Guvernul repartizează 4,1 milioane de lei (aproape 1 milioan de euro) pentru proiecte de comunicare publică și promovare a imaginii și intereselor românești, precum și pentru acțiuni științifice și culturale, fiind avute în vedere inclusiv contractarea unor consultanți externi, achiziția de servicii de publicitate în mass-media românești și străine, precum și invitarea unor jurnaliști străini în România.
Banii sunt alocați prin bugetul Secetariatului General al Guvernului, iar poriectele vor fi finanțate la propunerea Direcției de strategii guvernamentale, cu aprobarea Cancelariei Primului-ministru, conform unei hotărâri de guvern adoptate în cea mai recentă ședință a Executivului, din 10 aprilie.
Din cei 4.100 de lei, 1.600 de lei sunt alocați pentru ”proiecte de comunicare, informare publică și promovarea imaginii și intereselor românești”.
Din acești bani, urmează să fie finanțate activități cum ar fi:
- organizarea și participarea la proiecte de comunicare și campanii de informare publică și promovare a imaginii și intereselor românești peste hotare,
- achiziția de servicii de publicitate media în mass-media internă și internațională,
- achiziția de servicii de informare și promovare pe internet
- achiziționarea de servicii de consultanță internă și externă, servicii de cercetare-dezvoltare ale căror rezultate nu sunt destinate exclusiv autorității contractante, inclusiv plata unor consultanți sau experți. Selecția specialiștilor se va realiza pe o bază concurențială, pe baza analizei CV-urilor și portofoliului acestora de către o comisie stabilită prin ordin al secretarului general al Guvernului.
- invitarea în România a reprezentanșilor unor publicații, posturi de radio și de televiziune internaționale de prestigiu, a formatorilor de opinie, a unor cercetători sau consulatnți în domeniile de activitate specifice Direcției pentru strategii guvernamentale, cu suportarea cheltuielilor de sejur și a tansportului intern și internațional.
- sprijinirea unor publicații din țară (cărți, broșuri, pliante, tipărituri) în scopul informării publice.
2.500 de lei se alocă pentru finanțarea acțiunilor cu caracter științific și socio-cultural. Ca exemple de astfel de activități, HG-ul reia soluția consulanților externi mot-a-mot ” achiziționarea de servicii de consultanță internă și externă, servicii de cercetare-dezvoltare ale căror rezultate nu sunt destinate exclusiv autorității contractante, inclusiv plata unor consultanți sau experți. Selecția specialiștilor se va realiza pe o bază concurențială, pe baza analizei CV-urilor și portofoliului acestora de către o comisie stabilită prin ordin al secretarului general al Guvernului”.
De asemenea, mai are în vedere ”achiziția de consultanță pentru analiza și optimizarea politicilor publice; comandarea și efectuarea unor sondaje de opinie, studii, evaluări, rapoarte și analize de politici publice și strategii pentru optimizarea programelor guvernamentale”.
În mod distinct, hotărârea prevede decontarea unor cheltuieli de circa 50.000 de lei realizate decembrie 2012, constând în ”Concert festiv de Crăciun și Anul Nou al Orchestrei Medicilor din București Dr. Emil Nichifor”.
Un răspuns
1.Ce risipa imensa si inutila, cind adoptarea programului de crestere economica de 3-4 la suta pe an,anuntat in campania electorala, facea ca BRAND national, mai mult decit toata propaganda economica „platita” fara rost.
In loc de analiza si un program de aducere a competitivitatii/functionalitatii economice nationale, la nivelul celei din tarile dezvoltate(a carui constructie si implementare costa mult mai putin),incercam solutii condamnate din start la esec.
Nu va putea fi vopsit gardul,intr-o tara in care „sacalii(nu leoparzii) politici si institutionali, au adus mediul economic la o stare sufocanta pentru afaceri, unde in loc de reforme structurale, se practica o continua poleiala politica si media – fiindca investitorii nu se iau dupa cintecul sirenelor de imagine.
Tarile unde indicele de competitivitate/ functionalitate economica este sub 30-35, nu se mai afla pe „harta” potentialelor investitii straine, indiferent de actiunile de imegine(economica).
2.Clasa politica de la guvernare, are credinta naiva, ca asa cum poate induce in eroare electoratul roman (analfabet politic)cu actiuni de imagine(in locul celor de dezvoltare economica), poate pacali si pe investitorii straini – cind tarile africane au depasit Romania in ce priveste calitatea buna a mediului de afaceri.
2.In alta ordine de idei, aceasta propaganda economica, nesotita de programul vinturat in campania electorala, de crestere economica,poate fi doar un surogat inutil si toxic, la renuntarea la cresterea de 3-4 la suta pe an!