Licitația organizată de Serviciul de Telecomunicații Speciale (STS) pentru modernizarea sistemului IT al numărului unic de urgență 112 este contestată consorțiul condus de Telekom.
Decizia STS de atribuire a acestui contract a fost anterior contestată, fără succes, și de consorțiul condus de Omnilogic. Miza financiară a proiectului este de peste 184,7 milioane de lei.
Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor (CNSC) a primit luni o contestație depusă de consorțiul condus de Telekom Romania Mobile Communications, cu terți susținători Mediatel Data, World Profesional Services, Industrial Computer Group și Trencadis Corp, în care se cere anularea procedurii de atribuire prin care a fost declarată câștigătoare oferta depusă de consorțiul condus de Orange România.
Telekom mai cere CNSC reevaluarea ofertei sale și obligarea STS la plata cheltuielilor de judecată.
În contestație se susține că oferta asocierii Orange-Atos ar fi trebuit declarată ca inacceptabilă de către STS deoarece nu ar fi îndeplinit una dintre condițiile de participare la licitație, respectiv aceea de a dovedi că a mai implementat contracte similare în ultimii 3 ani în valoare cumulată de 10 milioane lei fără TVA.
În plus, Telekom mai arată că oferta sa este oricum cea mai bună deoarece ar fi oferit o perioadă suplimentară de garanție și suport tehnic de până la 10 ani.
Serviciul de Telecomunicații Speciale a demarat în vara anului 2018 o licitație pentru modernizarea sistemului 112. STS a primit 5 oferte, trei ajungând în etapa finală. Este vorba de ofertele depuse de Telekom, Orange și Omnilogic.
STS a atribuit contractul consorțiului condus de Orange.