29 februarie, 2012

“Regulile noastre de confidenţialitate şi condiţiile de utilizare evoluează şi vor fi mai concise şi mai clare”, este mesajul pe care gigantul Google îl distribuie pentru a-şi incita utilizatorii să adopte noua sa politică de gestiune a datelor, scrie Le Parisien.

Însă după Autoritatea de protecţie a datelor cu caracter personal din Franţa (CNIL), aceste noi reguli de confidenţialitate nu respectă standardele Directivei europene legată de protecţia datelor în ceea ce priveşte termenii de informare a persoanelor vizate.

Cu două zile înainte de implementarea noii politici Google, autoritatea franceză a declanşat astfel o investigaţie asupra Google şi a remis un comunicat de presă, prin care CNIL insistă asupra importanţei acestor noi reguli de confidenţialitate.


“Impactul asurpa vieţii personale şi a protecţiei datelor este cu atât mai important cu cât Google reprezintă peste 80% din piaţa europeană a motoarelor de căutare, aproape 30% din piaţa de smartphone-uri, 40% din piaţa video internaţională şi mai mult de 40% din piaţa internaţională de publicitate online”, indică documentul oficial al Autorităţii franceze.

CNIL reproşează de asemenea Google afişarea pe YouTube a reclamelor legate de activitatea utilizatorului pe telefonul Android, din cauza noilor reguli propuse. Gigantul american va colecta şi date precum numerele de telefon, ora şi durata apelurilor sau chiar localizarea utilizatorului pentru a targeta mai bine difuzarea reclamelor către acesta.

(Citeşte mai mult pe cronicaeuropeana.ro)


Articole recomandate:

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

articole categorie

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: