miercuri

24 aprilie, 2024

România – Administrație Digitală

Drumul cel mai scurt către relația normală dintre cetățean și stat

3 martie, 2021

Ministerul Finanțelor Publice anunță că a programat o licitație, la începutul anului viitor, pentru a avea timpul necesar unei ”analize generale a sistemului informatic actual și definirea în detaliu a cerințelor aferente adoptării noului cadru procedural și informațional (infrastructura IT) în vederea dezvoltării portalului ANAF pentru îmbunătățirea interacțiunii cetățenilor și mediului de afaceri”.

Principalul obiectiv al acestui proiect îl reprezintă dezvoltarea și introducerea de sisteme și standarde comune în administrația publică ce optimizează procesele decizionale orientate către cetățeni și mediul de afaceri. Proiectul va fi centrat pe Spațiul Privat Virtual (SFP), un instrument folosit de circa un milion de contribuabili.

Potrivit paginii de Facebook a Ministerului Finanțelor Publice, proiectul este finanțat din Fondul Social European (FSE) prin Programul Operațional Capacitate Administrativă 2014-2020 (POCA).

Obiective: modernizarea SPV și instruirea personalului

  • Optimizarea și simplificarea serviciilor aferente obligațiilor fiscale și nefiscale și plății taxelor oferite în cadrul Spațiului Privat Virtual (SPV) prin portalul ANAF prin:

– modernizarea portalului ANAF și a Spațiului Privat Virtual (SPV) pentru asigurarea unei înalte disponibilități a serviciilor electronice disponibile în SPV ;
– extinderea gamei de servicii oferite în sistem electronic prin SPV;
– extinderea disponibilității serviciilor electronice către beneficiari prin realizarea variantelor portalului ANAF adaptate la dispozitive de tip smartphone şi tabletă;
– dezvoltarea unor aplicaţii pentru platformele Android și IOS prin care sunt accesibile anumite servicii furnizate prin SPV;
introducerea de modalităţi noi de autentificare în sistem prin dispozitive mobile.

  • Formarea/instruirea pentru îmbunătățirea abilitaților și cunoștințelor personalului MFP pentru înțelegerea abordării pe procese și implementarea măsurilor de simplificare implementate prin proiect, precum și pentru utilizarea sistemelor informatice dezvoltate prin proiect.

(Citiți și: ”Planurile ANAF pentru 2021”)

Proiectul conține și măsuri de simplificare administrativă prevăzute a fi implementate, printre care un acces facil și imediat către servicii publice care să fie disponibile non-stop și accesibile din orice loc, independent de tipul de dispozitiv folosit, PC/laptop sau dispozitive (telefoane, tablete) mobile; identitatea electronică a utilizatorului (acces la servicii publice electronice utilizând un mijloc de comunicare uzual, cu respectarea legislației în vigoare) și schimbul electronic de documente, completarea de formulare online, furnizarea de notificări automate și dovezi referitoare la manipularea datelor transmise.

La ora actuală portalul ANAF este utilizat de către circa un milion de persoane fizice și societăți care depun declarații, circa 15.000 de instituții de stat și circa 30.000 de utilizatori interni MFP care accesează sute de aplicații.

Portalul ANAF existent este bazat pe tehnologii relativ învechite și greu de utilizat și administrat de către personalul MFP și al instituțiilor din subordine, prezentând în mod repetat perioade de nefuncționare. Costurile generale de întreținere sunt extrem de ridicate raportat la activitățile pe care le acoperă. Activitatea MFP și a instituțiilor din subordine este influențată negativ, instituția fiind în imposibilitatea de a-și desfășura eficient activitatea din cauza deselor întreruperi intervenite în funcționarea Portalului. În același timp, având în vedere avansul tehnologic și accesibilitatea la facilitățile oferite de acesta, există din ce în ce mai mulți beneficiari care ar dori să acceseze serviciile MFP/ANAF de pe dispozitive mobile”, precizează MFP.


Printre beneficiarii proiectului sunt 3 milioane de cetăţeni şi societăţi comerciale, circa 20.000 de instituţii publice şi entităţi private şi aproximativ 30.000 de utilizatorii interni MFP şi ai instituţiilor din subordine.

„Prin soluția implementată se urmărește reducerea poverii administrative pentru cetățeni și mediul de afaceri prin reducerea duratei de obținere de către beneficiari a documentelor solicitate de la 5-7 zile lucrătoare de la solicitare și două drumuri la ghișeu, la 1 zi lucrătoare fără deplasare la ghișeu”, subliniază sursa citată.

Perioada de implementare a proiectului este de 24 luni, iar valoarea totală se ridică la 23,95 milioane de lei. Valoarea eligibilă nerambursabilă este de 20,13 milioane de lei, iar cofinanţarea eligibilă a beneficiarului – 3,84 milioane de lei.

Produsele livrate vor fi:

  • Studiu al situației existente referitor la funcționarea portalului existent în domeniul specific al serviciilor gestionate de MFP şi instituțiile din subordine, precum și identificarea serviciilor care pot face obiectul furnizării prin dispozitive mobile (legislație, procese, instrumente de lucru, proceduri).
  • Dezvoltarea unei platforme integrate ce va include:

– pachet licențe software pentru aplicațiile ce vor fi dezvoltate/achiziționate în proiect;
– platformă hardware de procesare și stocare, pentru o parte din aplicațiile din proiect, în limita bugetului.

Etichete: , , ,

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

articole categorie

Citește și:

Cu câteva luni înaintea de alegerile europarlamentare, sondajele arată că...

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: