Companiile de servicii medicale dezvoltă noi tehnologii digitale pentru a oferi consumatorilor posibilitatea de a controla relaţia cu furnizorii şi de a beneficia de asistenţă medicală online.
Într-un viitor deloc îndepărtat, cuantificabil din punct de vedere financiar, consumatorii de servicii medicale digitale își vor putea crea propriile sisteme online de gestiune a ofertei, inclusiv pentru a-și alege furnizorii în funcţie de preţuri, potrivit unei analize a firmei de consultanță McKinsey&Company.
Clienţii serviciilor medicale vor putea avea acces curent la datele şi la parametrii importanți pentru sănătatea lor şi vor putea chiar să fie consultaţi online.
„Impactul acestor schimbări s-ar putea cifra la circa 270 de miliarde de dolari la nivel global – bani prelevați din veniturile curente obţinute de furnizorii tradiţionali, la care s-ar adăuga până la 24 de miliarde de dolari – venituri noi ale companiilor nou intrate ” pe această piaţă, se spune în studiul citat.
De asemenea, competiţia va căpăta o nouă dimensiune, aceea a confruntării dintre marile reţele de asistență medicală, complet integrate, care acordă prioritate eficienței la scară mare, și jucătorii nou sosiţi, care pun accentul pe viteza şi accesibilitatea serviciilor.
Mai multe bariere trebuie depășite înainte ca această schimbare să aibă loc, începând cu dovedirea eficienței la scală a tehnologiilor digitale și mobile.
„De fapt, trebuie construite înseşi platformele IT necesare pentru agregarea datelor și pentru a integra experiența consumatorilor și a unor noi modalități (e-vizite, de exemplu)”, spune studiul McKinsey&Company.
Printre celelalte obstacole se numără problemele legate de securitatea informațiilor și de modul de reglementare şi monitorizare de către autorităţi. Dar „chiar și adoptarea modestă a noilor tehnologii ar putea avea implicatii enorme pentru furnizorii de servicii de sănătate şi de asigurări deopotrivă”.
„Tehnologiile digitale care fac posibile serviciile medicale online primare ar putea economisi între 175 şi 220 de miliarde de dolari pe an, în cazul în care ar fi folosite pe scară largă”.
Totodată, „deşi consumatorii sunt susceptibili să fie – cei dintâi – beneficiarii acestor economii, furnizorii tradiționali vor captura, probabil, o parte din aceşti bani. Automatizarea crescândă și activitățile self-service ar putea reduce costurile generale administrative cu alte până la 48 de miliarde de dolari prin creșterea productivității”, mai arată studiul McKinsey.
Cu toate că unele dintre noile tehnologii vor înlocui serviciile scumpe, altele (dispozitive de diagnostic cu caracter personal, de exemplu) vor crea noi clase de oferte. În plus, nivelurile de utilizare în creștere le vor face mai ieftine și mai accesibile.