Ministerul Transporturilor a anunțat miercuri că, în calitate de Organism Intermediar pentru Transport, a aprobat și transmis la Comisia Europeană, în data de 24 decembrie 2017, Cererea de Finanțare pentru proiectul major “Legătura rețelei de metrou cu Aeroportul Internațional Henri Coandă – Otopeni (Magistrala 6. 1 Mai – Otopeni)”.
Ministrul Felix Stroe (foto) anunța în decembrie că proiectul va fi finalizat în 2 ani, până la debutul Campionatului European de Fotbal din 2020.
În noiembrie, Metrorex estima că finalizarea tronsonului M6 până la Otopeni va dura 4 ani.
Indicatorii tehnico-economici pentru Magistrala 6 de metrou – Gara de Nord – Aeroport Otopeni au fost aprobați în decembrie 2016, la acel moment termenul estimat de începere a lucrărilor era a doua jumătate a anului 2017, iar durata de execuție era estimată la 48 de luni.
Valoarea totală a proiectului- 14,2 km de linie nouă de metrou și 12 stații între Gara de Nord și Aeroportul Otopeni- este de 1,39 miliarde euro.
Autoritățile au avut la îndemână un proiect alternativ, care viza prelungirea căii ferate din Otopeni până la Aeroport și realizarea unei legături pe calea ferată, dar această alternativă nu a
Obiectul cererii de finanțare “Legătura rețelei de metrou cu Aeroportul Internațional Henri Coandă – Otopeni (Magistrala 6. 1 Mai – Otopeni)” este reprezentat de asigurarea unei conexiuni directe între București și Otopeni, respectiv între Gara de Nord București și Aeroportul Internațional Henri Coandă.
Magistrala M6 este în faza de proiectare, licitația pentru desemnarea constructorului ar putea fi organizată în primele luni ale anului 2018.