vineri

26 aprilie, 2024

România – Administrație Digitală

Drumul cel mai scurt către relația normală dintre cetățean și stat

9 decembrie, 2020

Economia României stagnează în regiunea „Watch Out” a țărilor cu o digitalizare fără progrese sensibile sau, altfel spus, în zona „îngrijorătoare”, „de ocolit”, ori „de urmărit” (în traducere optimistă) pe harta globală a digitalizării, potrivit indicilor din seria Digital Intelligence Index, dezvoltată prin programul Fletcher al Tufts University din SUA.

Studiul „Digital in The Time of Covid” analizează competitivitatea digitală a economiilor din 90 de țări din toată lumea, pe care le clasifică, pe de o parte după nivelul de digitalizare la care au ajuns și , pe de altă parte, după viteza progresului digitalizării.


Economiile Watch Out, ca aceea a României stau rău la ambele capitole.

„Economiile Watch Out se confruntă cu nivelul relativ scăzut al digitalizării, dar și cu o viteză mică a progreselor aceteia. Având slăbiciuni pe aproape toate fronturile, economiile Watch Out au atitudinea cea mai sceptică față de digitalizare și tehnologie, chiar dacă, unele, demonstrează creativitate în condițiile deficiențelor severe ale infrastructurii, ale constrângerilor instituționale și ale nivelului de complexitate a cererii”, spune studiul citat.

Studiul a plasat cele 90 de economii pe un grafic al competitivității digitale în care pe axa verticală se află nivelul de digitalizare din 2019 (măsurat după mai multe criterii), iar pe axa orizontală viteza progresului din ultimii 12 ani.

Țările excelenței și țările îngrijorătoare

  • Economiile proeminente (Stand Out) sunt cele cu o digitalizare avansată și care au și o viteză de dezvoltare ridicată. Sunt lidere în stimularea inovației, care își construiesc progresul folosindu-și avantajele eficient și eficace.
    • Cehia, Estonia, Emiratele Arabe Unite, Lituania și Qatar sunt în această clasă.
  • Economiile consolidate (Stall Out) sunt avansate din punctul de vedere al digitalizării, dar și-au încetinit ritmul de progres, pentru că se concentrează pe sustenabilitate în detrimentul vitezei, pe sporul de incluziune digitală și pe dezvoltarea unor instituții solide.
    • Canada, Japonia, Marea Britanie, Suedia și Olanda sunt aici.
  • Economiile prodigioase (Break Out) au o evoluție rapidă de la niveluri reduse de digitalizare. Cu un astfel de ritm al progresului și cu mari perspective de creștere, sunt adesea foarte atractive pentru investitori.
    • „Marile emergente” precum China, India, Indonezia, Polonia și Rusia sunt în această regiune a graficului.
  • În fine, economiile leneșe din punctul de vedere al digitalizării sunt „îngrijorătoare” sau „de ocolit” (Watch Out) pentru că este redus atât nivelul de digitalizare cât și viteza progreselor. Este drept, tinerii acestor economii sunt entuziaști privind viitorul digital și folosesc tot mai mult rețelele sociale dar și plățile mobile.
    • În zonă, în afară de România, sunt plasate Columbia, Nigeria, Peru, Pakistan, Sri Lanka, Uganda, dar și Turcia.

Singurul motiv pentru care este remarcată pozitiv România este expansiunea rapidă și îmbunătățită a accesului mobil la internet, În România, ca și Azerbaijan, Gerogia și Polonia, peste 90% din populație se poate conecta la rețele mobile 4G.

Studiul nu a evaluat eficacitatea programului școlii la distanță, ca urmare a restricțiilor coronavirus.

Pe locurile nedezvoltării

România este pe locul 46 din 90 după scorul nivelului de digitalizare (54,06 puncte, între maximul de 98,82 și minimul de 21,18 al Etiopiei), în utma tuturor țărilor din Europa Centrală și de Est, dar puțin deasupra Rusiei (locul 49), Turciei (50) și Serbiei (51).

Din punctul de vedere al vitezei progreselor, economia românească nu se poate lăuda că este pe un loc superior celei al Japoniei (53 față de 54), pentru că aceasta a ajuns deja mult mai departe decât România.

Un plasament realmente mai bun este cel în clasamentul mai exclusivist al experienței, în care România este pe locul 16 din 42 de poziții, grație reputației specialiștilor săi în domeniul digital. Imediat după România urmează Germania, Marea Britanie, Franța și Mai departe, Polonia și Italia.

Studiul „Digital in The Time of Covid” a fost realizat în colaborare cu Mastercard, cu datele furnizate de Akamai Technologies Inc., Blue Triangle Technologies, Mastercard, The Private capital Research Institute (PCRI) și GlobalWebIndex.

 

 

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

articole categorie

Citește și:

Cu câteva luni înaintea de alegerile europarlamentare, sondajele arată că...

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: