sector suspendate - 23 de motive de nelegalitate - CursDeGuvernare.ro
marți

19 octombrie, 2021

Nicușor Dan cere prefectului Capitalei atacarea în instanță a celor 5 PUZ-uri de sector suspendate – 23 de motive de nelegalitate

2 iunie, 2021

Primarul general al Capitalei, Nicuşor Dan, a anunţat, miercuri, că s-au identificat 23 de motive de nelegalitate la PUZ-urile de sector şi va cere prefectului atacarea lor în instanţă. ”Aceste PUZ-uri sunt fundamental greşite pe suprafeţe consistente de teren”, astfel încât nu este suficientă amendarea lor, a explicat primarul.

Analiza efectuată de experți a identificat 23 de motive de nelegalitate la întocmirea PUZ-urilor de sector. ”O să cer prefectului municipiului Bucureşti să atace în instaţă cele 5 PUZ-uri de sector. În momentul în care el o face, ele vor fi suspendate şi prin acţiunea prefectului”, a declarat într-o conferinţă de presă primarul general, citat de News.ro. 

Îți mulțumim că citești cursdeguvernare.
Abonează-te la newsletter aici.

Despre nelegalitățile depistate în PUZ-uri:

  • ”Vă spun în momentul acesta doar atât: am identificat 23 de motive de nelegalitate pe cele cinci PUZ-uri de sector şi avem un raport asupra oportunităţii urbanistice a celor cinci PUZ-uri de sector întocmit de o echipă de urbanişti care spun, în esenţă, că aceste PUZ-uri nu au nişte probleme punctuale, cum ar fi un număr de, să zicem, o sută de terenuri la care schimb funcţiunea din spaţiu verde în spaţiu construibil, ci aceste PUZ-uri sunt fundamental greşite pe suprafeţe consistente de teren şi nu se pune problema ca ele să fie amendate parţial”, a precizat primarul.
  • ”Aşa cum am spus, urbanismul din Bucureşti în ultimii 15 ani a fost o golănie şi apogeul golăniei este constituit de aceste PUZ-uri de sector. Ce fac aceste PUZ-uri de sector? Avem aici un exemplu: avem strada Matei Voievod – case parter, un etaj, două etaje, trei etaje –  pe această stradă se propun imobile de 14 etaje pe o stradă cu profil de 7 metri. Înţelegem  cu toţii ce înseamnă asta pentru traficul de pe această stradă şi mai înţelegem ce înseamnă pentru un locuitor, un cetăţean al Bucureştiului care şi-a cumpărat o casă pe strada asta, pentru a trăi într-un cartier liniştit. Şi el, cu banii lui de o viaţă, s-a dus şi şi-a cumpărat casă de pe strada asta pe care a plătit-o cu mai mult decât o casă dintr-o zonă aglomerată din Bucureşti, ca să aibă o viaţă liniştită. Dacă PUZ-ul Sector 2 rămâne în, vigoare mâine vecinul poate să construiască 15 etaje, să se uite la el în curte toţi cei 300 de noi vecini ai lui. Asta este o problemă”.
  • Terenuri libere în oraş, la câţiva kilometri de zone bune, pot fi alocate construcţiilor, însă cu o ”planificare urbană” în sensul în care să se prevadă nu doar locuinţe ci şi şcoli, zone verzi, unităţi sanitare, fapt care nu se întâmplă acum pe cele mai multe dintre terenuri. Locurile în care se construieşte intens fără astfel de se vor transforma în 20 de ani în ”ghetouri”, atunci când standardul de locuire va creşte.
  • PUZ-urile de sector duc la pierderea spaţiilor verzi, subliniind că măsura de suspendare a acestor planuri a fost apreciată de Comisia Europeană ”ca  schimbare a atitudinii municipalităţii faţă de problematica poluării din Bucureşti”.
  • ”Cum e posibil ca din şapte PUZ-uri de sector cinci să fie anulate de instanţă? Adică tu reglementezi pentru sute de mii de oameni şi ştii de la început că dai o documentaţie ilegală şi îi pui pe oamenii ăştia în situaţia şă-şi obţină o autorizaţie de construire şi după acea să vină o hotărâre a instanţei şi să spună că este ilegală. E pur şi simplu inadmisibil că procedezi în felul ăsta şi asta e motivul pentru care, cu puţin excepţii nu avem mari dezvoltatori imobiliari recunoscuţi internaţional în Bucureşti. Pentru că ei vor să vină să participe la o competiţie economică corectă, civilizată şi nu vor să vină într-o junglă în care regulile sunt impredictibile şi să rişte să-şi piardă banii într-o astfel de competiţie incorectă”.
  • ”În acest moment, oraşul ăsta are mari probleme de trafic pentru că este prea dens faţă de reţeaua stradală pe care o are şi fiecare dintre aceste PUZ-uri de sector propun, nici mai mult nici mai puţin, decât densificarea şi mai mult a oraşului. (…) E vorba de a densifica suprafeţe uriaşe ale acestui oraş pentru a face traficul şi mai insuportabil decât este în momentul acesta”.

 


citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

articole categorie

Citește și:

   ”Nu știm ce și unde vom fi atunci: dar timp de 25 de ani, această publicație trimestrială (format A4, peste 200 de pagini într-o realizare premium)...

rrr