fbpx
duminică

17 octombrie, 2021

România – Administrație Digitală

Drumul cel mai scurt către relația normală dintre cetățean și stat

Crearea ”Bibliotecii Virtuale” – scoasă la licitație: Ce înseamnă platforma digitală cu resurse educaționale și ce presupune crearea ei

15 septembrie, 2020

Statul român a lansat procedura de achiziție a unei ”Biblioteci Virtuale”, o Platformă digitală cu resurse educaționale deschise – un proiect finanțat din fonduri UE care are costuri estimate la 183 milioane lei, plus TVA.

Supranumită EDULIB, platforma ar urma să beneficieze de un sistem informatic bazat pe mecanisme de învățare automată (machine learning) și inteligență artificială (AI) care vor gestiona resursele de conținut digital.

Proiectul va fi atribuit de Agenţia de Administrare a Reţelei Naţionale de Informatică pentru Educaţie şi Cercetare.


Potrivit caietului de sarcini al achiziției, platforma trebuie să înglobeze elementele produse în sistemele educaționale existente, va permite refolosirea și înglobarea acestora în cadrul produselor educaționale nou create și aplicarea lor în cadrul lecțiilor de clasă, studiu individual și studiul asistat prin intermediul mecanismelor de inteligență artificială.

Varianta 1.0: 600 vor lucra pentru crearea de conținut

Soluţia aplicativă, ca şi cea de infrastructură hardware şi software care va fi livrată trebuie să poată funcţiona în două centre de date distincte, situate în locaţii care să asigure funcţionarea şi în cazul unor evenimente deosebite.

Sistemul va gestiona în cadrul proiectului de faţă activitatea ciclului de învăţământ gimnazial cu posibilitatea de extindere ulterioara si la cel liceal.

Sistemul trebuie astfel implementat pentru a putea gestiona şi celelalte cicluri (primar, superior etc.) prin simpla sa extensie la nivel de infrastructură pentru a putea susţine încărcarea generată de noile grupuri ţintă, dar el va fi dimensionat în această fază pentru a face faţă următoarelor caracteristici legate de volumetria grupului ţintă curent:

  • 5.400 instituţii de învăţământ (şcoli gimnaziale)
  • 100.000 de profesori dintre care cel mult 600 vor lucra în mod concurent pentru crearea de conținut (lecții noi / lecții personalizate)
  • 700.000 elevi din care:  70% din elevii învață dimineața și restul dupăamiaza, 40 % vor accesa în mod concurent platforma
  • 30.000 clase de elevi

Ce poți face cu Biblioteca Virtuală


De asemenea, proiectul realizează inventarierea și catalogarea elementelor educaționale digitale existente, transformarea lor în elemente digitale compatibile cu progresele tehnologice prezente, modernizarea și folosirea lor în cadrul unor elemente digitale noi, construite și dezvoltate în cadrul noii platforme.

(Consultați AICI caietul de sarcini)

Elementele noi fac referire la resursele digitale de tip Open Educational Resources, inclusiv literatura clasică, literatura modernă și cea contemporană, lucrări științifice și de popularizare a științei, dar și orice alte materiale documentare multimedia.

Construcția acestor resurse și produse educaționale este asigurată prin intermediul instrumentelor de tip ”authoring tool” care permit crearea de conținut multimedia, interactiv, animat și programatic, prin folosirea și refolosirea de resurse digitale existente și/sau elemente noi, proiectate și definite de către creatorii de conținut digital.

Îți mulțumim că citești cursdeguvernare.
Abonează-te la newsletter aici.

Funcțiile de bază ale platformei vor fi următoarele:

  • Acces la lecții în format digital si alte conținuturi digitale (opere literare, lectură obligatorie sau recomandată școlară, etc.)
  • Optimizare pentru orice tip de terminal: desktop, mobil, tablete;
  • Integrare cu alte platforme educaționale existente(CRED, catalog online și celălalte sisteme de management al școlarității);
  • Asistent inteligent de învățare;
  • Testarea automată a gradului de alfabetizare funcțională;
  • Acces pe principalele browsere (Chrome, Firefox, Safari, Edge) și sisteme de operare: Windows, iOS, Android, Mac OS. Cărțile vor fi afișabile și pe e-Ink.
  • Administrare de conținut pe materii, tematici și ani de studiu;
  • Posibilitatea de descărcare și rulare locală a conținuturilor educaționale;
  • Conținutul dispune de meta-date, este indexat pentru căutări facile;
  • Administrarea utilizatorilor, inclusiv drepturi de acces la produsele educaționale pe categorii de utilizatori;
  • Raportare cu privire la utilizarea conținuturilor;
  • Integrare cu sisteme informatice terțe care pot furniza resurse educaționale sau nomenclatoare (de ex. proiectul de Biblioteca al Ministerului Culturii)

Scenariile de utilizare ale sistemului sunt:

citește și

lasă un comentariu

Un răspuns

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

toate comentariile

Un răspuns

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

articole categorie

Citește și:

   ”Nu știm ce și unde vom fi atunci: dar timp de 25 de ani, această publicație trimestrială (format A4, peste 200 de pagini într-o realizare premium)...