joi

25 aprilie, 2024

România – Administrație Digitală

Drumul cel mai scurt către relația normală dintre cetățean și stat

31 martie, 2020

Autoritatea pentru Digitalizarea României a promovat o Ordonanță de urgență, adoptată în ședința de luni a guvernului,  care obligă toate instituțiile publice să primească documente și solicitări în format electronic.

Ordonanța  precizează că cererile trebuie să conțină semnătura electronică a solicitantului.

Contactat de cursdeguvernare.ro, președintele ADR, Sabin Sărmaș (foto), a precizat că semnătura electronică poate fi obținută, deocamdată, în aceeași procedură, însă lucrurile se vor schimba rapid. Nevoia de schimbare apare din cauza faptului că obținerea unei semături electronice presupune astăzi prezența fizică a solicitantului în fața emitentului.


”În foarte scurt timp vom elabora normele de aplicare a acestei ordonanțe, norme care vor sprijinii emitenții să acorde semnătură electronică de la distanță”, declară Sabin Sărmaș.

Președintele ADR a mai precizat: ”Toate autoritățile și toate instituțiile publice sunt obligate să primească cererile cetățenilor în format electronic și să răspundă pe aceeași cale. S-a terminat cu mersul la ghișeu”.

Sabin Sărmaș a dat exemplul cererilor pentru plata șomajului tehnic, care pot fi trimise, în termenele precizate de lege (după 1 aprilie pentru perioada 16-31 martie și după 1 mai pentru luna aprilie) la Ministerul Muncii în format electronic, prin intermediul unei platforme puse la dispoziția Ministerului Muncii.

Există însă multe autorități care nu dispun de astfel de platforme. ”Instituțiile care nu au reușit să atingă un anumit grad de digitalizare au ca prim mijloc de comunicare emailul. Vom oferi tot sprijinul ADR pentru automatizarea fluxurilor de primire și de eliberare de documente”, afirmă Sabin Sărmaș.


Eforturile ADR, averizează Sabin Sărmaș, trebuie obligatoriu dublate de efortul fiecărei instituții de a-și schimba rapid procedurile de lucru, ca să permită schimbul de date electronic. În acest sens, Ordonanța obligă instituțiile să facă publice procedurile prin care urmează să primească cereri în format electronic.

Într-o perioadă în care cetățenii sunt îndemnați să își limiteze drastic deplasările, dar interacțiunea cu diverse instituții ale statului nu poate fi evitată, Autoritatea pentru Digitalizarea României încearcă, atât cât îi permite cadrul legislativ practic neschimbat, să faciliteze comunicarea electronică stat-cetățean.

Sabin Sărmaș spune că demersul agenției este susținut de specialiști voluntari, afirmând că ”există în piață o mare dorință de a ajuta”.

Etichete: , , ,

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

articole categorie

Citește și:

Cu câteva luni înaintea de alegerile europarlamentare, sondajele arată că...

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: