România – locul 7 în UE la ponderea energiei electrice din surse regenerabile, dar în regres pe ultimii patru ani

România s-a situat în 2019 pe locul 7 în UE la ponderea energiei electrice obținute din surse regenerabile, potrivit datelor publicate de Eurostat, înaintea Germaniei… Mai mult›
10.01.2021
Cifra de afaceri din comerț: +2,1% pe primele 11 luni din 2020, prin revenirea vânzărilor de produse nealimentare

Comerțul cu amănuntul (fără autovehicule și motociclete) a înregistrat o creștere de 2% în volum brut a cifrei de afaceri cumulat pe primele unsprezece luni… Mai mult›
07.01.2021
Matematica pandemiei: Costul sănătății vs. costul bolii. Studiu de caz – SUA în criza Covid-19

Costurile financiare cumulate ale pandemiei de COVID-19 asupra Statelor Unite, estimare care a ținut cont de pierderile economice, dar și de cele survenite ca urmare… Mai mult›
07.01.2021
O stafie plutește peste Câmpia Română: Canalul de irigatii Siret-Bărăgan. Despăgubirile pentru secetă sunt de 5 ori mai mari decât alocările pentru irigații

Mult visatul canal de irigații Siret – Bărăgan, care ar trebui să aducă apă pentru mai mult de jumătate de milion de hectare din Câmpia… Mai mult›
06.01.2021
Eurostat: Utilizarea comercială a website-urilor firmelor românești depășește media UE
de Adrian N Ionescu 5.1.2018
Companiile românești se numără printre cele care îşi folosesc în vânzări website-urile proprii peste media țărilor Uniunii Europene, cu toate că folosesc prea puţin metodele e-commerce şi pieţele electronice.
Circa 94% dintre companiile româneşti (care au site) primesc ordine și vând cu ajutorul acestuia sau prin aplicaţii electronice. Astfel România se situează peste media europeană de 85%, potrivit datelor publicatre vineri de Eurostat.
Cea mai mare pondere a companiilor cu vânzări pe Internet care au utilizat propriul site de Internet sau aplicaţie a fost înregistrată în Cehia (98%), Slovacia şi Finlanda (ambele cu 97%), Croaţia (96%), Letonia (95%), Spania – ca şi România (94%). La polul opus, se află Slovenia unde doar 64% dintre companiile cu vânzări pe Internet au utilizat propriul site Internet sau o aplicaţie electronică, precum şi în Germania şi Luxemburg, ambele cu 75%.
Pe e altă parte, doar 23% dintre companiile din România cu vânzări susţinute de internet au utilizat o piaţă electronică (e-commerce marketplace), sub media din UE, dar mai bine decât în Cehia, Croaţia şi Finlanda.
Aproape 39% dintre companiile din UE cu vânzări prin Internet au utilizat şi o piaţă electronică. În rândul statelor membre, utilizarea pieţei electronice pentru vânzarea pe Internet este cea mai populară în rândul companiilor din Italia (54%), Germania (52%), Austria şi Polonia (ambele cu 47%).
Vânzările pe Internet includ atât vânzările către consumatorii individuali cât şi către alte companii.