fbpx

Analiză

Finanțarea deficitului bugetar: Cât mai trebuie să împrumute România și de unde. Statul găsește bani tot mai greu

Statul începe să întâmpine dificultăți în finanțarea deficitului bugetar, datoria publică va depăși cât de curând pragul de 50% din PIB, reiese din datele consultate… Mai mult

20.07.2021

Just Business

Radiografia creditării corporate: Comerțul răstoarnă ierarhia creditării – construcțiile și serviciile au profitat cel mai mult de dobânzile mici și de programele guvernamentale

Cele mai mari creșteri ale creditelor au fost înregistrate anul trecut de companiile din construcții și comerț. Au urmat cele din servicii, pe seama telecomunicațiilor… Mai mult

20.07.2021

Europa

Anacronismele României: Mari capacități de energie regenerabilă, emisii scăzute de CO2, dar economie incoerentă

Ponderea mai mare a producției de energie regenerabilă în România și emisiile mai scăzute de CO2, față de mediile UE, ascund anumite deficiențe ale sistemului… Mai mult

19.07.2021

La obiect

Noua țintă a României de reducere a emisiilor de gaze de seră ajunge la 12% în transporturi, clădiri și agricultură – Proiect

România are cea mai mare reducere a emisiilor totale de GES dintre membrele UE, mai ales ca urmare a dezagregării industriei și mai ales a… Mai mult

19.07.2021

Crearea ”Bibliotecii Virtuale” – scoasă la licitație: Ce înseamnă platforma digitală cu resurse educaționale și ce presupune crearea ei

de Vladimir Ionescu , 15.9.2020

Statul român a lansat procedura de achiziție a unei ”Biblioteci Virtuale”, o Platformă digitală cu resurse educaționale deschise – un proiect finanțat din fonduri UE care are costuri estimate la 183 milioane lei, plus TVA.

Supranumită EDULIB, platforma ar urma să beneficieze de un sistem informatic bazat pe mecanisme de învățare automată (machine learning) și inteligență artificială (AI) care vor gestiona resursele de conținut digital.

Proiectul va fi atribuit de Agenţia de Administrare a Reţelei Naţionale de Informatică pentru Educaţie şi Cercetare.

Potrivit caietului de sarcini al achiziției, platforma trebuie să înglobeze elementele produse în sistemele educaționale existente, va permite refolosirea și înglobarea acestora în cadrul produselor educaționale nou create și aplicarea lor în cadrul lecțiilor de clasă, studiu individual și studiul asistat prin intermediul mecanismelor de inteligență artificială.

Varianta 1.0: 600 vor lucra pentru crearea de conținut

Soluţia aplicativă, ca şi cea de infrastructură hardware şi software care va fi livrată trebuie să poată funcţiona în două centre de date distincte, situate în locaţii care să asigure funcţionarea şi în cazul unor evenimente deosebite.

Sistemul va gestiona în cadrul proiectului de faţă activitatea ciclului de învăţământ gimnazial cu posibilitatea de extindere ulterioara si la cel liceal.

Sistemul trebuie astfel implementat pentru a putea gestiona şi celelalte cicluri (primar, superior etc.) prin simpla sa extensie la nivel de infrastructură pentru a putea susţine încărcarea generată de noile grupuri ţintă, dar el va fi dimensionat în această fază pentru a face faţă următoarelor caracteristici legate de volumetria grupului ţintă curent:

  • 5.400 instituţii de învăţământ (şcoli gimnaziale)
  • 100.000 de profesori dintre care cel mult 600 vor lucra în mod concurent pentru crearea de conținut (lecții noi / lecții personalizate)
  • 700.000 elevi din care:  70% din elevii învață dimineața și restul dupăamiaza, 40 % vor accesa în mod concurent platforma
  • 30.000 clase de elevi

Ce poți face cu Biblioteca Virtuală

De asemenea, proiectul realizează inventarierea și catalogarea elementelor educaționale digitale existente, transformarea lor în elemente digitale compatibile cu progresele tehnologice prezente, modernizarea și folosirea lor în cadrul unor elemente digitale noi, construite și dezvoltate în cadrul noii platforme.

(Consultați AICI caietul de sarcini)

Elementele noi fac referire la resursele digitale de tip Open Educational Resources, inclusiv literatura clasică, literatura modernă și cea contemporană, lucrări științifice și de popularizare a științei, dar și orice alte materiale documentare multimedia.

Construcția acestor resurse și produse educaționale este asigurată prin intermediul instrumentelor de tip ”authoring tool” care permit crearea de conținut multimedia, interactiv, animat și programatic, prin folosirea și refolosirea de resurse digitale existente și/sau elemente noi, proiectate și definite de către creatorii de conținut digital.

