Ministrul Educației: Scădere a numărului de elevi au reclamat lipsa unui device sau a internetului, după ce au fost distribuite cele 250.000 de tablete - CursDeGuvernare.ro
duminică

17 octombrie, 2021

Ministrul Educației: Scădere a numărului de elevi au reclamat lipsa unui device sau a internetului, după ce au fost distribuite cele 250.000 de tablete

28 ianuarie, 2021

Aproximativ 510.000 de elevi au declarat probleme cu participarea la cursurile online din cauza lipsei accesului la tehnologie sau la internet a anunțat joi ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu.

În acest total intră cei 230.000 de elevi centralizați în luna aprilie a anului trecut, plus alți 280.000 de elevi care au raportat recent dificultățile generate de lipsa unui laptop sau a internetului.

Situația va fi verificată, întrucât este posibilă nu doar o subdeclarare anul trecut, ci și o supradeclarare după ce au fost achiziționate cele 250.000 de tablete, eventuale cazuri în care mai mulți frați foloseau un singur dispozitiv sau chiar de o încercare de a folosi oportunitatea obținerii unui device suplimentar, a explicat ministru Educației.

Declarația ministrului Sorin Cîmpeanu (la o dezbatere organizată de Salvați Copiii România):


Anul trecut au fost 230.000 cei care au declarat că nu au avut acces la echipamente sau la tehnologie.

După care, Ministerul Educației a făcut o achiziție de 250.000 de tablete, acoperitor față de necesarul de 230.000 identificat, care ar fi trebuit să rezolve această situație cu atât mai mult cu cât și autoritățile locale și alte entități au susținut acest proces de dotare a elevilor cu echipamente IT.

Problema ar fi trebuit să fie rezolvată și totuși, separat de aceștia, au apărut alți 280.000 de elevi care au declarat că nu au avut acces la învățarea online din cauza lipsei de echipamente sau din cauza lipsei de acces la internet.

Acest lucru ar trebui să fie verificat, una din explicații ar fi aceea că în prima etapă au declarat că au acces la echipamente, fiind doi sau trei frați au avut acces la un singur echipament, sau au avut echipamentul părinților.


O altă explicație, îmi pare rău că trebuie să o spun, dar nu cred că are rost să ascundem nici lucrurile care sunt în dezavantajul școlii sau al ministerului, dar nici al elevilor care, având posibilitatea de a avea o tabletă sau un laptop în plus, au zis dacă se poate, de ce nu?

Îți mulțumim că citești cursdeguvernare.
Abonează-te la newsletter aici.

Din studiul realizat anul trecut de către organizația Salvați Copiii reieșea că numărul copiilor fără acces la școala online era de aproximativ o jumătate de milion, ceea ce corespunde noii evidențe a Ministerului Educației.

65.000 de elevi riscă să rămână cu situația neîncheiată

„Avem o serie de date care nu sunt într-o armonie perfectă. Ultimele raportări ne arată peste 65.000 de elevi estimaţi, subliniez, estimaţi, ca fiind în situaţie de risc cu privire la neîncheierea situaţiei şcolare pe primul semestru. Deci, evident că aceşti elevi au ajuns în această situaţie din cauza unor factori care au împiedicat participarea la procesul de educaţie. Şi, în acelaşi timp, avem raportări de 280.000 de elevi, care spun, sunt declaraţii proprii, că au avut dificultăţi în acces la echipamente IT şi la Internet”, a mai declarat Sorin Cîmpeanu, citat de Agerpres.

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

articole categorie

Citește și:

   ”Nu știm ce și unde vom fi atunci: dar timp de 25 de ani, această publicație trimestrială (format A4, peste 200 de pagini într-o realizare premium)...

rrr