fbpx

Analiză

Țara fermelor țărănești, pe ultimele locuri la agricultura Bio. Piedicile și potențialul

Cel mai mare număr de ferme (cele mai multe familiale) din UE se află în România (circa 3,5 milioane), dar acest lucru nu pare să… Mai mult

22.04.2021

Europa

Harta sumbră a unei probleme amânate la infinit: Infrastructura CFR

Anul 2021, declarat de UE Anul transportului feroviar, dă startul în Europa unor investiții de amploare ce ar trebui să aibă ca efect transferarea, până… Mai mult

22.04.2021

La obiect

Ocuparea a păstrat anul trecut ținta stabilită prin strategia Europa 2020. Problemele, la tineret şi la vârsta a treia

Rata de ocupare a populaţiei în vârstă de 20 – 64 de ani s-a menținut anul trecut la 70,8%, potrivit datelor comunicate de INS. Valoarea… Mai mult

21.04.2021

Europa

Criza cipurilor: VW & Toyota vs. Apple – sau de la erorile de calibrare a cererii la creșterea bruscă a comunicațiilor

Grupul Volkswagen a emis la începutul acestei săptămâni cel mai recent avertisment privind efectele crizei cip-urilor, care ar putea duce la probleme de producție a… Mai mult

21.04.2021

Date la zi ale absorbției fondurilor europene destinate infrastructurii. Concluzii formulate de Siegfried Mureșan

de Razvan Diaconu , 7.2.2019

Europarlamentarul PNL Siegfried Mureșan a prezentat joi o statistică a gradului de absorbție al fondurilor europene destinate proiectelor de infrastructură rutieră în exercițiul 2014-2020m statistică din care reiese incapacitatea guvernelor PSD-ALDE de a utiliza finanțare europeană.

”Guvernele PSD – ALDE au absorbit până în prezent doar 16% din fondurile europene alocate pentru perioada 2014 – 2020 prin Programul Operațional Infrastructură Mare (POIM), program prin care este finanțată construcția de autostrăzi. 16% în mai bine de 5 ani.

România este, așadar, codașă în Uniunea Europeană la absorbția fondurilor europene dedicate proiectelor de infrastructură. Țara noastră a absorbit doar 11% din banii alocați prin fondul european de dezvoltare Regională, unul dintre cele două fonduri europene care finanțează POIM. Doar 2 țări din UE au o absorbție mai proastă: Slovenia și Croația. Media UE este de 17%. De asemenea,  România a absorbit doar 17% din Fondul de Coeziune, cel de-al doilea fond UE care finanțează POIM. Doar 3 țări UE au o absorbție mai proastă: Portugalia, Bulgaria și Croația. Media UE este de 23%.

Când spun că guvernele PSD – ALDE sunt de vină pentru lipsa absorbției fondurilor UE mă refer inclusiv la Guvernul Ponta care era la conducere în perioada 2014 – 2015 și care nu a reușit să acrediteze autoritățile de management responsabile cu gestionarea fondurilor UE.

În mai bine de 5 ani, România a cheltuit doar 16% din banii alocați prin POIM, adică 1,7 miliarde de euro, dintr-un buget total al programului de 10,8 miliarde de euro. Mai avem mai puțin de 5 ani la dispoziție să cheltuim restul de 84%, și asta doar fiindcă, în mod excepțional, se aplică regula N + 3, adică putem atrage banii încă 3 ani după încheierea cadrului financiar. Este aproape imposibil să absorbim toți banii până atunci, mai ales cu actualul guvern. În acest ritm, România va avea, cel mai probabil, pierderi de fonduri europene alocate pentru infrastructura rutieră.

Este o umilință a guvernanților față de toții românii: să aibă la dispoziție miliarde de euro fonduri nerambursabile pentru construcția autostrăzilor și să nu fie în stare să-i folosească.

Soluția este clară: pentru a nu pierde banii alocați țării noastre pentru autostrăzi, Guvernul PSD – ALDE trebuie schimbat urgent cu un guvern capabil și doritor să atragă fonduri europene pentru dezvoltarea infrastructurii rutiere. România are nevoie de autostrăzi acum. Orice lună fără autostrăzi este o lună în care pierdem investitori”, este declarația politică a lui Siegfried Mureșan.

Mergeți în homepage ›

Publicat la data de 7.2.2019

Lăsați un comentariu


Stiri

Autostrada Unirii – A8: Începe proiectarea tronsonului Tg. Neamț – Iași – Ungheni

Adrian N Ionescu

CNAIR a emis vineri ordinul de începere a lucrărilor pentru realizarea studiului de fezabilitate și a proiectului tehnic pentru tronsonul de la Tg. Neamț până… Mai mult

Europa

Emisiile de CO2 produse în 2020 din arderea combustibililor fosili au scăzut cu 10% – Eurostat

Adrian N Ionescu

Emisiile de dioxid de carbon din Uniunea Europeană, provenite de la arderea combustibililor fosili, au scăzut cu 10%, în 2020 față de anul precedent, ca… Mai mult

Europa

Germania se opune suspendării brevetelor pentru vaccinurile anti-Covid, propusă de SUA. Pfizer/BioNTech, singura firmă europeană ce deține un brevet

Iulian Soare

O dezbatere aprinsă cu privire la suspendarea brevetelor pentru vaccinurile anti-Covid a fost lansată săptămâna aceasta, pornind de la un anunț al administrației SUA. Casa… Mai mult

Stiri

Economisirea din timpul pandemiei nu garantează relansarea economiei după aceasta – analiză Bloomberg

Adrian N Ionescu

Șocul pandemiei a descurajat apetitul pentru consum al celor care au făcut economii și pe care se bazează în bună parte așteptările și prognozele privind… Mai mult

Stiri

CCR, despre necesitatea motivării sentințelor în momentul pronunțării: previne cazurile de arbitrar

Vladimir Ionescu

Redactarea hotărârii judecătoreşti ulterior pronunţării soluţiei în dosarele penale lipsește persoana condamnată de garanţiile înfăptuirii actului de justiţie și aduce atingere dreptului de acces la… Mai mult

Stiri

Maraton de vaccinare în Capitală și mai multe localități, pe perioada weekendului

Vladimir Ionescu

Maratonul de Vaccinare – Ediţia Bucureşti a început vineri după-amiază, la Biblioteca Naţională şi la Sala Palatului, unde vor fi organizate 50 de fluxuri pentru… Mai mult

Stiri

Granturile pentru susținerea participării firmelor la târguri externe se înlocuiesc cu reduceri de impozite- proiect de OUG

Adrian N Ionescu

Firmele care participă la târguri și expoziții externe sau care își fac publicitate în străinătate urmează să beneficieze de reducerea impozitului în funcție de cheltuielile… Mai mult