sâmbătă

20 aprilie, 2024

16 martie, 2017

Cabinetul Sorin Grindeanu a aprobat joi hotărârea de guvern prin care procedurile de abrogare a H.G. nr.906 din 2016 privind programul de înzestrare militară ”Corvetă multifuncțională”.

Abrogarea HG nr. 906/2016 a fost necesară, spune un comunicat al Guvernului, deoarece programul nu a obținut aprobarea prealabilă a Parlamentului, condiție obligatorie, conform prevederilor art. 2 din HG 906.

Programul Corvetă multifuncțională va continua, dar pentru inițierea unei noi proceduri de achiziție este nevoie de abrogarea documentului aprobat de Cabinetul Dacian Cioloș.


„Programul strategic de înzestrare Corvetă multifuncțională este o prioritate majoră a Ministerului Apărării Naționale, justificată de interese esențiale de securitate ale României, urmând ca procedura de achiziție să fie inițiată în cel mai scurt timp posibil, în baza opțiunilor identificate de specialiști din Forțele Navale și din structurile cu responsabilități în achizițiile de armament, în urma aprobării Parlamentului României”, mai precizează comunicatul Guvernului.

După încheierea ședinței, ministrul Apărării, Gabriel Leș, a explicat că aceste corvete vor fi construite tot în România, așa cum prevedea și HG 906.

„Categoric, da. Nu la Galați, (ci – n. red.) în România, integrarea în industria din România, cu apel la interesul esențial de securitate al României, astfel încât integrarea acestor produse să se facă în România, într-un șantier naval din România. Nu specific un anumit tip de șantier”, a declarat Leș, răspunzând la întrebările jurnaliștilor.

Nu se schimbă nici parametrii operaționali fixați de tehnicienii din Forțele Navale:


„Sunt aceleași ca și până acum, sunt cerințe operaționale minimale. Conform prevederilor OUG 114, vom merge pe o procedură competitivă, pe un dialog competitiv, bineînțeles cu integrare în industria din România”, a adăugat ministrul Apărării.

Ministrul Apărării a anunțat luni că reluarea procedurii privind achiziția corvetelor multifuncționale pentru Armata Română se va face în maximum trei săptămâni, ținând cont de faptul că acest program strategic rămâne o prioritate pentru MApN.

(Citiți și: Ce-a mai rămas dintr-o decizie strategică: Corvetele olandeze pentru România – dispărute în Triunghiul Dragnea – Leș – Tăriceanu)

Guvernul Cioloș a adoptat, pe 29 noiembrie 2015, hotărârea privind aprobarea circumstanțelor și a procedurii specifice aferente programului strategic de înzestrare ”Corveta multifuncțională”.

Analiza referitoare la programul de achiziții pentru Marina Militară a început cu 3 ani înaintea mandatului premierului Cioloș, în 2013. De pregătirea contractelor pentru corvete s-a ocupat Departamentul pentru Armamente din cadrul MapN.

În octombrie 2015, prin decizie a premierului Victor Ponta, responsabilitatea coordonării acestui departament revine unui nou secretar de stat: Gabriel-Beniamin Leș, membru PSD Satu Mare.

De precizat că după schimbarea de guvern produsă în decembrie 2015, premierul Dacian Cioloș și ministrul Mihnea Motoc au păstrat echipa de secretari de stat de la Ministerul Apărării, secretarul de stat Leș rămânând în funcție până în octombrie 2016, când a renunțat la poziție pentru un loc în Parlamentul României.

Guvernul a adoptat o lună mai târziu hotărârea referitoare la corvete, în baza analizei Departamentului pentru Armamente.

