19 aprilie, 2024

După multe amânări, Compania Națională de Căi Ferate CFR SA a lansat vineri licitația pentru modernizarea căii ferate Constanța – Mangalia, scrie Club Feroviar. Valoarea estimată a contractului trece de 1,31 miliarde lei. Între cele două localități sunt 43 de km, dar unele trenuri fac și peste 90 de minute vara.

Linia nu este electrificată, sunt multe restricții de viteză, trenurile trebuie să se aștepte în gări și sunt foarte scurte porțiunile unde se pot atinge 70-80 km/h. Trenul care staționează cel mai puțin face 63 de minute, dar majoritatea trenurilor sezoniere de lung parcurs vor face 75-85 de minute între iunie și septembrie.

Trenurile se așteaptă unele pe altele

În sistemul electronic de achiziții publice a fost postat anunțul de licitație ce are ca obiect „Proiectare şi execuție lucrări aferente obiectivului de investiţii Electrificare și Reabilitare linie de cale ferată Constanța-Mangalia”. Valoarea totală estimată a contractului este cuprinsă între 1.317.921.813,80 și 1.557.357.212,75 lei (între 265 și 312 milioane de euro).


Electrificarea, dublarea şi reabilitarea liniei va asigura accesul trenurilor de lung parcurs în staţiunile aferente litoralului românesc fără transbordarea călătorilor sau schimbarea mijlocului de remorcare, ceea ce va permite preluarea traficului de călători din sectorul rutier, atât pentru descongestionarea zonei, cât şi pentru reducerea numărului de accidente, se arată în anunțul citat de Club Feroviar.

Linia Constanța – Mangalia face parte din Magistrala 800 București-Constanța-Mangalia, are o lungime de 42,9 km și deservește stațiunile turistice din zona de sud a litoralului românesc și porturile Constanța și Mangalia.

Modernizarea căii ferate Constanța-Mangalia

Pe linia ferată Constanţa-Mangalia, cu o lungime de 42,9 km: Constanţa – Agigea Ecluză (linie dublă şi electrificată – 9,6 km), Agigea Ecluză – Mangalia (linie simplă neelectrificată – 33,3 km) sunt amplasate șase staţii CF: Constanţa, Agigea Nord, Eforie Nord, Eforie Sud, Costineşti, Mangalia, două halte de mişcare: Agigea Ecluză H.m. și Neptun H.m. și patru puncte de oprire: Tuzla h, Pescăruș h, Costineşti Tabără h.c., Neptun h.c.

Viteza maximă este de 80 km/oră pentru trenurile de călători, iar pentru trenurile de marfă este de 60 km/oră. Modul de remorcare al trenurilor este tracţiune diesel-electrică. Circulaţia trenurilor se desfăşoară pe bază de bloc de linie automat, doar între Constanţa şi Eforie Nord, iar între Eforie Nord şi Mangalia – la cale liberă.


Circulaţia trenurilor se va efectua pe linie dublă electrificată, pe 26,4 km (9,6 km ax Constanța – ax H.m. Agigea Ecluză + 16,8 km ax Costinești – ax Mangalia) și linie simplă electrificată pe 16,5 km (ax H.m. Agigea Ecluză – ax Costinești). Linia va fi înzestrată cu instalaţie de centralizare electronică de linie (CEL) şi ERTMS Nivel 2. Instalația de centralizare electronică de linie CEL va fi operată dintr-un post central care va fi amplasat în clădirea CMT Constanța.

Proiectul include: 23 de podețe noi, un pod de încrucișare, patru poduri, patru pasaje inferioare, un pasaj pietonal, o substație tracțiune CFR/Enel, așa cum a mai scris Club Feroviar.

Termenul limită pentru primirea ofertelor sau a cererilor de participare este data de 17 iunie 2024, ora 15:00. Oferta trebuie să fie valabilă până pe 17 aprilie 2025.

***

Articole recomandate:

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

articole categorie

Citește și:

Victoria lui Donald Trump nu e doar cea pentru postul

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: