duminică

21 aprilie, 2024

27 aprilie, 2015

ecoMinisterul Mediului a anunțat luni că a introdus în circuitul de avizare propunerea ca ca cei care cumpără mașini electrice să primească un „ecotichet” în valoare de 20.000 lei. Potrivit ministrului Grațiela Gavrilescu, ”ecotichetul” poate fi cumulat și cu prima de casare din programul Rabla (6.500 lei).

Pentru anul în curs ar fi alocate 100 de ”ecotichete”.

Cererea de mașini electrice este scăzută în România și din cauza infrastructurii aproape inexistente de încărcare a mașinilor electrice.


Ministrul Mediului și directorul Administrației Fondului de Mediu au anunțat tot luni demararea consultărilor cu industria auto în vederea atingerii, până în 2020, unei ținte de 10.000 de puncte de reîncărcare a mașinilor electrice.

Ecotichet și infrastrutura

„Ecotichetul a mai fost în vigoare în 2013 și nu a avut mare succes”, recunoște, Adrian Gearap, directorul AFM.

”De la 12.000 lei ajunge la 20.000 lei și în acest moment modificarea de act normativ este în avizare externă. Probabil, în foarte scurt timp va fi avizat, iar în acel moment va demara sesiunea pentru aceste ecotichete care vor putea fi cumulate cu bonusul de 6.500 lei care exista în Programul Rabla, iar acest beneficiu poate ajunge la 26.500 lei”, a mai precizat Adrian Gearap.

Detalii despre planul de infrastructura care să permită extinderea parcului de automobile electrice au fost oferite de directorul AFM:


”Se lucrează la Ghidul de Finanțare. Începem consultările cu industria auto, cu toți partenerii, inclusiv cu marile orașe. Probabil, în două-patru săptămâni vom ieși cu Ghidul în dezbatere publică. Ținta este de a finanța și de a avea în România 10.000 de prize, așa cum s-a angajat statul român, la un moment dat, în fața Comisiei Europene, dar rămâne de văzut care va fi ritmul de finanțare a acestor prize pentru că noi suntem dispuși să le finanțăm, dar ne dorim să avem cât mai mulți parteneri”.

Planul autorităților prevede instalarea de prize mai întâi la autoritățile publice, potrivit ministrului Mediului, Grațiela Gavrilescu.

Oferta automobilelor electrice

Suma maximă anunțată de directorul AFM ca beneficiu pentru cei care vor un automobil electric (aproximativ 6.000 de euro) ar acoperi teoretic 85% din costurile unui Renault Twizy, care poate fi însă cu greu denumit automobil, disponibil în România pentru 7.000 de euro, TVA inclus.

Cel mai renumit producător de automobile electrice este Tesla, care vinde modele ce costă între 65.000 şi 90.000 de euro.
Mitsubishi ci Citroen comercializează automobile electrice la prețuri de proximativ 31.000 de euro.

BMW comercializează i3 la 34.950 euro.

Cifre relevante

Un raport al Comisiei Europene din 2013 arată: ”Combustibilii curați întâmpină trei obstacole principale: costul ridicat al vehiculelor, un nivel scăzut de acceptare din partea consumatorilor, precum și lipsa stațiilor de reîncărcare și realimentare.

Este un cerc vicios. Nu se construiesc stații de realimentare deoarece nu există suficiente vehicule. Vehiculele nu se vând la prețuri competitive, deoarece nu există cerere suficientă. Consumatorii nu cumpară vehiculele, deoarece au prețuri ridicate și nu există stații, preciza raportul.

Statistica oficială arată faptul că în România sunt aproape 100 de mașini electrice, iar în 2014 au fost vândute 9 astfel de automobile.

În România există sub 50 de stații de reîncărcare, iar oferta este limitată la câțiva producători: Citroen, Renault, Mitsubishi, Mercedes (Smart) și BMW (Mini).

Prima omologare a unui automobil electric (un Oltcit Club) în România a fost făcută de RAR în 2005 .

Primul vehicul propulsat electric a fost construit în Scoția, la Aberdeen, de către Sir Robert Anderson, în anul 1839.

În Germania circulă cele mai multe automobile electrice din România, aproape 500.000, iar ținta propusă pentru 2020 este de un milion de automobile electrice.

Articole recomandate:

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

articole categorie

Citește și:

Acest text se adresează în primul rând tinerilor, adică celor

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: