fbpx Modifica setari cookieuri

La obiect

Institutul de la Măgurele nu mai are Consiliu Științific – 95 de cercetători cer demiterea directorului general, Ministerul pregătește clarificarea legislației

Aproape 100 de cercetători de la celebrul Institut Național de Cercetare Dezvoltare pentru Fizică și Inginerie Nucleară Horia Hulubei solicită într-o scrisoare deschisă înlocuirea din… Mai mult

24.06.2020

Analiză

Prețurile energiei – România, fruntașă la scumpirea curentului electric și la ieftinirea gazelor naturale

România s-a situat în a doua jumătate a anului 2019 pe locul patru între statele membre UE la creșterea prețului curentului electric livrat consumatorilor casnici,… Mai mult

24.06.2020

Chestiunea

Planul, proiectele și hărțile megaproiectului de relansare economică a UE propus de Institutul de Studii Economice din Viena. România – între marii beneficiari

Institutul pentru Studii Economice din Viena propune un plan de investiții în valoare de 2.000 de miliarde de euro, care s-ar putea realiza în următorii… Mai mult

23.06.2020

Europa

Tabloul european al Inovării 2020: Marile probleme ale României, care are un decalaj de peste 68% față de media UE

România rămâne cel mai slab inovator din UE, cu un scor în clasamentul indicatorilor de anul trecut situat la doar 31,6% din performanța media a… Mai mult

23.06.2020

Finanţarea politicii în România : o perspectivă asupra prezidenţialelor din 2014

de Victor Bratu 22.12.2014

Principalele două blocuri politice care s-au confruntat în alegerile prezidenţiale din noiembrie 2014 au încheiat campania electorală cu datorii. Autoritatea Electorală Permanentă a publicat săptămâna trecută, vineri, în Monitorul Oficial, situaţia rapoartelor detaliate ale veniturilor şi cheltuielilor electorale ale formaţiunilor politice care au susţinut candidaţi la alegerile prezidenţiale organizate în 2014, situaţie întocmită pe baza documentelor oficiale ale partidelor.

Din raportarea AEP reiese că Victor Ponta a avut cele mai mari cheltuieli de campanie, iar alianţa PSD-UNPR-PC are şi cele mai mari datorii către diverşi furnizori sau prestatori de servicii. La polul opus, o serie de candidaţi au încheiat campania “pe plus”, cheltuind mai puţin decât au înregistrat oficial venituri de campanie.

De menţionat: cifrele publicate de AEP la capitolul “cercetare, sondaje, consultanţă” nu “bat” sub nicio formă cu informaţiile publicate de mass-media în perioada de campanie, care au relatat despre implicarea unor consultanţi străini sau autohtoni, menţionând inclusiv tarife ale serviciilor prestate în folosul unor candidaţi.

Cum respectivele informaţii nu au fost dezminţite public niciodată, sunt posibile câteva explicaţii: fie respectivele contracte au fost încheiate “pe persoană fizică” şi serviciile au fost plătite de finanţatori privaţi, fie contractele au fost încheiate fără legătură formală cu campania electorală şi au fost onorate de instituţii ale statului, fie strategii de campanie au lucrat pur şi simplu gratuit.

Campania lui Victor Ponta – datorii de 3,14 milioane euro

Potrivit auditului AEP, alianţa electorală PSD-UNPR-PC a înregistrat venituri de campanie de 6,45 milioane de lei, o parte (2,72 milioane lei) fiind înregistrate înaintea campaniei electorale, restul de 3,72 milioane lei provenind din donaţii. În campania electorală s-au înregistrat facturi de plată în sumă de 20,13 milioane de lei. Din punct de vedere contabil, campania electorală a lui Victor Ponta s-a încheiat deci cu datorii neachitate, până la data depunerii la AEP a raportului, în sumă de 13.835.961 lei (aproximativ 3,14 milioane euro).

Pe ce s-au cheltuit, oficial, banii de campanie ai candidatului PSD-UNPR-PC:

Click pentru mărire

Campania lui Klaus Iohannis – datorii de 620 mii euro

Aceeaşi sursă relevă faptul că Alianţa Creştin Liberală (PNL şi PDL) a înregistrat venituri de campanie în sumă de 5,02 milioane lei (1,37 venituri înregistrate înaintea campaniei şi 3,65 milioane lei donaţii), având cheltuieli toatale de 7,29 milioane lei. Potrivit balanţei, ACL înregistrează datorii neachitate în sumă de 2,73 milioane lei (aproximativ 620 mii euro).

Cum s-au cheltuit banii pentru campania candidatului Klaus Iohannis, în tabelul de mai jos:

Click pentru mărire

Curiozităţi contabile

Candidatul PMP Elena Udrea a înregistrat venituri şi cheltuieli modeste de campanie- venituri 1,2 milioane lei, cheltuieli de 1,8 milioane de lei. PMP nu a înregistrat cheltuieli de protocol, de personal sau de comunicaţii şi nici nu a plătit sondaje, cercetări sau consultanţă. Pare că Elena Udrea nici nu s-a deplasat în teritoriu în campanie, cheltuielile înregistrate cu deplasări în afara Capitalei fiind de 1.130 de lei.

Candidatul independent Călin Popescu Tăriceanu încheie campania electorală cu datorii de peste o sută de mii de euro, cele mai mari cheltuieli de campanie înregistrate fiind cele cu publicitatea stradală- 698 mii lei.

Monica Macovei, Teodor Meleşcanu, Gheorghe Funar şi William Brânză sunt cei care au reuşit să cheltuie mai puţin decât au adunat pentru promovarea candidaturilor la funcţia de şef al statului.

Din documente reiese că cel mai strâns la pungă a fost ultimul din listă: William Brânză a cheltuit, oficial, numai pe tipărituri şi materiale promoţionale, el terminând cursa prezidenţială cu 13.529 lei în contul de campanie.

Mergeți în homepage ›

Publicat la data de 22.12.2014

Lăsați un comentariu


Stiri

Aventuri în țara laptelui: Lactalis închide fabricile de lapte de la Vatra Dornei și Floreni, care produceau sub brandul La Dorna

Razvan Diaconu

Lactalis a anunțat vineri că a decis să închidă unitățile de producție din Floreni și Vatra Dornei. Grupul  francez  motivează că a luat „această decizie… Mai mult

Europa

România este considerată nesigură de Marea Britanie din punctul de vedere al infectării cu  Covid-19

Iulian Soare

România nu a fost inclusă pe lista celor 59 de țări considerate “sigure” comunicată vineri de    Departamentul de Transport al Guvernului Marii Britanii. Prin… Mai mult

Stiri

ONRC: Numărul de firme dizolvate a scăzut cu peste 31%, în primele cinci luni din 2020

Adrian N Ionescu

Numărul de firme dizolvate a scăzut cu 31,66% în primele cinci luni din 2020, comparativ cu aceeaşi perioadă a anului anterior, la 9.675, faţă de… Mai mult

Stiri

Remdesivir, primul medicament împotriva Covid-19 autorizat de UE. SUA a cumpărat 90% din producția următoarelor 3 luni

Razvan Diaconu

Comisia Europeană a autorizat vineri “punerea pe piaţă condiţionată” a antiviralului Remdesivir la nivelul Uniunii Europene, utilizat în tratamentul pacienţilor infectaţi cu noul coronavirus. Compania… Mai mult

Stiri

Alpha Bank România lansează aplicația care transformă telefonul mobil în POS

Vladimir Ionescu

Alpha Bank este prima bancă din România care va lansa o aplicație ce transformă telefonul mobil în POS. Soluția este compatibilă cu dispozitivele mobile Android… Mai mult

Stiri

Resursele României, exploatate fără plata taxelor și redevențelor – dezastru la ANRM constatat de Corpul de control al premierului

Razvan Diaconu

Guvernul a anunțat vineri că a transmis Parchetului raportul de control pe care Corpul de Control al premierului l-a finalizat recent la Agenția Națională pentru… Mai mult

Stiri

Majoritatea companiilor germane din România văd o scădere de până la 50% a afacerilor – sondaj AHK

Adrian N Ionescu

Mai mult de jumătate din companiile germane din România se aşteaptă la scăderi ale cifrei de afaceri între 10 şi 50%, în 2020, iar un… Mai mult