Funcțiile de bază ale platformei vor fi următoarele:

  • Acces la lecții în format digital si alte conținuturi digitale (opere literare, lectură obligatorie sau recomandată școlară, etc.)
  • Optimizare pentru orice tip de terminal: desktop, mobil, tablete;
  • Integrare cu alte platforme educaționale existente(CRED, catalog online și celălalte sisteme de management al școlarității);
  • Asistent inteligent de învățare;
  • Testarea automată a gradului de alfabetizare funcțională;
  • Acces pe principalele browsere (Chrome, Firefox, Safari, Edge) și sisteme de operare: Windows, iOS, Android, Mac OS. Cărțile vor fi afișabile și pe e-Ink.
  • Administrare de conținut pe materii, tematici și ani de studiu;
  • Posibilitatea de descărcare și rulare locală a conținuturilor educaționale;
  • Conținutul dispune de meta-date, este indexat pentru căutări facile;
  • Administrarea utilizatorilor, inclusiv drepturi de acces la produsele educaționale pe categorii de utilizatori;
  • Raportare cu privire la utilizarea conținuturilor;
  • Integrare cu sisteme informatice terțe care pot furniza resurse educaționale sau nomenclatoare (de ex. proiectul de Biblioteca al Ministerului Culturii)

Scenariile de utilizare ale sistemului sunt:

  • Predarea pe proiector (kit mobil) a unei lecții inteligente cu răspunsuri automate la cereri în limbaj natural
  • Studiu individual de acasă asistat în limbaj natural (teme sau explorare individuală
  • Ateliere sau cercuri școlare inteligente cu posibilitatea implicării unor voluntari
  • Inspectorii și profesorii obțin statistiici cu privire la gradul de acoperire a conceptelor de către elevi
  • Profesorii realizează lecții transdisciplinare în laboratoare folosind roboței virtuali sau fizici, proiectare 3D și alte tehnologii STEM (Science, Technology, Engineering and Mathematics)
  • Profesorii susțin lecții STEM (Science, Technology, Engineering and Mathematics) folosind plăci programabile dotate cu microcontrollere, diode și senzor
  • Copii își clarifică concepte pe smartphone/tabletă prin interogări în limbaj natural
  • Profesorii realizează teste de alfabetizare funcțională
  • Profesorii creează fluxuri de învățare inteligentă pornind de la resurseleexistente
  • Profesorii definesc comunități de învățare inteligentă care includ elevi, părinți și voluntari
  • Elevii își evaluează cunoștințele prin intermediul unor teste simulate
  • Inspectorii și profesorii vizualizează statistici de utilizare a conținutului digital
Mergeți în homepage ›

Publicat la data de 15.9.2020

Un raspuns

  1. Alex3
    22.9.2020, 10:44 pm

    Poate o idee ar fi sa copieze Khan Academy sau sa traduca cursurile lor.

Lăsați un comentariu


Stiri

NATO prezintă condoleanțe României și se declară îngrijorată de acțiunile „destabilizatoare” ale Iranului

Vladimir Ionescu

Membrii Alianței Nord-Atlantice și-au exprimat îngrijorarea față de acțiunile „destabilizatoare” ale Iranului și au condamnat atacul asupra tancului petrolier Mercer Street. De asemenea, NATO a… Mai mult

Europa

Stocurile de semiconductori, la cel mai scăzut nivel din istorie, criza se prelungește în 2022 – director general Infineon

Vladimir Ionescu

Producătorul german de semiconductori Infineon a anunţat marţi că stocurile sunt la cel mai scăzut nivel din istorie, estimând că deficitul global de aprovizionare cu… Mai mult

Stiri

Ministrul Educației: Noul an școlar începe pe 13 septembrie, cu prezență fizică

Vladimir Ionescu

Noul an școlar va începe pe 13 septembrie cu prezență fizică pentru toți elevii, fără scenarii de funcționare, a afirmat marți ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu.… Mai mult

Europa

Republica Moldova – Lista celor 16: Natalia Gavrilița a anunțat viitoarea echipă guvernamentală

Razvan Diaconu

Candidatul la funcția de prim-ministru, Natalia Gavrilița, și-a prezentat marți echipa alături de care urmează să se prezinte în Parlament pentru a cere vot de… Mai mult

Stiri

Deficitul de cont curent al României a urcat la valoarea din criza precedentă. Euro poate ajunge la 5,10 lei în 2023 – raport Capital Economics

Adrian N Ionescu

Deficitul de cont curent al României pe ultimele 12 luni a ajuns la 6,3% din PIB în mai. Este un nivel îngrijorător nu numai pentru… Mai mult

Stiri

Sesiune extraordinară la Senat pentru aprobarea OUG care permite primăriilor să ia credite de la Trezorerie

Vladimir Ionescu

Biroul permanent al Senatului va avea şedinţă miercuri pentru a convoca această cameră în sesiune extraordinară în vederea introducerii în procedură parlamentară a ordonanţei de… Mai mult

Stiri

Populația globală se va confrunta cu un „deficit” de milioane de femei în următorii 10 ani – studiu Global Health BMJ

Vladimir Ionescu

În următorii 10 ani se vor naște cu 4,7 milioane de femei mai puțin în întreaga lume din cauza practicilor selective privind sexul bebelușilor, potrivit… Mai mult