joi

25 aprilie, 2024

România – Administrație Digitală

Drumul cel mai scurt către relația normală dintre cetățean și stat

1 iulie, 2019

 

Consiliul Concurenţei a lansat, luni, „Monitorul preţurilor carburanţilor”, o platformă online care permite compararea preţurilor de la benzinăriile marilor reţele de distribuţie pe o rază de 5 kilometri, potrivit unui comunicat al Consiliului Concurenţei.


Monitorul preţurilor carburanţilor poate afişa pe desktop şi mobil preţurile pentru carburanţii standard şi premium (benzină şi motorină) practicate în staţiile companiilor OMV Petrom, Mol, Rompetrol, Lukoil, Socar şi Gazprom din întreaga ţară, oferind multiple facilităţi de căutare, sortare şi filtrare a datelor.

Platforma este gestionată de Consiliul Concurenţei, iar datele/informaţiile sunt încărcate în aplicaţie, la nivel național, de către companiile partenere.

Aplicația Monitorul Prețurilor este dezvoltată în România de compania Maguay, în v irtutea unui contract de 1,42 milioane de lei, semnat în decembrie anul trecut.

Cum funcționează

Se accesează pagina www.monitorulpreturilor.info şi se selectează „Carburanţi auto”.


Aplicaţia va localiza zona în care se află persoana care accesează platforma, pe o rază de cel mult 5 kilometri;
Se selectează tipul de carburant: benzină standard, benzină premium, motorină standard, motorină premium, GPL sau încărcare electrică;

„Accesând gratuit acest comparator de preţuri, consumatorii pot afla care sunt cele mai apropiate benzinării, localizarea geografică şi serviciile oferite de acestea, precum şi preţurile practicate. Astfel, aceştia au posibilitatea de a alege, având la îndemână informaţii importante cu privire la oferta existentă pe piaţă în zona geografică de interes. În acest fel se va stimula concurenţa, atât prin preţ, cât şi prin serviciile oferite de companiile implicate în comercializarea cu amănuntul a carburanţilor auto”, a declarat Bogdan Chiriţoiu, preşedintele Con siliului Concurenţei.

Preşedintele Consiliului Concurenţei crede că monitorul „va duce la o convergenţă a preţurilor în jos, adică cei care practică preţuri mai mari să le reducă cu câteva procente. Vrem să punem o presiune asupra preţului vânzărilor cu amănuntul”, a precizat Bogdan Chiriţoiu.

Consiliulul Concurenţei are în derulare şi o analiză pe piaţa carburanţilor, lansată după ce preţul benzinei şi motorinei în România, fără taxe, a depăşit media europeană. În urma anchetei, care va fi gata în perioada următoare, autoritatea va veni cu recomandări pentru creşterea concurenţei pe piaţa carburanţilor.

A doua parte a proiectului Monitorului prețurilor, cea legată de preţurile produselor alimentare, va fi lansată în septembrie.

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

articole categorie

Citește și:

Cu câteva luni înaintea de alegerile europarlamentare, sondajele arată că...

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: