fbpx Modifica setari cookieuri

La obiect

Alarmă în Indexul BM: Copiii români nu vor atinge decât 58% din potențialul lor de productivitate

În medie, un copil născut acum în România va atinge doar jumătate din potențialul unui adult cu stare de sănătate bună și complet educat, atrage… Mai mult

17.09.2020

La obiect

O improvizație de 100 de milioane de euro: cel mult 7% din călătorii de pe Aeroportul Otopeni pot folosi trenul special din Gara de Nord la orele de vârf

Mult așteptatul tren care face legătura între Gara de Nord din Capitală și Aeroportul Otopeni, și care ar urma să fie pus în funcțiune lunile… Mai mult

17.09.2020

Chestiunea

Construcțiile după 7 luni, cu 20% peste nivelul din 2019. Totuși, la locuințe noi s-ar impune actualizarea taxării

Potrivit datelor comunicate de INS, pe primele 7 luni ale anului, volumul lucrărilor de construcții a crescut cu 18,1% în serie brută și cu 20%… Mai mult

16.09.2020

Europa

Indicii despre cum va arăta cadrul referitor la salariul minim în UE: “Salariile de dumping distrug demnitatea muncii” – Ursula von der Leyen.

Președintele Comisiei Europene, Ursula von der Leyen, a declarat, miercuri, în discursul ei privind starea Uniunii Europene, că executivul de la Bruxelles va propune actul… Mai mult

16.09.2020

Crearea ”Bibliotecii Virtuale” – scoasă la licitație: Ce înseamnă platforma digitală cu resurse educaționale și ce presupune crearea ei

de Vladimir Ionescu , 15.9.2020

Statul român a lansat procedura de achiziție a unei ”Biblioteci Virtuale”, o Platformă digitală cu resurse educaționale deschise – un proiect finanțat din fonduri UE care are costuri estimate la 183 milioane lei, plus TVA.

Supranumită EDULIB, platforma ar urma să beneficieze de un sistem informatic bazat pe mecanisme de învățare automată (machine learning) și inteligență artificială (AI) care vor gestiona resursele de conținut digital.

Proiectul va fi atribuit de Agenţia de Administrare a Reţelei Naţionale de Informatică pentru Educaţie şi Cercetare.

Potrivit caietului de sarcini al achiziției, platforma trebuie să înglobeze elementele produse în sistemele educaționale existente, va permite refolosirea și înglobarea acestora în cadrul produselor educaționale nou create și aplicarea lor în cadrul lecțiilor de clasă, studiu individual și studiul asistat prin intermediul mecanismelor de inteligență artificială.

Varianta 1.0: 600 vor lucra pentru crearea de conținut

Soluţia aplicativă, ca şi cea de infrastructură hardware şi software care va fi livrată trebuie să poată funcţiona în două centre de date distincte, situate în locaţii care să asigure funcţionarea şi în cazul unor evenimente deosebite.

Sistemul va gestiona în cadrul proiectului de faţă activitatea ciclului de învăţământ gimnazial cu posibilitatea de extindere ulterioara si la cel liceal.

Sistemul trebuie astfel implementat pentru a putea gestiona şi celelalte cicluri (primar, superior etc.) prin simpla sa extensie la nivel de infrastructură pentru a putea susţine încărcarea generată de noile grupuri ţintă, dar el va fi dimensionat în această fază pentru a face faţă următoarelor caracteristici legate de volumetria grupului ţintă curent:

  • 5.400 instituţii de învăţământ (şcoli gimnaziale)
  • 100.000 de profesori dintre care cel mult 600 vor lucra în mod concurent pentru crearea de conținut (lecții noi / lecții personalizate)
  • 700.000 elevi din care:  70% din elevii învață dimineața și restul dupăamiaza, 40 % vor accesa în mod concurent platforma
  • 30.000 clase de elevi

Ce poți face cu Biblioteca Virtuală

De asemenea, proiectul realizează inventarierea și catalogarea elementelor educaționale digitale existente, transformarea lor în elemente digitale compatibile cu progresele tehnologice prezente, modernizarea și folosirea lor în cadrul unor elemente digitale noi, construite și dezvoltate în cadrul noii platforme.

(Consultați AICI caietul de sarcini)

Elementele noi fac referire la resursele digitale de tip Open Educational Resources, inclusiv literatura clasică, literatura modernă și cea contemporană, lucrări științifice și de popularizare a științei, dar și orice alte materiale documentare multimedia.

Construcția acestor resurse și produse educaționale este asigurată prin intermediul instrumentelor de tip ”authoring tool” care permit crearea de conținut multimedia, interactiv, animat și programatic, prin folosirea și refolosirea de resurse digitale existente și/sau elemente noi, proiectate și definite de către creatorii de conținut digital.