Articole recomandate:

citește și

lasă un comentariu

Un răspuns

  1. Pe alte meleaguri , se publica cerintele unui astfel de program :
    – propulsie
    – viteza de croaziera si maxima
    – distanta maxima de parcurs si timpul maxim de navigare fara aprovizionare suplimentara cu carburanti , alimente , piese de schimb .
    – stabilitate de navigare garantata pina la mare forta X- Y
    – armament in dotare cu numarul relativ de munitie pe fiecare tip de arma. (tun , mitraliere , rachete , torpile, etc )
    – sisteme de supraveghere si control (radar aerian , naval , senzori infrarosii , sonar de bulb si sonar remorcat)
    -sistem de lupta electronica (pe linga ce am scris mai sus , sisteme de bruiaj , inselare a armelor inamicului, lansarea de false tinte )
    – cerinta de elicopter naval in dotare (ca aerul marin sarat corodeaza si aluminiu ) cu relativele caracteristici tehnice (propulsie cu 2-3 motoare , specializare in lupta antisubmarin si /sau salvare pe mare , capacitate de zbor ziua -noaptea pe mare calma sau agitata )
    Abia dupa ce producatorii au raspuns la aceste cerinte se poate trata cu primii 2-3 clasificati legat de pret , forme de plata ,esalonare productie , garantii si locul de productie a acestor nave .

    La noi e invers . Vrem sa fie construite in tara dar nu avem habar ce vrem sa construim . 🙂
    Am convingerea ca nici un producator va risca sa realizeze in Romania alceva decit corpul navei . (taierea si sudarea tablelor care formeaza corpul navei)
    Nu de alta dar nu producem absolut nimic din tehnica si armamentul existent pe oricare nava militara (NATO sau non ) . De la radare , sisteme electronice de conducere a luptei, control al navei si pina la tunuri si mitraliere navale , absolut nimic nu se mai produce in RO . Nu mai enumar motoarele navale care in cazul navelor militare sint turbine + motoare diesel de puteri deosebite . NU EXISTA in productia RO si pentru doar 4 corvete nu va face ABSOLUT nimeni un transfer tehnologic .
    Practic guvernul a anulat un program de modernizare cu scuze puerile .
    Putin e recunoscator . La fel si Dogaru cu toata gasca lui de pensionati speciali filorusi .

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

toate comentariile

Un răspuns

  1. Pe alte meleaguri , se publica cerintele unui astfel de program :
    – propulsie
    – viteza de croaziera si maxima
    – distanta maxima de parcurs si timpul maxim de navigare fara aprovizionare suplimentara cu carburanti , alimente , piese de schimb .
    – stabilitate de navigare garantata pina la mare forta X- Y
    – armament in dotare cu numarul relativ de munitie pe fiecare tip de arma. (tun , mitraliere , rachete , torpile, etc )
    – sisteme de supraveghere si control (radar aerian , naval , senzori infrarosii , sonar de bulb si sonar remorcat)
    -sistem de lupta electronica (pe linga ce am scris mai sus , sisteme de bruiaj , inselare a armelor inamicului, lansarea de false tinte )
    – cerinta de elicopter naval in dotare (ca aerul marin sarat corodeaza si aluminiu ) cu relativele caracteristici tehnice (propulsie cu 2-3 motoare , specializare in lupta antisubmarin si /sau salvare pe mare , capacitate de zbor ziua -noaptea pe mare calma sau agitata )
    Abia dupa ce producatorii au raspuns la aceste cerinte se poate trata cu primii 2-3 clasificati legat de pret , forme de plata ,esalonare productie , garantii si locul de productie a acestor nave .

    La noi e invers . Vrem sa fie construite in tara dar nu avem habar ce vrem sa construim . 🙂
    Am convingerea ca nici un producator va risca sa realizeze in Romania alceva decit corpul navei . (taierea si sudarea tablelor care formeaza corpul navei)
    Nu de alta dar nu producem absolut nimic din tehnica si armamentul existent pe oricare nava militara (NATO sau non ) . De la radare , sisteme electronice de conducere a luptei, control al navei si pina la tunuri si mitraliere navale , absolut nimic nu se mai produce in RO . Nu mai enumar motoarele navale care in cazul navelor militare sint turbine + motoare diesel de puteri deosebite . NU EXISTA in productia RO si pentru doar 4 corvete nu va face ABSOLUT nimeni un transfer tehnologic .
    Practic guvernul a anulat un program de modernizare cu scuze puerile .
    Putin e recunoscator . La fel si Dogaru cu toata gasca lui de pensionati speciali filorusi .

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

articole categorie

Citește și:

Cu câteva luni înaintea de alegerile europarlamentare, sondajele arată că

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: