Comisia Europeană dorește atribuţii suplimentare pentru a putea penaliza marile companii din domeniul tehnologiei, scrie publicaţia britanică Financial Times (FT), citată de Agerpres.
Planul propus măsuri ce vor fi folosite doar în condiţii extreme, precum excludera integrală a unei mari companii din domeniul tehnologiei de pe piaţa unică, conform declarațiilor acordate FT de comisarul pentru piaţa internă, Thierry Breton.
De asemenea, giganţii tech ar putea fi obligați să scindeze sau să vândă unele din operaţiunilor lor europene dacă se consideră că dominaţia lor pe piaţă ameninţă interesele clienţilor şi a rivalilor mai mici.
Executivul comunitar ar urma să propună noile reglementări până la finalul anului, prin „Actul privind serviciile digitale”, gândit pentru a crește responsabilitatea social media şi obligaţiile faţă de conţinutul de pe platformele lor.
Sistem de evaluare a comportamentului
De asemenea, autorităţile de la Bruxelles iau în considerare un sistem de evaluare care va permite publicului şi acţionarilor să evalueze comportamentul companiei în domenii ca respectarea obligaţiilor fiscale şi viteza cu care retrag conţinutul ilegal, susţine FT.
Activităţile prin care astfel de companii împiedică clienţii să treacă la alte platforme sau forţează clienţii să utilizeze doar un serviciu ar putea duce la sancţiuni mai dure din partea organismelor de reglementare, a explicat comisarul Breton.
Facebook, Amazon, Apple şi Google – în vizorul autorităților antitrust din UE
Cecilio Madero Villarejo, adjunctul directorului general al departamentului de concurenţă de la Comisia Europeană, avertiza recent că organismele UE de reglementare antitrust iau în considerare reglementări mai dure faţă de giganţii din domeniul tehnologiei, forţându-i să facă mai mult pentru a asigura condiţii de concurenţă echitabile.
O astfel de decizie ar putea afecta Facebook, Amazon, Apple şi Google. Cele patru companii se află sub analiza organismelor de reglementare antitrust din Uniunea Europeană, după ce rivalele lor s-au plâns că sunt excluse de pe pieţele cheie. În mod tradiţional, Comisia Europeană ordonă companiilor stoparea practicilor anticoncurenţiale.
Aceasta, însă, ar putea să nu fie suficient, în special pe pieţele digitale, a explicat Cecilio Madero Villarejo.