Funcțiile de bază ale platformei vor fi următoarele:

  • Acces la lecții în format digital si alte conținuturi digitale (opere literare, lectură obligatorie sau recomandată școlară, etc.)
  • Optimizare pentru orice tip de terminal: desktop, mobil, tablete;
  • Integrare cu alte platforme educaționale existente(CRED, catalog online și celălalte sisteme de management al școlarității);
  • Asistent inteligent de învățare;
  • Testarea automată a gradului de alfabetizare funcțională;
  • Acces pe principalele browsere (Chrome, Firefox, Safari, Edge) și sisteme de operare: Windows, iOS, Android, Mac OS. Cărțile vor fi afișabile și pe e-Ink.
  • Administrare de conținut pe materii, tematici și ani de studiu;
  • Posibilitatea de descărcare și rulare locală a conținuturilor educaționale;
  • Conținutul dispune de meta-date, este indexat pentru căutări facile;
  • Administrarea utilizatorilor, inclusiv drepturi de acces la produsele educaționale pe categorii de utilizatori;
  • Raportare cu privire la utilizarea conținuturilor;
  • Integrare cu sisteme informatice terțe care pot furniza resurse educaționale sau nomenclatoare (de ex. proiectul de Biblioteca al Ministerului Culturii)

Scenariile de utilizare ale sistemului sunt:

  • Predarea pe proiector (kit mobil) a unei lecții inteligente cu răspunsuri automate la cereri în limbaj natural
  • Studiu individual de acasă asistat în limbaj natural (teme sau explorare individuală
  • Ateliere sau cercuri școlare inteligente cu posibilitatea implicării unor voluntari
  • Inspectorii și profesorii obțin statistiici cu privire la gradul de acoperire a conceptelor de către elevi
  • Profesorii realizează lecții transdisciplinare în laboratoare folosind roboței virtuali sau fizici, proiectare 3D și alte tehnologii STEM (Science, Technology, Engineering and Mathematics)
  • Profesorii susțin lecții STEM (Science, Technology, Engineering and Mathematics) folosind plăci programabile dotate cu microcontrollere, diode și senzor
  • Copii își clarifică concepte pe smartphone/tabletă prin interogări în limbaj natural
  • Profesorii realizează teste de alfabetizare funcțională
  • Profesorii creează fluxuri de învățare inteligentă pornind de la resurseleexistente
  • Profesorii definesc comunități de învățare inteligentă care includ elevi, părinți și voluntari
  • Elevii își evaluează cunoștințele prin intermediul unor teste simulate
  • Inspectorii și profesorii vizualizează statistici de utilizare a conținutului digital
Mergeți în homepage ›

Publicat la data de 15.9.2020

Un raspuns

  1. Alex3
    22.9.2020, 10:44 pm

    Poate o idee ar fi sa copieze Khan Academy sau sa traduca cursurile lor.

Lăsați un comentariu


Europa

Ultraconservatorii iranieni susțin că Iranul are o nouă rachetă balistică

Iulian Soare

Gărzile Revoluţionare, armata ideologică a Iranului, au dezvăluit duminică o nouă rachetă balistică anti-navă, cu o rază de acţiune “probabilă” de peste 700 km, pe… Mai mult

Europa

Ciocniri armate între Armenia și Azerbaijan: Turcia a anunțat că sprijină Azerbaidjanul. Bogdan Aurescu: Evoluția situației este tulburătoare

Iulian Soare

Ciocniri armate între forțele azere și cele armene au izbucnit duminică, ca urmare a reaprinderii conflictului privind regiunea Nagorno-Karabakh, disputată de cele două țări. Armenia… Mai mult

Stiri

Cel mai mare număr de pacienți Covid-19 în terapie intensivă, de la începutul pandemiei

Vladimir Ionescu

Duminică 27 septembrie, la terapie intensivă sunt internați 535 de pacienți infectați cu noul coronavirus (COVID – 19), cel mai mare număr de pacienți în… Mai mult

Europa

Referendum: Elvețienii au respins proiectul împotriva liberei circulații a în UE

Iulian Soare

Alegătorii elvețieni au respins într-o mare proporție  încercarea unui partid de dreapta de a determina renunțarea la acordul cu Uniunea Europeană care permite libera circulație… Mai mult

Stiri

CNN – analiză: China crește agresivitatea pretențiilor teritoriale și sporește tensiunile din Asia

Iulian Soare

De la preluarea puterii în 2012, președintele chinez Xi Jinping a contribuit la consolidarea poziției Chinei ca superputere globală și a promovat o politică externă… Mai mult

Stiri

Locurile de muncă – un bilanț în 2019: Sănătatea câștigă salariați pe fondul majorării de venituri, dar din Educație continuă să plece oameni

Raluca Florescu

Deși a condus topul majorărilor salariale în 2019, Educația a continuat să piardă angajați. Nu același lucru se poate spune despre sistemul sanitar, unde numărul… Mai mult

Europa

3.500 de mari companii din SUA dau în judecată Casa Albă pentru suprataxele pe importurile din China

Razvan Diaconu

Tesla, Ford Motor, Target Corp, Walgreen, Home Depot, o filială a Volvo și producătorul de piese auto Dana Corp se numără printre cele aproximativ 3.500… Mai mult