17 august, 2020

Electromobility Poland, companie de stat, a prezentat la finalul lunii iulie prototipul primei mașini electrice concepute în Polonia – Izera. Compania a anunțat că planifică să lanseze în producție Izera în 2023, țintind vânzări de 60.000 de unități în primul an.

O analiză Politico, realizată cu ajutorul unor experți în domeniu, arată că acest plan este aproape imposibil de realizat.

Pe de altă parte, amintește publicația, Polonia pare să se fi specializat în lansarea unor proiecte spectaculoase, care iau prin surprindere Europa, cum ar fi lucrările la canalul navigabil care să lege Vistula de Marea Baltică sau cele ale proiectului-fanion de infrastructură, de realizare a unuia dintre cele mai mari aeroporturi din Europa, Central Transport Hub.

Un nou jucător într-o piață ultra-competitivă


”De azi în trei ani, Izera va intra într-o piață mult mai copetitivă, în care majoritatea producătorilor – companii de renume în industrie- își vor fi lansat deja mai multe modele”, afirmă Wojciech Drzewiecki, CEO al companiei de analiză a pieței auto Samar.

”Nimeni nu poate critica designul produsului, dar marea provocare este alta: sunt foarte multe lucruri de făcut într-un timp foarte scurt. Polonia vrea să lanseze producția în 3 ani în condițiile în care companii cu tradiție au nevoie de 5 până la 7 ani pentru a lansa un model nou pe piață”, precizează Wojciech Drzewiecki.

Principala problemă a acestui proiect este că nu există o fabrică în care să poată fi produsă Izera. Electromobility Poland va trebui să investească miliarde de euro ca să ridice mai întâi o uzină, spune Wiśniewski, care a menționat o investiție similară a BMW în Debrecen, Ungaria, cu cost estimat la 1 miliarde euro.

Fabrica Volkswagen din Września, Polonia, a costat tot 1 miliard de euro. A fost inaugurată în 2016 și a început recent producția variantei electrice a van-ului Crafter.


BW va investi 33 miliarde euro în electromobilitate până în 2024. Morgan Stanley estimează că Tesla va incesti 66 miliarde dolari până în 2030. Asemenea cifre sunt inaccesibile Electromobility Poland, care are un capital de 16 milioane de euro, afrmă Wiśniewski.

O altă chestiune esențială în dezvoltarea proiectului Izera este că acesta trebuie realizat pe o platformă ”externă”, adică cu un șasiu și un motor produs de altcineva.

Un alt amănunt important: în acest moment, în Polonia există doar 1.194 de stații de încărcare a automobilelor electrice. Spre comparație, în Germania, țară vecină, există peste 27.000 de astfel de stații și investițiile în dezvoltarea rețelei continuă.

Paweł Tomaszek, director de dezvoltare și de comunicare al Electromobility Poland, afirmă că toate obstacolele vor fi depășite. Într-un email trimis Politico, oficialul a precizat că locația noii fabrici a fost deja stabilită, în Silezia, și că în prezent se negociază crearea unei rețele de dealeri.

Articole recomandate:

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

articole categorie

Citește și:

Victoria lui Donald Trump nu e doar cea pentru postul

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: