România s-a situat anul trecut pe penultimul loc între statele membre UE la ponderea utilizatorilor de Internet care au achiziționat bunuri sau servicii pentru uz privat, potrivit datelor publicate de Eurostat. Cu un procentaj de 45%, am devansat Bulgaria (42%) și ne-am situat în urma Italiei (49%, date din 2019), singurele țări în afară de a noastră situate sub pragul de 50%.
De reținut, media europeană a fost de 72%, în creștere cu zece procente față de anul 2015, iar nivelul de 80% a fost depășit deja în Olanda (91%), Danemarca (90%), Germania (87%), Suedia (86%) și Irlanda (81%). Cehia apare imediat sub această referință iar Polonia și Ungaria imediat sub media UE27.
Raportul Eurostat relevă că cea mai mare creștere în cumpărăturile on-line pe parcursul ultimilor cinci ani s-a înregistrat în România (+27 puncte procentuale), urmată de Cehia, Croația (+25 pp) și Ungaria (+23 pp). La nivelul întregii Uniuni, cele mai achiziționate produse pe Internet au fost hainele, pantofii și accesoriile (64%), filmele sau alte servicii de streaming (32%) și livrările de la restaurante (29%).
Datele pe mărfuri și servicii din România relevă un interes crescut pentru articole de purtat (71%), livrările de la restaurante (28%) și cosmetice (24%), unde suntem la media europeană, dar mult mai reduse decât în UE la filme (3%), muzică (2% față de 7%), mobilă și electrocasnice (7% față de 28%) sau computere, telefoane etc. (11% față de 26%).